וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואז הגיעה פגרת הקורונה: המפתחות של ריאל מדריד בדרך לאליפות

ראמוס הודה שתקופת הבידוד היתה "נקודת המפנה", ועם המספרים קשה להתווכח. וגם: החזרה לחיים של מודריץ', הנתונים המדהימים של טיבו קורטואה וחלוקת השערים ההיסטורית. פלא שכבר קוראים להקים פסל בדמותו של זידאן מחוץ לברנבאו?

אימון ריאל מדריד/אתר רשמי

בווידאו: אימון ריאל מדריד

ניצחון - זה כל מה שריאל מדריד צריכה כדי להבטיח הערב (חמישי, 22:00, ערוץ 50) אליפות 34 בתולדותיה, בלי קשר לתוצאה של היריבה המרה ברצלונה שתארח את אוסאסונה. לפי אתר "538", העוסק בתחזיות סטטיסטיות, הרי שלקטלאנים יש 5 אחוז בלבד לזכות העונה בתואר.

לבלאנקוס היו אולי אליפויות מרשימות ונוצצות יותר, אבל בכל הנוגע לאופי - קבוצתו של זינדין זידאן שוברת את השיאים של עצמה העונה. לפני היציאה לפגרת הקורונה, מצאו עצמם הלבנים במקום השני בטבלה עם 56 נקודות - שתיים פחות מברצלונה, ואחרי הפסד מביך של 2:1 לבטיס. שבועיים קודם לכן הפסידה 1:0 ללבנטה, ואם מוסיפים את ליגת האלופות למשוואה, הרי שריאל הפסידה שלושה מארבעה משחקים בכל המסגרות. בספרד היו משוכנעים: ברצלונה פייבוריטית ברורה לאליפות.

ואז הגיעה פגרת הקורונה.

למעלה משלושה חודשים חלפו מאז ההפסד לבטיס, והבלאנקוס חזרו בשיאם. תשעה ניצחונות רצופים סייעו להם לחלוף על פני היריבה המרה בטבלה, וכשגם כשהיא לא שכנעה - ידעה ריאל מדריד לנצח, כיאה לאלופה. להוציא את ה-0:3 על ולנסיה וה-1:3 על אייבר במשחק החזרה מהפגרה, רוב הניצחונות האחרים הושגו בקושי. את המדורגת 20 אספניול ניצחה 0:1 בלבד, ולאחר מכן הגיעו שני 0:1 נוספים - על חטאפה ואתלטיק בילבאו, מפנדלים מאוחרים של סרחיו ראמוס.

"אולי פגרת הקורונה היתה נקודת המפנה לא היינו זקוקים כדי להתמקד במה שצריך לעשות", הודה ראמוס, אחד מגיבורי האליפות שבדרך. "התכוננו טוב מאוד בבית וחזרנו כמו שצריך. היתה לנו מטרה - לזכות באליפות, והנה, אנחנו כאן". הם כאן בזכות רצף הניצחונות הארוך ביותר שלהם העונה, והוא מגיע בדיוק בזמן. "אחרי הפגרה הם היו מאוד, מאוד, מאוד, מאוד טובים", הודה קשר היריבה העירונית סאול.

"אחרי שלושה חודשים שהיינו תקועים בבית קיבלנו הזדמנות לשחק", הוסיף זידאן. "רצינו להתכונן הכי טוב שאפשר, וזה בדיוק מה שעשינו. הכנו את עצמנו לעמוד במטרות שהוצבו". בתשעת המשחקים הללו כבשה מוליכת הטבלה 17 שערים וספגה שלושה בלבד - בממוצע, היא מאיימת 15.9 פעמים על שער היריבות, כובשת 1.9 שערים למשחק מאז פגרת הקורונה, וסופגת 0.3 בלבד (יריבותיה מאיימות על שערה 3.4 פעמים מאז הפגרה). "אחרי הבידוד, כשחזרנו לעבודה, השחקנים רצו לעשות דברים גדולים", הוסיף זיזו. "אפשר היה לראות את זה באימונים, ואז במשחקים. הם התאמנו בצורה פנומנלית, הם רצו להישאר אחרי האימונים וזה אומר הכל".

בספרד ניתחו וקבעו שאחת הסיבות להצלחה המסחררת היא היכולת של זידאן לשנות ולהשתנות: "על אף שהוא מאמין ב-4:3:3, הוא שינה את הגישה שלו במספר משחקים כדי להתאים את עצמו לשחקנים", נכתב ב"אס". "נגד ולנסיה הוא שיחק 4:4:2, עם אדן הזאר וקארים בנזמה בחוד. נגד מאיורקה עלה בהרכב אולטרה-התקפי של 4:2:3:1, עם גארת' בייל, הזאר, וינסיוס ובנזמה. נגד גרנאדה פתח עם חמישה קשרים. גם העומק עזר - שחקנים כמו ויניסיוס, רודריגו, מרקו אסנסיו ואדר מיליטאו שיחקו ותרמו בתשעת המשחקים האחרונים".

לצד העומק, חובה לציין את הקבוצתיות: אם בעבר הבלאנקוס היו תלויים בכריסטיאנו רונאלדו באופן בלעדי, העונה הם מקבלים תוצרת התקפית באופן הרבה יותר מאוזן. בנזמה שהגיע לשיא בדיוק בזמן כבש 19 שערי ליגה, ומלבדו רק סרחיו ראמוס הגיע למספרים דו-ספרתיים (10). בסך הכל, 21 שחקנים שונים כבשו עבור זידאן העונה - שיא כל הזמנים בלה ליגה - כשהיחידים שלא עשו זאת הם מיליטאו, ברהים דיאס ואלברו אודריוסולה (שבכלל שיחק כמושאל בבאיירן מינכן עד ינואר). שחקני הקישור המרכזי - טוני קרוס, קאסימרו, לוקה מודריץ', פדה ואלוורדה, איסקו וחאמס רודריגס - כבשו 15 שערים ביחד.

גיבור נוסף, קצת פחות מדובר, הוא לוקה מודריץ'. בקיץ נדמה היה שכוכב נבחרת קרואטיה כבר מעבר לשיא ועלול לעזוב, אולם הקשר הנהדר נשאר בסופו של דבר, נלחם על מקומו והרוויח בחזרה את האמון של זידאן: רק שבעה שחקנים קיבלו יותר דקות ממנו העונה. לפחות מבחינה סטטיסטית, חווה מודריץ' את עונתו הטובה ביותר בריאל מדריד: עד כה כבש שלושה שערים (כמו שעשה אשתקד וב-2012/13), ובישל שבעה - שיא אישי מאז הגיע מטוטנהאם. שיא בישולים אישי רשם גם דני קרבחאל, עם שישה העונה - יותר מבכל עונה אחרת במועדון.

גם טיבו קורטואה פתח את העונה עם סימני שאלה בנוגע לעתידו, וגם הוא מחק את כולם משחק אחר משחק. הבלאנקוס שמרו על רשת נקיה לא פחות מ-19 פעמים העונה - שיא מועדון - כשגם 21 השערים שספגו ב-35 המחזורים הראשונים היוו שיא עבור הלבנים. כרגע, הכל ערוך ומוכן לשבירת שיא מ-1964/65 - הכי מעט שערי חובה במשחק (0.6). "יש לו השפעה גדולה עלינו", אמר זידאן על הבלגי. "מה שהוא עושה מדי משחק זה פנומנלי.

"זידאן ראוי לפסל מחוץ לברנבאו", ניתח חלוץ העבר דימיטאר ברבאטוב. "הוא מדהים. יש סביבו הילה, הוא היה שחקן ענק ועכשיו הוא מאמן ענק. בואו לא נשכח שבתחילת העונה הקבוצה לא היתה כל כך טובה ואנשים אפילו תהו האם זו היתה טעות להחזירו. עכשיו הוא בוודאי מתפקע מצחוק".

סרחיו ראמוס עם טיבו קורטואה ריאל מדריד. רויטרס
זוכרים את הספקות בתחילת העונה? קורטואה עם ראמוס/רויטרס

"זידאן ראוי לפסל מחוץ לברנבאו", ניתח חלוץ העבר דימיטאר ברבאטוב. "הוא מדהים. יש סביבו הילה, הוא היה שחקן ענק ועכשיו הוא מאמן ענק. בואו לא נשכח שבתחילת העונה הקבוצה לא היתה כל כך טובה ואנשים אפילו תהו האם זו היתה טעות להחזירו. עכשיו הוא בוודאי מתפקע מצחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully