וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ייק כהן: "זו התקופה הכי קשה שלי בחיים". גודס: "ירושלים פייבוריטית"

24.7.2020 / 16:57

ארבע המשתתפות בפיינל פור ליגת העל ערכו מסיבות עיתונאים וירטואליות. קפטן מכבי תל אביב הודה לפני גלבוע: "הבידוד והמצב משפיעים". ספרופולוס: "אנחנו במצב טוב". מאמן ראשון לציון בלוחמה פסיכולוגית לפני ירושלים

בווידאו: הכרזת שר האוצר על הענקת רשת ביטחון לספורט הישראלי/מנהלת הליגה

יומיים לפני שייפגשו בחצי גמר הפיינל פור, ערכו היום (שישי) נציגי הפועל ירושלים ומכבי ראשון לציון מסיבת עיתונאים וירטואלית. השתיים יתמודדו במשחק המוקדם שייפתח ב-18:30 (חי בספורט 5), ולאחר מכן ייערך המשחק בין מכבי תל אביב להפועל גלבוע/גליל.

"אני חייב להודות שהכל שונה, אין קהל כמובן, אבל זה ממש מרגיש כמו פיינל פור רגיל", אמר עודד קטש, מאמן הפועל ירושלים. "זה הרבה יותר טוב מאיך שדמיינתי את זה. כולם מבינים עד כמה חשוב היה שהכדורסל יחזור, כולם רואים את ההתרגשות והתכונה שיש פה. היינו צריכים את המנוחה, אנחנו רוצים שיגיע כבר יום ראשון, אבל הרעב הזה עושה דברים טובים. אנחנו יודעים כמה נזיל כל הדברים הזה, ראינו את המשחקים אתמול. אין פייבוריטים ואין אנדרדוג אחרי כל הסיפור של הקורונה. אנחנו משחקים נגד קבוצה טובה ונגיע מוכנים".

על העובדה שירושלים מגיעה למשחק עם מאזן 0:5 העונה על ראשל"צ: "זה יכול לעבוד לשני הכיוונים, אני חושב שראשל"צ חזרה מצוין מפגרת הקורונה. חלק מהמשחקים היו צמודים מאוד, אי אפשר להקיש יותר מדי מהמשחקים האלו לקראת הפיינל פור".

בר טימור על היעדר הקהל: "זה יהיה חסר לכל הקבוצות מן הסתם. פיינל פור זה משחק אחד, אנחנו יודעים למה להתכונן. התרגלנו לזה במשחקי הליגה האחרונים, נבוא הכי מוכנים שאפשר. כולם מבינים את המשמעות". על ההפסד בחצי הגמר אשתקד: "זה לא משהו שיושב בראש בשחקנים, זה פחות רלוונטי העונה".

מאמן הפועל ירושלים עודד קטש עם ג'יימס פלדין, מאמן מכבי ראשון לציון גיא גודס עם דריל מונרו. דני מרון
שוב נפגשים. קטש, פלדין, גודס ומונרו לפני חצי גמר הגביע/דני מרון

מצד שני, מאמן ראשון לציון גיא גודס אמר: ""אני חושב שהשחקנים מגיעים מאוד מוכנים, אני חושב שבסך הכל הצלחנו לעבור את התקופה הזו בצורה הכי טובה. בהתחלה באמת היה קושי לשחקנים ספציפיים לקבל את העובדה שהם צריכים להיות בבית ולא יכולים לצאת, אבל כולם התרגלו לזה. אנחנו בישורת האחרונה, כולם דרוכים ומוכנים, גם פיזית וגם מנטלית. אני שמח שעברנו את התקופה הזו טוב גם מבחינה מנטאלית וגם מבחינה בריאותית".

על ההשפעה של המשחקים הקודמים העונה: "העובדה שהפסדנו להם חמש פעמים, זה מעיד על הכח של ירושלים ועל המצ' אפ שלהם נגדנו. זה נותן לנו יותר מוטיבציה לנצח, אני מקווה שנגיע מוכנים ביום ראשון ונצליח לחבר את הכל ביחד כדי לעשות הפתעה כמו בשנה שעברה". על עמדות הפנים: "ממש אין לנו יתרון. לירושלים יש ארבעה גבוהים, שיכולים להתמודד עם כל גבוה בארץ. לנו יש שני גבוהים ואת עוז בלייזר שהוא 4 שמשחק 3".

על היתרון של הכתומים אמר גודס: "עד עכשיו לא הצלחנו להביא לידי ביטוי אף יתרון, כי הפסדנו בכל חמשת המשחקים. המפתח הוא להגיע מנטאלית מוכנים ושכל אחד יעשה את ההכי טוב שלו. אנחנו צריכים לקוות שיהיה לנו יום טוב, כי קלענו נגדם לא טוב משלוש במשחקים הטובים. הספסל של ירושלים יותר אגרסיבי וחזק, אנחנו צריכים לסחוט את מה שיש לנו. על הנייר יש פייבוריטים, רק על הנייר. במשחק אחד הכל יכול לקרות וכבר קרה וגם יקרה בעתיד. על הנייר ברור שירושלים פייבוריטית וכל איש כדורסל יגיד את זה".

עוז בלייזר, קפטן הכתומים: "מעצם היותנו שחקנים, אנחנו באים לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי להילחם על תואר. ירושלים קבוצה מצוינת שניצחה אותנו חמש פעמים ואין ספק שהם פייבוריטים, אבל הראנו במשחקים קודמים שאנחנו יודעים לבוא ולעשות את העבודה. אנחנו צריכים את כולם ביום ראשון, אין לנו את הפריבילגיה שחלק מהשחקנים יהיו פחות טובים. נילחם במשך 40 דקות כדי לנצח".

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
"אנחנו במצב הכי טוב שיכולנו להיות בו". ספרופולוס/דני מרון

לאחר מכן נערכה מסיבת העיתונאים השנייה, לקראת המפגש בין מכבי תל אביב להפועל גלבוע גליל. שתי הקבוצות סיימו את סדרת רבע גמר הפלייאוף רק אמש עם ניצחונות גדולים, גלבוע על הפועל חולון בחוץ, ומכבי תל אביב בדרבי על הפועל.

"אנחנו במצב הטוב ביותר שיכולנו להיות בו", אמר מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס, "כשאתה צריך להתגבר על הבעיות שהיו לנו, אז יש לנו ביטחון ואנחנו מוכנים לשחק משחקים קשים. אנחנו מנסים לעשות את העבודה הכי טובה עם בריאנט ואייסי כדי שיוכלו לשחק, נדע יותר מחר, אבל כנראה רק ביום של המשחק. כשאתה משחק בפיינל פור, אפילו אם זה בבית שלך, אין פייבוריטים. לכל הקבוצות יש 25 אחוז סיכוי לזכות בתואר, אנחנו צריכים ליהות מרוכזים לשחק את המשחק שלנו, להלחם על הסיכוי שיש לנו להעפיל לגמר".

על ההכרות שלו עם גלבוע/גליל אמר ספרופולוס: "יש לנו צוות סקאוטינג טוב, הדבר הכי חשוב זה להופיע הכי טוב שאנחנו יכולים, גלבוע הפסידו רק שני משחקים מאז שחזרו מהפגרה, הם נראים הרבה יותר טוב עכשיו, יש לנו משימה, להגיע לגמר".

קפטן מכבי ג'ייק כהן הוסיף: "אני בהחלט חושב שהבידוד והמצב השפיעו, זאת התקופה הכי קשה בחיים שלי מנטאלית, אני מודה לחברים שלי ולארגון, אנחנו עוברים את זה ביחד ומנסים להתגבר על זה. הצלחנו להתגבר על זה ולתקן את הבעית ולנצח את המשחק ביחד, זה היה הדבר הכי חשוב. ברגעים כאלה, החוזק המנטאלי שלך נבחן, והוכחנו את עצמנו במשחק האחרון. אני לא יודע לגבי הלחץ, אני מקווה שנשחק יותר טוב בפיינל פור, אנחנו לא משחקים את הכדורסל הכי טוב שלנו, נלחמנו נהדר אתמול, אבל יש לנו הרבה איפה להשתפר, יום ראשון זו הזדמנות נהדרת להשתפר".

על הרצון של קבוצתו לזכות באליפות אמר כהן: "אנחנו מדברים על זה בכל יום שאנחנו רוצים לסיים חזק, עברנו כל כך הרבה דברים השנה, לא רק הקורונה, היו לנו כל כך הרבה פציעות השנה, כל כך הרבה אנשים התעלו בסיטואציות שונות, אנשים עזבו את המשפחות שלהם וחזרו לכאן, אם אנשים עושים מקריבים ככה, אז זה מראה עד כמה אנחנו רוצים את התואר הזה".

יפתח זיו שחקן גלבוע/גליל. לירון מולדובן
התרגשות בגלבוע. יפתח זיו/לירון מולדובן

בצד האדום, התרגשות גדולה בגלבוע. המאמן ליאור ליובין אמר: "אנחנו מאוד שמחים להיות פה, נצטרך להתרכז ולהביא את הגרסא הכי טובה שלנו. כל קבוצה בארץ מבינה את הפערים, הפוקוס שלנו זה להביא את המשחק שלנו, אם נדע להביא את זה, נהיה גאים בעצמנו, אם לא נוכל להביא את זה, זאת תהיה האכזבה. ננסה להיות הגרסא הכי טובה שלנו שאנחנו יכולים להיות. למזלי יש לי זיכרון לא כל כך טוב. אני לא זוכר את הפעם הקודמת, היה לי יותר שיער וגם זה לא עשה לי כל כך טוב. התפאורה גם תהיה שונה, וגם השחקנים יהיו שונים, אנחנו רוצים להינות מהרגע, לא מהעבר ולא מהטראומות. מנסים להתרכז ממה שאנחנו יכולים לעשות הכי טוב".

על חוסר הניסיון של קבוצתו לעומת מכבי אמר ליובין: "יש לנו שחקנים צעירים שמביאים אנרגיה טובה ורגליים טובות, ידענו לנצח ולהפסיד משחקים עם שתי הארכות. זה הרמה שמכבי רגילה לשחק בה. אנחנו צעירים וזה לא הולך להשתנות רמת הניסיון, יש הרבה אנרגיה, אנחנו מתרכזים בזה, מכבי יביאו את האיכויות שלהם ואנחנו את שלנו".

הקפטן הצעיר יותר של הקבוצה יותם חנוכי סיפר כי: "אנחנו מאוד מאמינים בעצמנו, עשינו דרך יפה בחודש וחצי הזה, מרגישים טוב, עברנו הרבה מבחנים בדרך, אנחנו מוכנים ומאמינים שאנחנו יכולים לעשות משהו יפה". הקפטן השני, נתנאל ארצי הוסיף: "אנחנו באים אחרי סדרה לא קלה בכלל, מסתכלים קדימה לקראת יום ראשון, אנחנו אוספים אנרגיות, מתכוננים כבר מהיום. הראש קדימה, זה מה שחשוב נכון לעכשיו, אנחנו מתקדמים בנו ואיך אנחנו יכולים למקסם את הפוטנציאל שלנו כקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully