וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב עלתה לגמר הפיינל פור לאחר 78:81 על הפועל גלבוע/גליל

הצהובים הציגו יכולת בינונית ושמטו יתרון בן 13 נקודות במהלך הרבע האחרון, אך שלשת ניצחון של סקוטי ווילבקין שלחה את הצהובים לפגוש את מכבי ראשון לציון בשחזור הגמר משנה שעברה

שחקן הפועל גלבוע/גליל יפתח זיו מול שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
רבע ראשון צמוד בהיכל. יפתח זיו מול סקוטי ווילבקין/דני מרון

מכבי תל אביב היא העולה השנייה לגמר הפיינל פור לאחר שניצחה הערב (ראשון) 78:81 את הפועל גלבוע/גליל. הצהובים לא הבריקו ואף הציגו משחק בינוני, כשהשחקנים של ליאור ליובין נראו מעט מפוחדים מגודל המעמד אך הצליחו להשוות לקראת הסיום בעזרת דקות נהדרות של יפתח זיו (23). שלשת קלאץ' אדירה של ווילבקין 2.7 שניות לסיום הבטיחו בסופו של דבר את הניצחון למכבי תל אביב, שנחלצה מהדחה מוקדמת.. טיילר דורסי (20) הצטיין, כשווילבקין (17) ואבדיה (11) בלטו אף הם.

הרבע הראשון היה צמוד, אך בשני הצהובים פתחו פער שנע סביב ה-7-8 נקודות. ברבע השלישי מכבי תל אביב הגדילה את יתרונה לדו ספרתי, כשתומאסון וזיו מחזיקים את גלבוע מעל המים. האדומים ניסו להלחיץ את האלופה ברבע המכריע וכבר הצליחו להשוות, אך בסיום מכבי תל אביב חגגה גמר שלישי ברציפות, ותפגוש את מכבי ראשון לציון לשחזור הגמר משנה שעברה.

ואיך אפשר שלא להתייחס לסקוטי ווילבקין, שמאז החזרה מפגרת הקורונה מעורר לא מעט מחלוקת, ואחרי שהיה חסר לצהובים בדרבי האחרון בגלל ההרחקה, הערב חזר ושוב הראה כמה הוא ווינר, ועד כמה הוא חשוב בקבוצה של ספרופולוס.

קלעו למכבי תל אביב: טיילר דורסי 20 נקודות (6 מ-11 מהשדה), סקוטי ווילבקין 17, דני אבדיה 11 (5 מ-14 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, אות'לו האנטר 10 ו-8 ריבאונדים, ג'ייק כהן 9, אמארה סטודמאייר 8 ו-5 ריבאונדים, אנג'לו קלויארו 6. סנדי כהן (11:29 דקות) ופרדריק בורדיון (00:57) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו לגלבוע/גליל: יפתח זיו 23 נקודות, 5 ריבאונדים ו-4 חטיפות, ג'ו תומאסון 15, אקיל מיצ'ל 14 ו-8 ריבאונדים, מייקל יאנג 11 ו-5 ריבאונדים, בניה סרור 7 ו-4 ריבאונדים (כולם בהתקפה), יותם חנוכי 3, טים קולמן 3, גיל בני 2. נתנאל ארצי (12:36 דקות) ועמית גרשון (04:14) שותפו, אך לא קלעו.

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
שלשת קלאץ' שלו שלחה את הצהובים לגמר. סקוטי ווילבקין/דני מרון
שחקן הפועל גלבוע/גליל ג'ו תומאסון מול שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. דני מרון
בלט אצל הצפוניים, אך זה לא הספיק. ג'ו תומאסון/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

לאחר פתיחה של 0:6 לזכות הצפוניים, האנטר הניח נקודות ראשונות עבור הצהובים. מהלך מחוף אל חוף של דני אבדיה הסתיים בנקודות של הפורוורד שהעניקו יתרון ראשון למכבי תל אביב, 12:13. היתרון החליף ידיים מספר פעמים במהלך הרבע, כששלשה של סקוטי ווילבקין על הבאזר הורידה את מכבי תל אביב ביתרון 22:24.

רבע 2:

הצפוניים קלעו בפתיחת הרבע, אך לא הצליחו לקלוע במשך כמעט חמש דקות רצופות, ומכבי תל אביב ניצלה זאת כדי לעלות ל-26:34. יפתח זיו וג'ו תומאסון השאירו את גלבוע במשחק, אך השחקנים של ליאור ליובין התקשו מבחינה התקפית ברבע השני, וירדו להפסקה בפיגור 43:36.

שחקן מכבי תל אביב טיילר דורסי. דני מרון
הצהובים כמעט שמטו יתרון דו ספרתי. טיילר דורסי/דני מרון
שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה מול טים קולמן שחקנה של הפועל גלבוע/גליל. דני מרון
חטיפה חשובה במהלך האחרון. דני אבדיה מול טים קולמן/דני מרון

רבע 3:

שלשה של יותם חנוכי הורידה את ההפרש של הצהובים למינוס שש, אך מכבי תל אביב ענתה בחמש נקודות רצופות ועלתה לראשונה במשחק ליתרון דו ספרתי, 39:50. ההפרש במהלך הרבע נע בין 7 ל-10 נקודות, כשגלבוע לא מנצלת הזדמנויות לצמק את הפער מעבר. 51:64 למכבי תל אביב בסיום הרבע השלישי.

רבע 4:

הרבע המכריע נראה תחילה כמו שאר המשחק, אך עבירה חמישית של ג'ייק כהן, בנוסף לעבירה רביעית של אמארה סטודמאייר, ופתאום גלבוע/גליל החלה לקלוע. חמש נקודות רצופות של יפתח זיו קבעו 74:75 בלבד למכבי תל אביב, כשתי דקות לסיום. זיו מצא את מיטשל שהצליח להשוות במהלך של סל ועבירה. סקוטי ווילבקין היה האיש אליו הלכה מכבי תל אביב, וכמו בלא מעט מקרים בשתי העונות האחרונות, הגארד קלע שלשת קלאץ' גדולה, ובסיום 78:81 למכבי תל אביב, שתפגוש את מכבי ראשון לציון בגמר שנה שנייה ברציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully