אלונה ברקת בעלים הפועל באר שבע. דני מרון
אלונה ברקת בעלים הפועל באר שבע/דני מרון

"האינטרס של באר שבע הוא שאבוקסיס יישאר"

15.7.2020 / 6:30

אבוקסיס? "לא דיברתי מילה עם חסון עליו". בכר? "אומרים שקידמתי את המעבר לחיפה. זו בדיחה עצובה". ז'וז'ואה? "לא נפגעתי ממנו, מאושרת שהוא אצלנו". אחרי הגביע המרגש, אלונה ברקת סוגרת מעגל, מבהירה שאין קאמבק באופק, ומבינה כמה צדקה בדרישות הקיצוץ לשחקנים. ריאיון

אלונה ברקת תצא היום (רביעי) מבידוד של שבועיים בבית. הכל התחיל כאשר בעלה אלי ברקת קיבל הודעה לפני שבועיים וחצי על כך שחבר שלו היה ליד חולה מאומת וכדאי, ליתר ביטחון, שגם הוא ייבדק. מאחר שאלונה ושלושת הילדים היו בקרבתו, כל החמישה הלכו להיבדק. אלונה, אלי ואחד הבנים יצאו שליליים, אבל שני ילדים אחרים נמצאו חיוביים לקורונה. "שני הבנים האחרים מתגוררים יחד בדירה משלהם", סיפרה אתמול ברקת בריאיון מיוחד לוואלה! ספורט. "כזה כיף לי ששני הבנים בקשר כזה טוב וחולקים את אותה הדירה. לשמחתי אני, אלי והבן הנוסף נמצאנו שליליים, אבל הם יצאו חיוביים ללא תסמינים. זה היה כמו רעם ביום בהיר. לא חשבנו לרגע שמישהו ייצא חיובי. זה היה מאוד מתסכל שלא יכולתי להיות איתם בשבועיים האלה. ממש קטסטרופה. כל הזמן טלפנתי ודאגתי, אבל לא יכולתי לבוא ולעזור וזה הדבר הכי כואב בקורונה הזו. היא פשוט מנתקת אותך מבני המשפחה. שני הבנים שלי חולים ואני לא יכולה לבוא ולחבק אותם".

אלמלא הבידוד, היית מגיעה לגמר הגביע שלשום?

"בוודאי. תכננתי לבוא. זה היה אמור להיות המשחק הראשון שלי מאז שהליגה חזרה ומאוד רציתי לבוא".

במקום זה ישבת מול המסך.

"נכון, והייתי מאושרת. מאז שלקחתי את הפועל באר שבע רציתי את הגביע ולא הצלחנו לעשות את זה. בכל עונה נפלנו בגלל משהו אחר. העונה היה חשוב מאוד להביא את הגביע. אנחנו הצלחנו בתקופה שלי להביא שישה תארים. שלוש אליפויות, פעמיים אלוף האלופים וגביע הטוטו. דווקא את גביע המדינה לא הצלחנו להביא למועדון. המשמעות של הזכייה בגביע העונה היתה גדולה כי אם לא היינו זוכים בו, לא יכולנו להשתתף באירופה. מבחינה תדמיתית ומקצועית היה לנו חשוב להמשיך את אותה הדרך באירופה".

אלונה ברקת בעלי הפועל באר שבע. ברני ארדוב
חיכתה לזה הרבה שנים. אלונה ברקת/ברני ארדוב
"קיבלתי את ההחלטה שלי ואני חושבת שאני משאירה את המועדון בידיים מצויינות של אנשים שמבינים את הדרך של המועדון. אני עזבתי. אני לא חוזרת וזה יישאר כך"

הפריע לך שלא הצלחת להביא גביע בשנות האליפות?

"גביע זה משהו אחר. יש בו משהו מיוחד, קוסם. זה תואר אחר. פן אחר. היופי הזה שאתה מתחרה בקבוצות מליגות אחרות. ובכל עונה התאכזבנו".

זה בגלל הגביע או שרצית דאבל או אפילו טרבל?

"לא. הדאבל פחות חשוב, רצינו את גביע המדינה בשביל האוהדים בכל עונה".

השמחה הזו לא גורמת לך לרצות ולחזור להיות בעלי הקבוצה עד הסוף?

"בוא נדייק. אני עדיין אלונה בעלת הקבוצה, אבל אני לא מעורבת בניהול".

האושר הזה לא עשה לך כלום?

"ברור שזה ריגש אותי. אני כל הזמן רוצה להעניק אושר ושמחה לכל מי שאוהב את הפועל באר שבע. היית צריך לראות את החיוך שהיה לנו כאן בבית. במחצית הראשונה לא היינו טובים והמשחק היה שקול וחששתי. אבל לשמחתי ראינו קבוצה אחרת במחצית השנייה".

את אומרת שרצית את הגביע כדי להסב אושר לאוהדים, אבל אין דבר שיסב להם יותר אושר מההודעה שאת חוזרת.

"קיבלתי את ההחלטה שלי ואני חושבת שאני משאירה את המועדון בידיים מצויינות של אנשים שמבינים את הדרך של המועדון. האנשים האלה יהיו אחראים לעשות את אותה כברת דרך. אני משאירה מועדון מסודר עם כסף בקופה ואני סומכת על מי שמנהל היום את המועדון בפועל כדי שהמועדון ימשיך להיות מועדון צמרת וייאבק על תארים".

את רוצה כבר שיימצא מישהו שייקח ממך את הקבוצה ושלא יהיה כתוב ליד השם שלך "בעלת הפועל באר שבע"?

"אני מבינה שבתקופה הזו קשה מאוד למצוא רוכשים ולכן צריך להבין את המציאות ולוודא שהאנשים שנמצאים במועדון אחראים ומחוייבים. זו החובה שלי. יש לנו היום אנשים שמנהלים את הקבוצה ביד רמה וכל הסביבה של הפועל באר שבע יכולה להיות רגועה".

את מבינה למה יש אנשים שמטילים ספק בכך שבאמת עזבת? אנשים מעריכים שבסוף תחזרי. למה לא מאמינים לך?

"אין לי מושג למה חושבים כך. אני עזבתי. אני לא חוזרת וזה יישאר כך".

הפסיקו לבקש ממך לחזור?

"אני לא במקום הזה כבר".

יוסי אבוקסיס מאמן הפועל באר שבע עם אלונה ברקת. לירון מולדובן
רוצה שהוא יישאר. ברקת עם אבוקסיס/לירון מולדובן
"דיברתי עם יעקב שחר כדי לסדר לבכר להיות במכבי חיפה? זה מאוד מאכזב ותלוש מהמציאות. הוא צריך שאדבר בשבילו? זה נשמע הגיוני?"

בואי נדבר על יוסי אבוקסיס. שוחחתי עם אורן חסון ואני לא יודע אם הוא או את צריכים להיפגע יותר מהתיאוריה שלפיה את "מנחיתה" עליו את יוסי אבוקסיס כדי להשתחרר מחוזהו. מה האמת?

"האמת היא אחת. ברגע שהבנתי שיוסי אבוקסיס הוא אחד המועמדים, החלטתי לא לדבר על נושא מאמן הנבחרת עם אף אחד. גזרתי על עצמי שתיקה בנושא הזה. אני סומכת על אורן חסון ועל ועדת האיתור שיקבלו את ההחלטה הטובה ביותר. אני לא דיברתי עם אורן חסון מילה על יוסי אבוקסיס".

אומרים עליך שאת לא רוצה את יוסי כי זה מכביד על התקציב לעונה הבאה.

"יוסי מאוד מוערך בהפועל באר שבע ויש לו חוזה לעונה הבאה. כל מי שסובב את המועדון ישמח שיוסי יישאר. כולם במועדון רוצים שיוסי יישאר".

ומה לגבי ברק בכר? דיברת עם יעקב שחר וניסית לסדר לו להיות במכבי חיפה?

"זה עוד משהו ששמעתי שאומרים עלי וזה מאוד מאכזב, כי זה כל כך לא נכון ותלוש מהמציאות. לא דיברתי עם יענקל'ה. ברק בכר צריך שאני אדבר עם בעלים אחרים כדי לקדם אותו? זה נשמע לך הגיוני? אפשר להתקשר ליענקל'ה ולשאול אם אני דיברתי איתו בנושא. זו פשוט בדיחה עצובה".

שחר הרי לא הטיפוס שצריך את אלונה ברקת כדי שתגיד לו את מי לקחת.

"לא הייתי עושה את זה לעולם. כל בעלים של קבוצה יבחר את המאמן שמתאים לו. אני לא מכירה דברים אחרים בכדורגל. ועוד על מי אומרים את זה? על יענקל'ה שחר?".

ברק בכר עם אלונה ברקת בעלים הפועל באר שבע בטקס הוקרה. דני מרון
"יש לברק חלק בגביע הזה". עם בכר/דני מרון
"אנשים חושבים שאם הכדורגל חוזר, אז הכל בסדר. אבל אנחנו עשינו עבודה מקיפה וידענו שלא יהיה קהל בעונה הבאה. זה מה שהערכנו שיהיה ועובדה שאתה רואה בכל מקום כמה אנשים מובטלים"

הפועל באר שבע לא תיפגע אם יוסי אבוקסיס יילך לנבחרת?

"האינטרס של הפועל באר שבע הוא שיוסי אבוקסיס יישאר. בסוף מי שיחליט על דרכו, זה רק יוסי אבוקסיס. לא אני ולא אסי רחמים או כל אחד אחר. אם הוא יקבל הצעה לאמן את הנבחרת, הוא יצטרך לבחור".

הפועל באר שבע תוכל לעמוד בחוזה שלו?

"אני לא מעורבת בניהול השוטף. אני יודעת שלא מאמינים, אבל אסי רחמים ואיתי בן זאב מחליטים בדברים האלה, לא אני".

הנאמן איציק יונגר נעלם קצת.

"הוא עדיין פעיל ועובד אבל הוא עסוק בתכנית ההתייעלות ולא בניהול השוטף".

בסיום המשחק שלשום ניסו לגרום לז'וזואה לקרוא לך להישאר והוא סירב לקחת בזה חלק. נפגעת מזה?

"ממש לא נפגעתי. אני מאושרת שיש להפועל באר שבע שחקן ברמה של ז'וזואה. לא בכל יום מביאים לישראל שחקנים כאלה ומגיעות ברכות לסקאוט שלנו דודו עזריה. גם מיגל עזר לנו להביא אותו. הוא הסביר לו על המועדון שלנו וזכינו ששחקן ברמה שלו מגיע להפועל באר שבע. היה לו חיבור פנטסטי למועדון. הוא מאוד לויאלי ועובדה שהוא נשאר באהבה. אני בטוחה שיהיו לו הצעות יותר טובות, אבל הוא אמר שהוא נשאר".

הדרישה של משרד האוצר מהמנהלת לקיצוץ של 30 אחוז בשכר השחקנים, בטח מחזירה אותך לחודש מרץ כשביקשת את הקיצוץ הזה בדיוק מהשחקנים שלך.

"אנשים חושבים שאם הכדורגל חוזר, אז הכל בסדר. אבל אנחנו עשינו עבודה מקיפה וידענו שלא יהיה קהל בעונה הבאה. זה מה שהערכנו שיהיה ועובדה שאתה רואה בכל מקום כמה אנשים מובטלים מעבודה וכמה לא יחזרו לעבוד אחרי החל"ת. זה היה ברור לי כבר במרץ. כולם צריכים להבין שהכדורגל חייב לעשות התאמות למצב. מועדונים חייבים לפעול כדי שיהיו עצמאיים כלכליים".

בית"ר ירושלים לא מעבירה לכם את הכסף על מיכאל אוחנה כבר חודש וחצי.

"אסי רחמים, איתי בן זאב ואיציק יונגר מטפלים בזה. אני לא יודעת היכן זה עומד".

איתי בן זאב התנה את הגעתו בכך שאסי רחמים יישאר. בטח נרגעת.

"היה לי חשוב שאחרי שאני עוזבת, אסי יישאר. אסי הוא נכס וזה מצוין למועדון שהוא בהפועל באר שבע".

בעלי הפועל באר שבע אלונה ברקת. לירון מולדובן
אין שום כוונה לעשות קאמבק. עם בעלה, אלי ברקת/לירון מולדובן

רשת הביטחון שנתת בגובה של חמישה מיליון שקל תספיק לתקציב?

"אני מאוד מקווה. הצוות הניהולי צריך עוד לבנות את התקציב. יש הרבה משתנים פתוחים שאיש עוד לא יודע לחזות אותם. לשמחתי הושגה רשת הביטחון מהמדינה כנגד זה שאין קהל. אנחנו גם לא יודעים עוד מה יהיה עם טרנר. צריך עוד קצת זמן לראות איך נערכים".

מה עם הפיצוי לברק בכר? הוא חתם במכבי חיפה, אבל נשאר איתכם פתוח ויש לו חוזה לעוד שנתיים.

"אני באמת לא מעורבת בעניין הזה של ברק. כמו שאמרתי, יש אנשים טובים שמנהלים את המועדון ויש להם את הקרדיט לטפל בנושאים האלה. אני רק מודה לברק כי גם לו יש חלק בגביע הזה".

הניצחון באשדוד?

"בוודאי. הניצחון הראשון בגביע במשחק שהיה שקול מאוד".

בווידאו: התגובות לזכייה של הפועל באר שבע בגביע המדינה/צילום: התאחדות הכדורגל ,עריכה: ניר חן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully