וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם אריאל אחרי סל הניצחון המדהים: "לא ייאמן, זה משמיים"

26.7.2020 / 20:22

גיבור הניצחון של מכבי ראשון לציון התרגש: "יש לי רומן עם הפינה הימנית". גודס: "הם חזרו, אבל לנו היה אדם אריאל אחד". קטש התלונן על השיפוט: "צריך לבדוק את המהלך האחרון, זו דרך קשה להפסיד"

בווידאו: התגובות לניצחון של מכבי ראשון לציון על הפועל ירושלים בחצי הגמר/צילום: דני מרון ,עריכה: ניר חן

כאלה דברים לא קורים בכל יום, גם לא בכל שנה, אבל כך נקבעה הערב (ראשון) העולה הראשונה לגמר הפיינל פור של ליגת העל בכדורסל. החוגגת הגדולה היא מכבי ראשון לציון, שכבר איבדה יתרון 22 נקודות מול הפועל ירושלים וג'רמי פארגו בהופעת ענק (שיא פיינל פור של 32 נקודות) אבל אדם אריאל קלע שלשה מדהימה בסיבוב מהפינה עם הבאזר והעניק לקבוצתו 97:100 על קבוצת נעוריו הירושלמית. גמר שני ברציפות לכתומים ושלישי בחמש שנים, מאז האליפות ההיסטורית ב-2016.

בזכות הניצחון הראשון שלה על הפועל ירושלים העונה (אחרי חמישה הפסדים) ראשון לציון תהיה בגמר ביום שלישי ומחכה למנצחת בין מכבי תל אביב לגלבוע/גליל. בנוסף, בסיום המשחק וטרם החל חצי הגמר השני נערך טקס בחירת מצטייני העונה. לתואר השחקן המצטיין של העונה נבחר דני אבדיה ממכבי תל אביב, כשסולימאן בריימו נבחר לשחקן השישי של העונה, ונועם דוברת נבחר לתגלית העונה.

להלן בחירות מצטייני העונה:

שחקן העונה הישראלי: דני אבדיה ממכבי תל אביב
תגלית העונה: נועם דוברת ממכבי ראשון לציון
השחקן המשתפר: ים מדר מהפועל תל אביב
השחקן השישי: סולימאן בריימו מהפועל ירושלים
שחקן ההגנה: יובל זוסמן ממכבי תל אביב
מצטיין קורונה: יפתח זיו מהפועל גלבוע/גליל

חמישיית העונה: אלכס המילטון, ג'ייקובן בראון, דני אבדיה, תומר גינת, סקוטי ווילבקין.

אדם אריאל שחקן מכבי ראשון לציון לאחר סל הניצחון בחצי הגמר. דני מרון
בשנייה האחרונה מול קבוצת נעוריו. אדם אריאל/דני מרון
אדם אריאל שחקן מכבי ראשון לציון עם עוז בלייזר. דני מרון
אדם אריאל עם עוז בלייזר/דני מרון

גיבור הערב אדם אריאל אמר בסיום: "זה לא ייאמן מה שהיה פה, הגיע לנו לנצח. אני חושב שהגיע לנו לנצח ואני שמח שעשיתי את זה בשביל החברים והקבוצה. יש לי רומן עם הפינה הימנית שם, זה משמיים. אני שמח שההורים שלי רואים את זה בבית ובטוח מתרגשים, ויאללה, יש לנו גמר. אליפות? אמן". הגארד המאושר הוסיף: "זה ניצחון גדול עבורינו. אני חושב ששלטנו במשחק ושהגיע לנו לנצח. אני שמח בשביל החברים שלי ובשביל כל הקהל שתמך בנו בבית. אין יותר מאושר ממני שהכדור הזה נכנס בסוף. אנחנו עם הפנים קדימה ליום שלישי".

מאמנו גיא גודס: "אדם מעולם לא קלע סל כזה חשוב, אבל הייתה לו שלשה מול הפועל חולון שהעלתה אותנו לפיינל פור בשנה שעברה. הפועל ירושלים חזרה ברבע שלישי מפלצתי, פארגו נתן הצגה של איש אחד. אני אוהב אותו, אנחנו חברים כבר הרבה זמן, אבל במקרה הזה שנאתי אותו. לנו היה בסוף אדם אריאל אחד. הכדור עבר את הקרש מהצד השני ונכנס. זה היופי של הספורט. יכולנו לצאת מאוכזבים אחרי שנתנו אכזבה היום. עכשיו אנחנו רוצים ללכת עד הסוף. זה כנראה הריקוד האחרון של הקבוצה הזאת, אז נלך עד הסוף".

ג'רמי פארגו שחקן הפועל ירושלים. דני מרון
הלם בסיום. ג'רמי פארגו/דני מרון

הפועל ירושלים רצתה טרבל היסטורי אחרי הזכיות בגביע ווינר ובגביע המדינה, אבל שוב לא תהיה בגמר. עודד קטש המאוכזב אמר: "כולם עם הראש למטה, זו דרך קשה להפסיד. מאוד מאכזב לסיים כך עונה כמו שהייתה לנו. אין הרבה מילים. גילינו הרבה אופי כדי לחזור, אחרי שלא היה לנו אותו בפתיחה. הפסדנו את המשחק בהגנה, קודם כל. אני אחראי לזה. ידענו שלראשון לציון יש איכויות, עם ארבעה זרים באמת דומיננטיים ושחקן כמו מונרו שיכול לשחק בשתי עמדות, אבל לא עשינו מספיק. שיחקנו מולם הרבה פעמים, אני לא חושב שמישהו פה יכול להפתיע. הייתה לנו עונה מדהימה, ואז הקורונה הגיעה. אחרי הקורונה הכול השתנה. כל הפסד של תואר מאכזב מבחינתנו".

עוד הוסיף קטש: "האנרגיות בחדר ההלבשה היו מצוינות, אבל פתחנו נורא את המשחק והיינו בהלם. כשמסתכלים אחורה, למרות הדרך שבה המשחק נגמר, הפסדנו בדרך שפתחנו את המשחק. לא היינו מספיק אגרסיביים, גם פסקי הזמן לא עזרו. לקבל 32 נקודות עם שתי עבירות לתת זה אומר משהו. לפעמים זה קורה כשיש הרבה על הכף. צריך להסתכל שוב לראות מה קרה. המהלך האחרון, זו סוגיה שצריך לבדוק אותה. ירדנו לפסק הזמן עם 0.5 שניות על השעון, כשעלינו היה 1.1 שניות לסוף. אני לא יודע מה החוק אומר, הפסק הזמן היה לפני השינוי הזה. לא יודע מה היה קורה אחרת".

על העתיד אמר: "אני לא יכול לחשוב על העתיד שלי - לא אני ולא אף אחד מהשחקנים חושבים על זה. ההנהלה לא באמת עשתה החתמות, יש עניינים בגלל הקורונה, לא יודע באיזה מפעלים וכמה ואיך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully