וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב משחררת לחץ, דורסי מהלל את אבדיה: "שווה בחירת טופ 5"

24.7.2020 / 11:10

האלופה חגגה העפלה לפיינל פור: "קשה לתאר הלחץ שהיה כאן. דורסי שיבח את הכישרון הצעיר, ווילבקין שהושעה נראה מאושר: "מעכשיו יראו סקוטי ברמה אחרת". במנהלת כועסים על הכנסת האוהדים: "מכבי חצתה את הגבול"

טיילר דורסי שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
לקח על עצמו עונה שלמה. דורסי/דני מרון

1. מכבי תל אביב העפילה אמש (חמישי) לפיינל פור 2020 בזכות ניצחון 68:83 במשחק השלישי והקובע בסדרת רבע גמר הפלייאוף נגד הפועל תל אביב ביד אליהו. הצהובים, שהגיעו למשחק האחרון ללא סקוטי ווילבקין המושעה ויובל זוסמן הפצוע, שלטו במחצית הראשונה, אך ירדו רק ביתרון 2 נקודות, כשהחסרונות הבולטים שלהם מתחילים להתגלות. אלא שאז, בפיגור 4 ברבע השלישי, יצאו לריצת 17:36 שגמרה עבורם את המשחק.

טיילר דורסי רשם את משחקו הטוב ביותר במדי הקבוצה עם 26 נקודות, 9 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, דווקא אחרי תקופה ארוכה של משחקים לא טובים, כשגם דני אבדיה מוסיף משחק נהדר עם 22 נקודות באחוזים טובים ו-10 ריבאונדים.

בסיום נראו אנשי האלופה מאושרים מהניצחון, לאחר שהגיעו להתמודדות עם חשש גדול להדחה, ועוד ליריבה העירונית. "להפסיד סדרה זה דבר אחד, להפסיד סדרה להפועל, זה דבר אחר לגמרי", אמר בתום המשחק אחד מעובדי המועדון, "אני לא יכול לתאר את מידת הלחץ כאן ב-48 השעות האחרונות. אפשר לחזור לנשום כרגיל עכשיו".

"איבדנו יותר מדי כדורים בשני המשחקים הראשונים, וגם במחצית הראשונה היום, בגלל זה הם נשארו במשחק", סיפר דורסי. "הפועל שיחקו חזק, הגנה שלא ראיתי בחיים שלי, הם בלבלו אותנו בשני המשחקים הראשונים, אני לא יודע אם הרבה אנשים ראו הגנה כזאת. היו כמה שחקנים חסרים, ידעתי שיש לי לחץ על הכתפיים, אני אוהב את הלחץ. כל מי ששיחק פה תרם את שלו".

בבוקר שלאחר המשחק החמיא דורסי לדני אבדיה וצייץ: "טופ 5", כשהוא רומז על המיקום הריאלי של הכישרון הצעיר בדראפט ה-NBA הקרוב.

2. אם הדרמה על הפרקט לא הספיקה, היום של הצהובים היה מטלטל במיוחד. בשעות הצהריים הגיעו אנשי המועדון ביחד עם סקוטי ווילבקין לבית הדין של איגוד הכדורסל, וכמעט שעתיים אחרי תום הדיון למדו כי ווילבקין לא יוכל לקחת חלק במשחק והוא מורחק לאור התנהגותו במשחק השני בסדרה. במכבי תל אביב ביקשו לדחות את העונש למשחק אחר, אך בקשתם נדחתה.

פחות מ-3 שעות לפני המשחק הודיעו הצהובים כי הגישו ערעור לבית הדין העליון של איגוד הכדורסל, דבר שעל פי חברי הנהלת האיגוד לא ברור אם בכלל יכלו לעשות לאור העונש של ווילבקין, ושעה לפני המשחק הגיעה התשובה גם מבית הדין העליון - הגארד לא יכול לקחת חלק במשחק.

ווילבקין התיישב לצד השחקנים המושבתים האחרים ועודד את חבריו לאורך כל המשחק, כשבסיום הוא נראה מאושר. "השאלה סביב סקוטי לא השפיעה עלינו, ידענו שזה יכול להיות המשחק הראשון, ידענו שאנחנו צריכים לנצח, נקודה או שתיים, זה לא משנה", סיפר דורסי בסיום המשחק. ווילבקין יוכל לקחת חלק במשחקי הפיינל פור החל מיום ראשון, ואחד מאנשי מכבי תל אביב הבטיח: "כולם יודעים מה קורה כשסקוטי מגיע עם משהו להוכיח. מציעים לקבוצות האחרות להתכונן לסקוטי ברמה אחרת".

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
יש לו מה להוכיח. ווילבקין/דני מרון

3. ההצגה של טיילר דורסי אמש הייתה בניגוד גמור למה שבמכבי תל אביב ראו ממנו מאז שחזר מארצות הברית באמצע חודש מאי. אחרי משחק ראשון חזק נגד מכבי אשדוד, דורסי קלע 8.6 נקודות למשחק כולל 4 מ-23 מחוץ לקשת.

וזה לא היה רק היכולת. האלופה נקנסה ב-30 אלף שקלים אחרי שדורסי ובת זוגו הפרו את הבידוד אחרי משחק החוץ נגד מכבי ראשון לציון, ולאחר מכן הוא נכנס לבידוד של עשרה ימים אחרי שנחשף לחולה מאומת בבניינו. דורסי יצא מהבידוד בצורה פחות טובה, אך השתחרר מהתקופה החלשה שלו בדיוק בזמן. "הייתי תקופה מסוימת בלי לזרוק את הכדור, ואז נכנסנו ישר לפלייאוף", הוא סיפר, "שיחקתי חזק, מה ששינה היה רק לקלוע, לא טקטיקה מיוחדת או משהו כזה".

דורסי הסכים בתקופה האחרונה לקצץ בשכרו בעונה הבאה וימשיך במדים הצהובים, כשחלום החזרה שלו ל-NBA יחכה לפחות עוד עונה אחת. "טיילר הוכיח במשחק הזה שמקומו איתנו", אמרו במועדון, "יזכרו לו שכשהיו צריכים אותו הוא היה שם".

4. במהלך מעורר מחלוקת הכניסה מכבי תל אביב כמות של כ-20 אוהדים אל יציעי יד אליהו לפני המשחק. אף שביחד עם המקורבים והעובדים הנוספים של המועדון לא מדובר במעבר לכמות המקסימלית שמותר לכל קבוצה להכניס, במנהלת הליגה ביקשו מראש מהקבוצות לא להכניס אוהדים, על אחת כמה וכמה לא רצו לראות אוהדים קופצים אחד על השני ומעודדים, מה שעלול לעורר את חמתם של מקבלי ההחלטות במדינה שאישרו את המשך פעילות הכדורסל.

במהלך המחצית השנייה של המשחק החלו אנשי האבטחה של האולם להוציא אוהדים שנכנסו ללא אישור ולא היו רשומים ברשימות מלכתחילה. בסופו של דבר נשארו קצת יותר מעשרה אוהדים שחגגו עם השחקנים וההנהלה את הניצחון.

"במכבי יודעים שהם עברו פה את הגבול", אמר אחד מאנשי המנהלת, "מעכשיו נקפיד אפילו יותר ממה שאנחנו מקפידים עד עתה. תמונות כאלה לא יחזרו יותר. לא ניתן לסכן את כל מה שבנינו עד לכאן". דורסי, אגב, טען כי תמיד חש באוהדי מכבי גם כשלא היו באולם: "למכבי יש את האוהדים הכי טובים בישראל, אנחנו רצינו לשלוט בעיר במשחק הזה".

אוהדי מכבי תל אביב. דני מרון
תמונות מוזרות ביד אליהו/דני מרון

5. הצהובים ישחקו ביום ראשון במשחק המאוחר נגד גלבוע/גליל וינסו להעפיל לגמר זו שנה שלישית ברציפות. ביחד עם סקוטי ווילבקין שישוב לסגל יעמדו לרשותו של יאניס ספרופולוס תשעה שחקני רוטציה, ובמועדון מאמינים כי במנטאליות הנכונה הם יוכלו לצאת גם מהעונה הזאת עם אליפות.

"מכבי זכתה באליפויות הרבה פעמים, לא חזרנו והיינו חודשיים נעולים בדירה כדי להפסיד. גם אם זה יהיה מכוער, אנחנו נמצא את הדרך לנצח", סיכם דורסי.

(עדכון ראשון: 6:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully