וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור נגד העונש נדחה: סקוטי ווילבקין הושעה ולא ישחק בדרבי

23.7.2020 / 20:25

הצהובים עתרו לנשיא בית הדין של האיגוד בבקשה לדחות את ביצוע העונש בטענה שהשחקן כבר נרשם, אלא שהעתירה נדחה והכוכב לא יעמוד לרשות ספרופולוס במשחק המכריע.

שחקן אינדיאנה פייסרס ויקטור אולדיפו מתאמן/טוויטר

בווידאו: שחקן אינדיאנה פייסרס ויקטור אולדיפו

מכבי תל אביב תצטרך להסתדר ללא אחד הכוכבים הכי גדולים שלה, סקוטי ווילבקין, במשחק המכריע מול הפועל תל אביב בסדרת רבע גמר הפלייאוף (חמישי, 21:15, ספורט 5). זאת לאחר שגם בית הדין העליון של האיגוד דחה את עתירת הצהובים כנגד העונש. כזכור, מוקדם יותר קבע בית הדין שהרכז יושעה ממשחק אחד בעקבות הרחקתו ממשחק מספר 2. בנוסף להשעיה ממשחק אחד, רכז הצהובים גם נקנס ב-40 אלף שקל. ווילבקין גם יסחוב איתו השעיה על תנאי ממשחק אחד וקנס של 50 אלף שקלים על תנאי. ווילבקין הורחק אחרי שקילל את השופטים במהלך ההפסד להפועל תל אביב במשחק השני בסדרה, שבו האדומים השוו ל-1:1.

מכבי תל אביב הגישה מאוחר יותר ערעור דחוף לעיכוב ביצוע גזר הדין, כאשר בבסיס העתירה, טענה מכבי תל אביב שהיא כבר רשמה את ווילבקין למשחק (דבר שנעשה אתמול בערב) והעובדה שהעונש הושת רק מספר שעות לפני המשחק ולאחר שהושלמו ההכנות שלה וכל האימונים לקראת המשחק.

במועדון זעמו על החלטת בית הדין: "בהחלטתו פגע בית הדין בספורטיביות של משחקי הפלייאוף", אמר לוואלה! ספורט גורם במועדון, "אם בית הדין החליט כבר להרחיק את השחקן, הוא היה יכול להשתמש בסעיף בתקנון שמאפשר לו לדחות את ההחלטה במשחק אחד". כמו כן נודע לוואלה! ספורט כי תובע האיגוד, עו"ד טל אור, ציין במהלך הדיון כי הוא משאיר לדיינים לקבוע האם ההרחקה צריכה להיות כבר הערב או מהמשחק שלאחר מכן, אבל בכל אופן דרש הרחקה ממשחק אחד. לאחר סיום הדיון נכנסו שני הדיינים, עמיאל תגר ועזרא האוזר לחדר הדיונים והתדיינו במשך למעלה משעה על החלטתם, כשלא הייתה תמימות דעים על כך שווילבקין צריך להיות מורחק מהמשחק הערב.

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
מכבי תל אביב תסתדר בלעדיו? ווילבקין/דני מרון

כזכור, ווילבקין, שספג עונש על תנאי בגין זריקת הבקבוק על אוהדי מכבי ראשון לציון בתחילת החודש, הורחק במהלך המשחק הקודם אחרי שהתפרץ על השופטים. לאחר ההרחקה, מכבי תל אביב התקשתה לתפקד ובסופו של דבר הפסידה במשחק ליריבה העירונית, שקבעה 1:1 בסדרה.

הקבוצה של יאניס ספרופולוס מגיעה להתמודדות בסיטואציה כשהיא כבר לא פייבוריטית מובהקת כמו לפני הסדרה. הצהובים שיחקו פחות טוב מיריבתם בשני המשחקים, ואם זה לא הספיק אז למשחק הם יגיעו ללא יובל זוסמן שקרע את שריר הירך וגמר את העונה. במכבי תל אביב ינסו להכשיר את קווינסי אייסי להתמודדות, אך ספק רב אם הוא יוכל להשתתף במשחק. במועדון מקווים להתאוששות של לא מעט משחקני הסגל, ביניהם דני אבדיה שלא קלע במשחק הקודם והיה רחוק מיכולתו. כידוע, הצהובים גם ללא אלייז'ה בראיינט, וכמובן בלי עומרי כספי וג'ון דיברתולומאו הפצועים שגמרו את העונה כבר בתחילתב.

בהמשך הגיעה התגובה הרשמית של מכבי תל אביב: "אנחנו מאוכזבים מהחלטת בית הדין, וזאת בלשון המעטה. בעקבות הטיעונים בדיון, לא היה מקום להרחיק את סקוטי ווילבקין הערב. נאמר במהלך הדיון בבירור על ידי התביעה עצמה שהרחקה מהמשחק הערב, כשאנחנו כמה שעות בלבד מפתיחת ההתמודדות, תהווה "טעם לפגם". שהרחקה הערב היא כלקיחת "צד במשחק". איך לאחר כל הטיעונים האלה השחקן הורחק?

"זו ההזדמנות לומר שהתקנה שלפיה מותר לערער רק במקרה של הרחקה מ-4 משחקים לא חוקתית לדעתנו. כזכור, בעבר היה עונש הרחקה אוטומטי כאשר שחקן היה מורחק. התקנה הזו בוטלה בדיוק מסיבת חוסר הספורטיביות".

עדכון אחרון: 15:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully