וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ל-NBA "יש יותר ידע על הקורונה מרוב מדינות העולם". אז למה השחקנים עדיין חוששים?

מניין הנדבקים בפלורידה שובר שיאים, אבל ב-NBA עדיין יש מי שמשוכנע שהבועה בדיסניוורלד "היא המקום הכי בטוח בארצות הברית". בין מלשינון שעובד שעות נוספות לבין שחקנים עם חרדה יומיומית, האופטימיות נשמרת. שבועיים לפני חידוש העונה: תמונת מצב

שחקן ניו אורלינס פליקנס זאיון וויליאמסון מתאמן לקראת חזרת העונה/האתר הרשמי של ניו אורלינס פליקנס

בווידאו: זאיון וויליאמסון מתאמן לקראת חזרתה של ה-NBA

שבועיים בלבד נותרו עד לחידוש עונת ה-NBA, והשחקנים ממשיכים להתרגל למציאות החדשה והתובענית ב"בועה" בדיסניוורלד. המאמצים לחידוש העונה נעשים במקביל לזינוק חד במספר המאובחנים בפלורידה, שהפכה לאחד המוקדים המרכזיים של נגיף הקורונה בארצות הברית. רק לפני שלושה ימים רשמה המדינה שיא אמריקני של 15 אלף נדבקים ביממה, וגם מניין המתים הולך וגדל בקצב מדאיג.

למרות זאת, זה לא מונע מה-NBA להעביר מסרים אופטימיים. בדיקות הקורונה מתבצעות במתחם על בסיס יומיומי, ואת התוצאות אפשר לראות בשטח: עד כה נמצאו חיוביים במתחם עצמו - לא כולל שחקנים שנדבקו לפני שהגיעו לדיסניוורלד - שני שחקנים בלבד מתוך 322 שנמצאים במקום. אחד מהם הוא ככל הנראה מייקל ביזלי, שעזב את המתחם אחרי שנמצא חיובי ופספס צ'אנס להחזיר את קריירת ה-NBA למסלולה אחרי שנפלט מהליגה לתקופה ארוכה. ביזלי אמור היה להצטרף לברוקלין, שממילא התייצבה באורלנדו בסגל דליל מאוד, אולם איבד את ההזדמנות ולא צפוי לחזור לסגל של הקבוצה.

הלילה הגיעו למתחם גם שני כוכבים שהגעתם התעכבה: ג'יימס הארדן מיוסטון וניקולה יוקיץ' מדנבר. הארדן הצטרף באיחור לבועה מסיבות אישיות לא ברורות, וממשיך להמתין לשותפו לקו האחורי ראסל ווסטברוק שנמצא חיובי לנגיף, ועל פי הערכות בארצות הברית יצטרף לרוקטס בדיסניוורלד בשבוע הבא, אחרי שכבר נמצא שלילי בבדיקה אחת. יוקיץ', שככל הנראה נדבק כתוצאה ממפגש עם נובאק דג'וקוביץ' בסרביה, קיבל תוצאה שלילית בשתי בדיקות קורונה והתאפשר לו להצטרף לנאגטס בשגרת האימונים.

ה-NBA נוקטת בקו תקיף וקשוח במטרה לשמור על הבועה סטרילית ככל האפשר. אמש עזבו את הבועה רישון הולמס מסקרמנטו וברונו קאבוקלו מיוסטון שיצאו מהמתחם בטעות ובכך הפרו את ההנחיות.

במסגרת המאמצים למנוע הידבקות המונית במתחם, מפעילה הליגה קו חם אנונימי בו ניתנת לשחקנים ואנשי צוות אפשרות לדווח על אנשים מהבועה שמפרים את ההנחיות. על פי שאמס צ'ראניה מ"האתלטיק", הקו החם עובד שעות נוספות בימים האחרונים, והועברו אליו כמה וכמה פניות בנוגע לשחקנים שהפרו את התקנון במתחם. אותם שחקנים כבר קיבלו אזהרה מה-NBA, ובפעם הבאה שיתעלמו מהנחיות הם יושעו.

הקו החם הפך לסוגייה בוערת בקרב שחקני ה-NBA. לצד שחקנים שמצדדים בקיומו ועודדו שחקנים אחרים לדווח על הפרות של ההנחיות, היו מי שקראו לא לשתף פעולה עם "המלשינון".

לו וויליאמס מהקליפרס אמר בשבוע שעבר שהוא "מתקשה להבין" איך שחקנים מסוגלים לדווח לליגה על שחקנים אחרים, ואמש הצטרף אליו ספנסר דינווידי מברוקלין, שאמנם לא נמצא בבועה אבל טוען ש"אסור ששחקני ה-NBA יהפכו ל'מלשינים'".

כך או כך, השחקנים והמאמנים מרגישים בטוחים, גם אם מתלווה לכך תחושת חרדה קלה בכל יום מחדש, כשמגיעות תוצאות הבדיקות. השחקנים נבדקים כמעט מדי בוקר, והבדיקות מועברות למעבדה סמוכה בפלורידה שמספקת תשובות תוך 10-12 שעות. אם התוצאה שלילית, הם מקבלים הודעה בסמארטפון. אם היא חיובית, חס וחלילה, הם מיד מקבלים שיחת טלפון.

"אשקר אם אגיד שאין תחושה לא נעימה בכל פעם שהטלפון שלך מצלצל", אומר יאניס אנטטוקומפו. "אני מפחד להידבק בעיקר בגלל שאני לא רוצה להפסיד משחקים. אבל התחושות די טובות, כי אני מרגיש שאני עושה את הדברים בצורה נכונה. אני זהיר מאוד. שוטף את הידיים בכל הזדמנות, חובש את המסיכה. אבל אני מאמין שאנחנו נמצאים במקום מאוד-מאוד בטוח".

גם מאמנו מייק בודנהולזר מודה ש"יש כל הזמן חרדה קלה מהתוצאות של הבדיקות. אנחנו נבדקים מדי יום כבר קרוב לשבועיים, והבדיקות הפכו לשגרה. כמובן שאני מצפה בכל יום מחדש לקבל את התשובות. זה אנושי, כולנו אנושיים וכולנו מחכים לשמוע שהתשובה שלילית".

גרג פופוביץ', שנמצא בקבוצת סיכון מפאת גילו, מאמין גם כן ש"הבועה של ה-NBA היא המקום הכי בטוח שאני יכול להיות בו עכשיו". הדברים שלו מקבלים חיזוק ממנכ"ל חברת BioReference, החברה שמספקת ל-NBA את הבדיקות, שטוען ש"הידע שיש ל-NBA על הנגיף כרגע, הוא יותר ממה שיש לרוב היקום כרגע".

"הם עשו מאמצים אדירים כדי להבין את המדע שמאחורי הנגיף, להבין את החלה, להבין איך הבדיקות צריכות להתנהל", אומר המנכ"ל, ד"ר ג'ון כהן. "להגיע לאן שהליגה הגיעה ברמת המוכנות לנגיף וברמת ההתמודדות איתה, זה היה מסע מדהים".

לג'ימי באטלר היה כל כך משעמם בבידוד, שהוא שיחק כדורסל בחדר. זה הסתיים עם תלונה

כדי להגביר את המודעות לנגיף גם בקרב השחקנים, המאמנים, אנשי הצוות והעיתונאים שנמצאים בבועה, ה-NBA העניקה ערכה מיוחדת עם ציוד רפואי לכל אחד. הערכה כוללת בין היתר מד חום זעיר, מכשיר חשמלי שבודק את רמת החמצן ולחץ הדם דרך האצבע, ומעין מד מיוחד שעונדים היד ומסוגל "לנבא" קורונה.

כמו כן, כל מי שנמצא בבועה נדרש למלא בתחילת ובסוף כל יום שאלון רפואי בסמארטפון. מי שמספק מידע חלקי על תסמינים כמו שיעול או צינון, או שלא מפרט מספיק בנוגע לאנשים שעימם שהה, מעוכב לתשאול ועלול "להיזרק" מהמתחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully