וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: "מכבי תל אביב נראית שבורה, יש לנו הזדמנות שספק אם תחזור בשנים הקרובות"

22.7.2020 / 7:30

האדומים רחוקים ניצחון אחד מהדחה היסטורית של הצהובים ברבע גמר הפלייאוף. קסטריטיס הזהיר: "הם לא יופיעו ככה גם בחמישי". גינת התרגש: "זה היה יום אמוציונלי". במועדון מבינים כי ייתכן שמדר יעזוב ומנסים לסגור עם גוט. זאנה ימשיך?

אולם הדרייב אין מחוטא לקראת החזרה מפגרת הקורונה/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

בווידאו: אולם הדרייב אין עובר חיטוי מקורונה

1. זה לקח יותר מ-28 שנים, ואחרי 21 הפסדי פלייאוף ופיינל פור הצליחה אמש (שלישי) הפועל תל אביב לנצח בדרבי כשגברה על מכבי תל אביב 72:82 בדרייב אין וכפתה משחק שלישי ומכריע מחר (חמישי, 21:15, שידור ישיר בספורט 5). האדומים שלטו במשחק מהפתיחה, ולמרות נסיונות קאמבק של הצהובים, החזיקו ביתרון לאורך כמעט 40 דקות. ים מדר עם 22 נקודות, 6 אסיסטים ו-5 ריבאונדים הצטיין כשתומר גינת מוסיף במשחק גדול 21 נקודות ו-7 ריבאונדים.

בהפועל תל אביב סימנו לפני המשחק שני אלמנטים במשחק שבהם יצטרכו לשלוט - האגרסיביות, שם עשתה הקבוצה עבודה מצוינת בדיוק כמו במשחק הראשון, והקליעה מבחוץ ומהעונשין. מחוץ לקשת השלוש פתחה הקבוצה בצורה הססנית עם שתי שלשות משבעת הנסיונות הראשונים, אך סיימה עם 7 מ-19, אחוז סביר וטוב בהרבה ממה שהציגה במשחקים רבים אחרי פגרת הקורונה. מהקו? האדומים עדיין לא היו שם עם 15 מ-25 בלבד, אך זה הספיק לניצחון הגדול.

בסיום סיפר הקפטן תומר גינת על ההצטיינות של קבוצתו באגרסיביות בסדרה הזאת: "זה חלק מסדרה, זאת הייתה הטקטיקה שלנו מהרגע הראשון, במשחק הראשון זה היה שם כל הדרך ובסוף זה התפקשש לנו, אבל היו לנו כמה ימים להתאושש ולהרים את הראש. אני גאה בנו שידענו לבוא באנרגיות האלה ולקחת את המשחק הזה, הפנים קדימה".

בעוד בסביבת המועדון מתרגשים וחולמים על ניצחון ראשון אי פעם בסדרה על מכבי תל אביב, בצוות המקצועי ניסו להוריד אותם אל הקרקע מיד בסיום: "שיהיה ברור שמכבי תל אביב לא תופיע ככה ביום חמישי", אמר יאניס קסטריטיס לשחקנים בחדר ההלבשה. "נצטרך להוציא מעצמנו הכול כדי לנצח". ולמרות זאת, אנשי הקבוצה מאמינים: "מכבי תל אביב נראית שבורה. יש לנו פה הזדמנות שספק אם תחזור בשנים הקרובות".

"מאז שחזרנו מפגרת הקורונה אנחנו יותר מאוזנים, עשינו שני שינויים בסגל, זה נתן לנו יציבות ורגליים בהגנה", המשיך הקפטן תומר גינת, "המפתח שלנו זה ההגנה, אנחנו משחקים אגרסיבי ומנצחים במשחקים. כשאנחנו שומרים ככה, אנחנו מנצחים. אנחנו צריכים לבוא באותה גישה למשחק השלישי".

שחקן הפועל תל אביב ים מדר. דני מרון
המניות עלו. מדר/דני מרון

2. במועדון מיהרו לפרגן בסיום המשחק למדר, שמאז פגרת הקורונה המניה שלו גם בקבוצה וגם מעבר לים לקראת דראפט ה-NBA בעלייה. בקבוצה אפילו נשמעים קולות מצד חלק מהמקורבים שטוענים כי צריך להתחיל לחשוב על האפשרות שמלבד גינת, גם מדר לא ילבש אדום בעונה הבאה. "בהרבה מאוד מקומות רואים את מה שים עושה בתקופה האחרונה, צריך להיות נאיביים כדי לחשוב שאף אחד לא יתייחס לזה", אמר אחד מאנשי הפועל תל אביב בסמוך לאולם כשעה לאחר המשחק.

"ים הוא שחקן מיוחד", פרגן גינת לחברו לקבוצה וענה על השאלה האם הוא מרגיש שהוא נותן לו יותר במה מאז פגרת הקורונה, "לא מתעסקים במה אני נותן או לא נותן".

בסיום המשחק, כמיטב המסורת, החלה פארסה על הפרקט בדרייב אין. אחרי מהומה בין שחקני שתי הקבוצות, שהחלה עם השלכת כדור מוזרה של דניאל קופרברג על אנג'לו קלויארו, התארגנו האדומים לטקס לכבודו של גינת שעוזב את הקבוצה לצרפת וערך אמש את משחקו האחרון במדים האדומים בדרייב אין. אלא שגינת סירב בתחילה לערוך את הטקס, מאחר ויש עוד משחק ביום חמישי, ושוכנע רק אחרי לחצים, ולבסוף סירב להיפרד. "זה היה יום אמוצינאלי. הרבה מחשבות עוברות בראש. דרבי בבית ואם מפסידים זה משחק אחרון שלי בקבוצה. צריך לשים הכול בצד ולעשות הכל כדי לנצח, וזה מה שעשיתי", סיכם הקפטן האדום.

שחקן עירוני נס ציונה גולן גוט. ברני ארדוב
ישוב ללבוש אדום? גוט/ברני ארדוב

3. במקביל לסדרת הפלייאוף והינסיון של הפועל תל אביב לעשות היסטוריה, בקבוצה כבר עובדים על העונה הבאה. היו"ר רמי כהן כבר ערך סדרה של פגישות לגבי צירוף שחקנים כשהמטרה העיקרית שסומנה נכון לעכשיו הוא צירופו של גולן גוט ששיחק בקבוצה בעבר וסיים את חוזהו בעירוני נס ציונה.

המאמן יאניס קסטריטיס מחזיק בחוזה לעונה נוספת, כמו גם חואקין שוכמן, דניאל קופרברג ואייזיאה אייזנדורף. עתידו של מדר יקבע רק בהמשך הקיץ, כשבהפועל תל אביב עשויים להישאר ללא הכוכב הצעיר שלהם ממש רגע לפני פתיחת העונה. בגזרת הזרים ג'ורדן דיוויס וסק הנרי כבר חתמו בקבוצות אחרות, ובמועדון בוחנים אפשרות לשמור על טאליב זאנה לעונה נוספת.

בקבוצה מעריכים כי אכן יחול שינוי לגבי מועד המשחק הראשון שלהם במוקדמות ליגת האלופות של פיב"א נגד באקן ברס, שנקבע כרגע ל-15 בספטמבר, אך בוחנים את כל האפשרויות בנושא זה. האדומים יודעים כי קיימת אי בהירות לגבי התמיכה הכספית שיקבלו לאירופה, אך ייתכן שיופיעו בכל מקרה למפעל. בקבוצה מעריכים בימים האחרונים כי יזכו ל-2.5 מיליון עד 2.7 מיליון שקל מהכסף שהגיע למנהלת הליגה ממשרד האוצר כרשת תמיכה לעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully