וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מקווה שווילבקין ישחק בדרבי, יובל זוסמן סובל מקרע בשריר הירך האחורי

22.7.2020 / 9:23

האלופה מחכה להחלטת תובע האיגוד בעניין הרכז, הדיון ייערך פחות משמונה שעות לפני המשחק: "יהפלייאוף צריך להיות מוכרע על הפרקט". זוסמן ייעדר כחודש. אכזבה במועדון: "הייתה קבוצה אחת שהבינה מה זה פלייאוף עד עכשיו"

אולם הדרייב אין מחוטא לקראת החזרה מפגרת הקורונה/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

בווידאו: אולם הדרייב אין עובר חיטוי נגד קורונה

1.

עד לפני שלושה שבועות הפסידה מכבי תל אביב רק שני משחקי ליגה בעונה שלמה, אלא שאמש (שלישי) היא רשמה הפסד שלישי בשישה משחקים, 82:72 להפועל תל אביב במשחק מספר 2 ברבע גמר הפלייאוף, והיא במרחק הפסד אחד מההדחה המוקדמת ביותר שלה בתולדות הפלייאוף הישראלי.

הצהובים לא שיחקו טוב לאורך כל דקות המשחק, אך נשארו במשחק עד לסיום הרבע השלישי, אליו ירדו בפיגור 4 נקודות בלבד, לפני שהאדומים ברחו להם. 3 דקות בתוך המחצית השנייה הורחק סקוטי ווילבקין אחרי שהתפרץ לעבר שופטי המשחק שלא שרקו לעבירה לטובתו. מהרגע הזה ועד לסיום המשחק ניסו הצהובים לחיות על גלי האנרגיה שלא הייתה להם, אך ללא הואיל.

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
הרבה כאב ראש לקראת המשחק המכריע. יאניס ספרופולוס/דני מרון

לצהובים היו הרבה טענות בסיום המשחק, אך בין היתר לצורה שבא הופיעו השחקנים למשחק כזה: "פשוט מאכזב, אין מילה אחרת להתייחס לצורה שבה הגענו למשחק כזה", אמר אחד מאנשי הקבוצה בסיום, "זה לא שהשחקנים לא רצו, אבל החיבור בין הרצון לבין האגרסיביות ומה שצריך להביא למשחק כזה, לא היה שם. הייתה קבוצה אחת שהבינה מה זה לשחק פלייאוף, וקבוצה אחת שהשתרכה אחריה. יש לנו מזל שאנחנו נמצאים בכלל במשחק השלישי".

הקפטן ג'ייק כהן נשלח בסיום המשחק לנסות ולהסביר מה קורה לקבוצתו: "אנחנו לא עושים עבודה טובה מספיק בלשמור על הכדור, לא רק שזה פוגע בנו בהתקפה, זה גורם להם לרוץ, הם קבוצה טובה במעבר, איבדתי כמה כדורים וזה גרם להם לרוץ", אמר הפורוורד והוסיף: "הרגשתי שאני מוכן לשחק, אני מנסה לדאוג שהחברים שלי לשחק גם, משהו חסר לנו, אני צריך לדאוג שאנחנו נהיה מוכנים לשחק עוד משחק אחד. אף אחד מאיתנו לא מרוצה מאיך ששיחקנו במשחקים האחרונים, למזלנו יש עוד משחק ביום חמישי כדי לתקן את הכל".

סקוטי ווילבקין אחרי ההרחקה מכבי תל אביב. דני מרון
מכבי תל אביב מקווה שהוא לא יורחק מהמשחק המכריע. סקוטי ווילבקין/דני מרון

2.

ואם ההפסד והלחץ שהמשחק השלישי והקובע ברבע הגמר לא מספיק, אז ייתכן מאוד שהצהובים עומדים בפני סאגה לא פשוטה סביב שיתופו של סקוטי ווילבקין במשחק האחרון. כאמור, השחקן הורחק לאחר שהתפרץ לעבר שופטי המשחק, ויעמוד לדין מחר ב-13:30, קצת פחות משמונה שעות לפני המשחק השלישי ומהכריע. לווילבקין עונש על תנאי בגין זריקת הבקבוק על אוהדי מכבי ראשון לציון, כשלפי הסדר הטיעון הוא יורחק למשחק אחד אם יחזור על עבירה של הפרת סדר או התנהגות בלתי ספורטיבית.

תובע האיגוד, עו"ד טל אור, צפה במקרה במהלך הערב ויחה לדוח השיפוט שיגיע בשעות הבוקר לפני שיקבל החלטה. בתקנון המשמעת קיים סעיף של העלבת שופט המשחק, סעיף שונה מסעיפי על תנאי של ווילבקין, אך ייתכן מאוד שעו"ד אור ידרוש בכל זאת הרחקה, וכמקרה ג'רל מקניל בחצי גמר גביע המדינה, ייתכן דיון מהיר בנושא.

במכבי תל אביב מקווים ומאמינים שווילבקין יעמוד לרשותם ביום חמישי: "הפלייאוף צריך להיות מוכרע על הפרקט ולא בבית הדין", אמר גורם בקבוצה בקבוצה, "אין ספק שההרחקה של ווילבקין הייתה במקום, הוא התנהג בצורה לא ראויה, אבל מכאן ועד לחרוץ גורלות של עונה שלמה הדרך ארוכה מאוד".

אותו גורם במכבי סיפר קצת ממה שעובר על השחקן, שידע תקריות מינוריות בשנתיים שלו בצהוב, וכעת מתפרץ בפעם השנייה תוך שלושה שבועות: "סקוטי מאוד מתוסכל, הדברים לא הולכים לו כמו שצריך, והוא באופן כללי סובל מהבידוד שנכפה עליו. כל זה יושב כמו סיר לחץ על הראש שלו".

שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן. דני מרון
נתראה בעונה הבאה. יובל זוסמן/דני מרון

3.

כמה דקות אחרי ההרחקה של ווילבקין, ירד יובל זוסמן לחדר ההלבשה כשהוא מדדה, ובדיקה מהירה גילתה מתיחה בשריר הירך האחורי. אל חדר ההלבשה הגיעה גם אמו של השחקן, והוא ירד מאוטובוס הקבוצה כדי להמשיך לבית החולים לצילום כדי לנסות ולראות האם מדובר במתיחה בלבד - אך הבדיקה לימדה על קרע בשריר הירך האחורי. המשמעות: זוסמן ייעדר כחודש, ויחמיץ את משחקי הפיינל פור - אם קבוצתו תגיע אליהם.

זוסמן הוא השחקן הרביעי מתוך הסגל של ספרופולוס שלא עומד לרשותו מאז החזרה מהקורונה בשל פציעות כשהוא מצטרף לג'ון דיברתולומאו, שנפצע עוד בהכנה, ולצמד הזרים קווינסי אייסי ואלייז'ה בריאנט שלא צפויים לשוב ולשחק. "נשארנו בסגל קצר, ומשחקים בהרכבים שאנחנו לא שיחקנו בהם כל העונה", אמר אחד מאנשי הצוות המקצועי בדרך לאוטובוס בדרייב אין.

בקבוצה יעשו מאמצים על מנת להכניס את פרדי בורדיון לרוטציה, לאחר שבדקות הבודדות שבהן שותף במשחק אמש היה נראה די חלוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully