וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסי רחמים: "לא נדון על מאמן עד שנדע אם יוסי בנבחרת"

15.7.2020 / 14:05

הזכייה בגביע ("הפיחה רוח חיים בעיר"), עזיבת אבוקסיס ("ביקשתי שהדברים ייעשו בצורה מהירה"), והחוב של בית"ר ("נתנו להם את הארכה שהם ביקשו. מצפים לפתרון בהקדם"). מנכ"ל הפועל באר שבע מדבר

בווידאו: התגובות לזכייה של הפועל באר שבע בגביע המדינה/צילום: התאחדות הכדורגל ,עריכה: ניר חן

בווידאו: התגובות לזכייה של הפועל באר שבע בגביע

אחרי הבעלים אלונה ברקת, מאמן הקבוצה יוסי אבוקסיס, המנהל המקצועי המיועד אליניב ברדה ומגוון של שחקנים, הגיע היום התור של מנכ"ל הפועל באר שבע אסי רחמים לדבר.

"היה מתח עצום. אשקר אם אומר אחרת", פתח רחמים באשר לגמר הגביע שלשום. "היה יותר מדי מונח על הכף גם בגלל העונה שעברנו וגם בגלל העתיד. מי שמסתובב בעיר מבין שהגביע הפיח רוח חיים בעיר. גם בפן המקצועי וגם בציפייה לעונה הבאה. הגביע הזה הוא משמעותי מאוד".

גם לך באופן אישי זה גביע ראשון.

"היה חשוב לי מאוד אישית. פעם אחת הייתי בהפועל אשקלון בזכייה ב-1997. בפעם השנייה ב-2003 לא הצלחתי לעצור פנדלים. זה תסכול שסחבתי שנים כי באותה עונה כן עצרתי הרבה פנדלים במשחקים אחרים. עבורי זה מאוד משמעותי. היה חשוב לי לסמן וי על הגביע".

אסי רחמים מנכ"ל הפועל באר שבע. דני מרון
"עבורי זה מאוד משמעותי". אסי רחמים/דני מרון

ועכשיו הרבה על הכתפיים שלך כי העונה הבאה כבר בפתח.

"אני לא לבד במועדון. יש צוות מנוסה וותיק שעובד איתנו בשנים האחרונות. עידו, ניר, איתי, עו"ד יונגר. מעולם לא היתה פגרה כזו קצרה. בעוד פחות משבועיים נתחיל וכבר בעוד שלושה שבועות משחק ראשון בסופרקאפ. לשמחתנו יש כרגע צרות בריאות כי זכינו בגביע. לא היינו רוצים להתכונן רק לגביע הטוטו בלי אירופה. אלה צרות טובות. יש עכשיו הכנה לאירופה עם המון רוח גבית. לא יהיה פשוט להכין את הקבוצה, נוכח כל מה שקשור להחזרת זרים, החתמת זרים, בידוד שנדרש. לקחנו הכל בחשבון. זה אתגר לא פשוט אבל נעמוד בו".

יוסי אבוקסיס ביקש ממך אור ירוק לנבחרת. יש כבר מועמדים לאמן במקומו?

"כל שם שעלה הוא בגדר ספקולציה ותו לא. נפגשתי עם יוסי רק אחרי הגמר. קראתי ושמעתי על כל השמות שהועלו ואין כל שחר למה שרשמו. ביקשתי מיוסי הבהרות בנושא הנבחרת. הוא אמר לי שהוא רוצה לאמן את נבחרת ישראל. זו השאיפה שלו. קיבלתי את הדברים. ברגע שזו נבחרת לאומית, לא צריך לעמוד בדרכו. אמרתי ליוסי שאם כן, אז נשחרר אותו אבל הוספתי שאני מבקש שהדברים ייעשו בצורה מהירה. ברור שהוא תלוי בוועדת האיתור אבל לנו יש את השאיפות שלנו ולכן ביקשתי שההחלטה הזו תיפול עד השבוע הבא. אני מקווה שההתאחדות תעזור לנו ותחליט על המאמן מהר. עד השבוע הבא לא נתעסק במינוי אחר. רק כאשר נדע מה עתידו של יוסי, נדע מה לעשות".

יוסי אבוקסיס מאמן הפועל באר שבע. דני מרון
"ביקשתי שהדברים ייעשרו בצורה מהירה". יוסי אבוקסיס/דני מרון

אתה תבחר את המאמן הבא?

"אולי אני עומד בראש המערכת הניהולית ביצועית ויהיה לי משקל בהחלטה, אבל נקבל את ההחלטה יחד עם איתי ואנשים נוספים. אשמע את כל האנשים במערכת".

אלונה ברקת תהיה מעורבת?

"לגבי אלונה לא השתנה שום דבר. היא הבעלים והיא אכן הבעלים. כך היה וכך המצב גם היום. בנוסף היא אמרה שמבחינת הניהול השוטף של המועדון היא הולכת אחורה".

תימנעו ממלחמות על הפיצויים של ברק בכר?

"בעניין ברק בכר, כולנו תמימי דעים כולל שיחה נוספת שלי הבוקר עם דודו דהאן שזה צריך להסתיים בצורה טובה. ברק ראוי שהקשר יסתיים בצורה טובה ומכבדת. גם אנחנו מרגישים שנתנו את הבמה לברק והיו לנו שנים יפות מאוד יחד ונעשה הכל כדי שזה יסתיים בצורה מכבדת".

מאמן הפועל באר שבע, ברק בכר. קובי אליהו
"ראוי שהקשר יסתיים בצורה טובה ומכבדת". ברק בכר/קובי אליהו

זכיתם אמש בכדורגל לרשת ביטחון מהמדינה. אתה מצפה כעת שבית"ר ירושלים תעביר את הכסף על עסקאות מיכאל אוחנה ודוד קלטינס?

"לגבי רשת הביטחון זה הישג מצוין של המינהלת מול משרד האוצר. אני עדיין מחכה לנייר העמדה הרשמי של הקריטריונים לחלוקת הכספים. זה הישג שבלעדיו לא היינו יכולים לפתוח את העונה הבאה ומגיע כל התודה. לגבי אוחנה וקלטינס הכספים מבית"ר אמורים להגיע בימים הקרובים. קיבלנו את בקשת בית"ר לדחייה בפעם הראשונה. גם אנחנו חווים מהצד שלנו את הקשיים. נתנו את הארכה שכבר עברה. הנהלת בית"ר הבטיחה שהכספים יעברו. אנחנו מגבשים מתווה להעברת הכספים בימים הקרובים ואני מאמין שהעניין הזה יפתר".

תימנעו כעת מקיצוצים בגלל רשת הביטחון?

"צריך לדייק. מראש הכספים של בית"ר ירושלים או רשת הביטחון נלקחו בחשבון בתקציב ההכנסות. לקחנו בחשבון ממנויים וכרטיסים 15 מיליון שקל שזה 5 מיליון שקל פחות ממה שהיה העונה. רשת הביטחון תיתן לנו פתרון לאותם 15 מיליון שקל או כמעט לכל הסכום. בלי קשר, נמשיך בשיחות ההתייעלות עם השחקנים כי הן חשובות להעמיד קבוצה חזקה לעונה הבאה ולהיאבק על תארים".

מה חדש עם הבעיות בטרנר?

"ראש העיר שומר איתנו על קשר רצוף בעניין טרנר. אין לו עדיין את כל התשובות. הסיכום הוא שהוא ייתן תשובות מדוייקות כשיהיו לו. אנחנו שומרים איתו על קשר רצוף ברמה של שיחה שבועית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully