וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריחוק חברתי: מה קרה לשחקנים האחרים שהורחקו בשלבי ההכרעה?

22.7.2020 / 14:00

בעוד ווילבקין ממתין לשמוע האם יוכל לשחק במשחק השלישי והמכריע, חזרנו לכמה מקרי עבר מהשנים האחרונות: השחקנים שנמלטו מעונש, ואלה שפספסו את המאני טיים. בונוס: הזר של מכבי תל אביב שהשתולל במשחק אימון ושילם על כך עם השעיה ממשחק פלייאוף

שחקן ניו אורלינס פליקנס זאיון וויליאמסון מתאמן לקראת חזרת העונה/האתר הרשמי של ניו אורלינס פליקנס

בווידאו: זאיון וויליאמסון מתכונן לחידוש עונת ה-NBA

מחר (חמישי) ב-13:30, קצת פחות משמונה שעות לפני פתיחת המשחק השלישי בסדרת רבע גמר הפלייאוף, יעמוד סקוטי ווילבקין לדין בשל ההתפרצות על השיפוט במשחק השני שעלתה לו בהרחקה. במכבי תל אביב חוששים שמא הכוכב הגדול שלהם יושעה גם מהמשחק המכריע, וזה המקום להזכיר כי לווילבקין עונש על תנאי בגין זריקת הבקבוק על אוהדי מכבי ראשון לציון. לפי הסדר הטיעון, האמריקאי יורחק למשחק אחד אם יחזור על עבירה של הפרת סדר או התנהגות בלתי ספורטיבית.

מה יעלה בגורלו של רכז מכבי תל אביב? מוקדם לדעת, אבל אולי ניתן יהיה לקבל רמז מסוים דרך כמה ממקרי העבר.

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
מחכה לדעת מה יעלה בגורלו. ווילבקין/דני מרון

ג'רל מקניל

גארד עירוני נהריה הורחק ממשחק חצי גמר גביע המדינה 2020 נגד עירוני נס ציונה ביחד עם קפטן הכתומים טל דן לאחר תגרה בין השניים. יממה לפני משחק הגמר, נערכה לאמריקאי ועדת המשמעת ועל מנת שלא יורחק בפועל ממשחק הגמר, הוחלט כי יקבל עונש על תנאי. מקניל התנצל במסיבת עיתונאים. כמה מחזורים לאחר מכן הורחק שוב, והושעה ממשחק באופן אוטומטי.

אותו מקניל הורחק שנתיים קודם לכן לפני רבע גמר הפלייאוף נגד מכבי תל אביב לאחר שרץ לעבר השופט דן ילון בתנועות מאיימות במשחק גביע בהרצליה. מקניל הורחק משני משחקים.

ג'ורדן המילטון

פורוורד הפועל חולון היה לאחד השחקנים החשובים בקבוצה בעונת 2017/18 אחרי שהחליף את גלן רייס ג'וניור. אלא שבמשחק מספר 2 ברבע גמר הפלייאוף נגד הפועל חולון איבד את ראשו וירק בצורה מכוערת על עמית שמחון בתום עימות בין השניים. המילטון לא הורחק מאותו המשחק, אך התובע של איגוד הכדורסל החליט להעמידו לדין. מאחר שהמשחקים נערכו בהפרש של יומיים, בדיוק כמו היום, הדיון נערך בצהרי המשחק השלישי בסדרה - כשבחולון מיהרו להגיע עם התובע להסדר טיעון בגינו המילטון לא הורחק ממשחק בפועל, אלא רק קיבל עונש על תנאי וקנס.

מספר שבועות לאחר מכן חולון עמדה בסיטואציה דומה כשגלן רייס ג'וניור שב לישראל עם השעייה לאחר שפגע בגיא פניני. בחולון ניסו לשכנע את היועץ המשפטי ובית הדין כדי שיוכל להשתתף במשחק חצי הגמר, אך בבוקר המשחק, לאחר מספר דחיות וערעורים, הוחלט כי לא יוכל לקחת בו חלק.

ג'ורדן המילטון, שחקן הפועל חולון. ברני ארדוב
יצא עם עונש על תנאי. המילטון/ברני ארדוב

אייזיאה סוואן

במהלך משחק מספר 1 בסדרת רבע גמר הפלייאוף בין הפועל חולון למכבי ראשון לציון בעונת 2014/15 התפתח עימות בין הגארד של הכתומים לקפטן הסגולים שלומי הרוש. במהלך אותו עימות נגח סוואן בהרוש, שהגיב בדחיפה. השופטים הרחיקו את סוואן. יום לפני המשחק השני נערך דיון בבית הדין העליון, במהלכו הורחק סוואן מההתמודדות הבאה.

רביב לימונד

כוכב אליצור אשקלון בעונת 2011/12 עמד לסחוב את הקבוצה להופעה בפיינל פור אחרי יתרון 0:2 על מכבי ראשון לציון, אלא שבמהלך המשחק הרביעי הצמוד באשקלון איבד את הראש ונגח בפניו של אייל שולמן היריב. השופטים הרחיקו את לימונד, אך הוא לא הושעה מהמשחק החמישי בסדרה.

אייל שולמן שחקן מכבי ראשון לציון (בלבן) מול רביב לימונד שחקן עירוני אשקלון. קובי אליהו
איבד את הראש. לימונד מול שולמן/קובי אליהו

ווינפרד קינג

אם למכבי תל אביב יש טראומה בעברה הרי שהיא מגיעה מעונת 1992/3, שנגמרה עם הדחה בחצי גמר הפלייאוף נגד הפועל גליל עליון. הצהובים עשו הכל כדי להכניס את ווינפרד קינג לעניינים, וקבעו משחק אימון נגד מכבי רמת גן ערב הסדרה. קינג התעמת במהלך אותו משחק אימון עם זר היריבה קווין פיגארו והשניים הורחקו. מאחר ומדובר היה במשחק עם שופטים רשמיים, ההרחקה נחשבה, ולמרות ערעורו של קינג, הוא הושעה מהמשחק הראשון בסדרה, בו הובסו הצהובים. יש לציין כי באותם ימים היה עדיין קיים עונש הרחקה בפועל במקרה של הרחקה ממשחק - בניגוד להיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully