וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו אלאך חושף את התאונה והמהפך הפיזי שעבר: "נולדתי מחדש, השתניתי"

המנהל המקצועי לשעבר של מכבי חיפה מספר כיצד התמודד עם פגיעה מוחית אחרי שמעד ממדרגות ביתו, ואיך השיל 17 ק"ג בחצי השנה האחרונה: "חזרתי מישראל מותש ומרוקן. כיום אני במצב הרבה יותר טוב"

שלומי גבאי

בווידאו: מו אלאך מוצג במכבי חיפה ב-2017

מו אלאך, המנהל המקצועי לשעבר של מכבי חיפה ומי שמשמש כיום המנהל המקצועי של ואלווייק מהליגה הבכירה בהולנד, חושף: התמודדתי בשנים האחרונות עם פגיעה מוחית בשל תאונה ביתית.

ההולנדי בן ה-46, שהגיע למכבי חיפה בנובמבר 2017 ועזב מבלי להותיר חותם משמעותי באוקטובר 2018, גולל את הסיפור בריאיון למגזין ההולנדי "ווטבול פרימר".

"אהיה בן 47 בספטמבר, וכבר 15 שנה שאני עושה את אותו תפקיד כמעט ללא הפסקה. אני המון זמן במקצוע הזה, יותר זמן מכל אדם אחר שאני מכיר. בנוסף, אף פעם לא היו לי את המעסיקים הכי קלים והכי נוחים בעולם. חזרתי להולנד מישראל באוקטובר 2018, והייתי מותש ומרוקן. החלטתי להישאר בבית ולנוח קצת, אבל יום אחד מעדתי במדרגות וקיבלתי מכה חזקה בראש".

מו אלאך מנהל טכני של ויטסה. שלומי גבאי
"חזרתי מישראל מותש ומרוקן". אלאך בימי מכבי חיפה/שלומי גבאי

אלאך מספר שעד היום הוא נאלץ ליטול כדורים כדי לטפל בנזק המוחי הקל שנגרם לו כתוצאה מהנפילה. לטענתו, ההחלטה להתמנות למנהל המקצועי של ויטסה ארנהם זמן קצר לאחר מכן היתה טעות. "חזרתי מהר מדי. בריאותית, מצבי לא היה מספיק טוב. תהליך ההתאוששות מפציעה כמו שעברתי לוקח בין חצי שנה לשנה, ואני חזרתי לעניינים מוקדם יותר".

ואכן, בדצמבר 2019 הודיעה ויטסה כי אלאך לא יוכל למלא את תפקידו לפרק זמן לא ידוע בעקבות מה שהוגדר כמחלה. בסיום אותה עונה, הוא עזב את התפקיד רשמית. "אמרתי לעצמי, 'זהו זה, אתה חייב לנוח'. הייתי חייב לחזור לבסיס".

לטענת אלאך, אחת מתופעות הלוואי של נטילת הכדורים היתה עלייה משמעותית במשקל. "כל המטלות הפיזיות הפכו להיות הרבה יותר קשות עבורי. בגלל התרופות, התחלתי לעלות במשקל. הייתי צריך לעצור, לחשב מסלול מחדש. אז התחלתי לקרוא ולעשות הליכות, והתחלתי לשאול את עצמי שאלות פילוסופיות, 'למה אני עוסק בכדורגל', 'למה אני מנהל מקצועי'. היו לי המון תהיות. הרגשתי שזה בסדר אחרי כל כך הרבה שנים שהייתי מרוכז אך ורק בכדורגל. הייתי זקוק למנוחה הזאת. כיום אני שוקל 17 קילו פחות ממשקל השיא שלי. כיום אני במצב הרבה יותר טוב".

כאמור, אלאך התמנה לפני כמה חודשים למנהל המקצועי של ואלווייק. הוא אף התעניין באפשרות לצרף לקבוצה את מוחמד עוואד ממכבי חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully