וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליניב ברדה: "מתחים ולחצים של מאמן? לא אידיאלי בשבילי"

14.7.2020 / 16:00

לאחר הזכייה בגביע המדינה, ישב אליניב ברדה לריאיון ושיתף לגבי המצב עם אלונה ("אי אפשר להחזיר לאחור"), על היחסים עם יוסי אבוקסיס ("הפכתי יותר דומיננטי אצל יוסי"), וגם: מדוע לא יחליף את אבוקסיס על הקווים?

בווידאו: התגובות לזכייה של הפועל באר שבע בגביע המדינה/צילום: התאחדות הכדורגל ,עריכה: ניר חן

בווידאו: התגובות לזכייה של הפועל באר שבע בגביע המדינה

אליניב ברדה סיים אמש עונה מאוד מורכבת עם הפועל באר שבע. עוזר המאמן של יוסי אבוקסיס צפוי להתמנות בקרוב למנהל המקצועי של הקבוצה. בשיחה עם התקשורת ביום שאחרי הזכייה בגמר הגביע, הוא לא ידע לחזות האם יוסי אבוקסיס יעזוב לטובת אימון נבחרת ישראל. "כרגע יוסי אבוקסיס הוא המאמן ואם יהיה חדש, אתם תדעו. אני לא יודע לומר מה יהיה בהמשך. עברנו שנה מלאת טלטלות. אנחנו מתאוששים אחרי לילה בלי שינה. אני עוד בחיתולים בכל מה שקשור לעונה הבאה".

אתה תעבור לתפקיד המנהל המקצועי. זה היה היעוד שלך מתכתחילה?

תפקיד המנהל המקצועי עניין אותי כשחתמתי בהפועל באר שבע. מעבר לזה צריך לחכות עוד בסבלנות".

התחלת את קורס הפרו הקודם. כעת אתה בקורס הפרו החדש של וילי רוטנשטיינר. למה בעצם לא לעבור ולהיות מאמן הפועל באר שבע אחרי יוסי אבוקסיס?

"קרה מה שקרה ועשיתי חלק מהקורס הקודם. אני באמת ממשיך את קורס הפרו עכשיו ואם נגעת בוילי אז זה מתבצע ברמה גבוהה מאוד. בעניין שלי תמיד נכנס הקטע הבריאותי. עברתי משהו. מתחים ולחצים של מאמן על הקווים לא הכי אידיאלי בשבילי. אני רוצה ללמוד כדי שיהיה לי ידע ולכן אני בקורס. כרגע יותר נכון לי להתחיל בתפקיד שהוא עם פחות לחצים. יכול להיות שזה יקרה בעתיד ואחשוב על אימון, אבל כרגע זה פחות מתאים לי".

אומרים שאם היית חלק מהשחקנים כשאלונה ברקת ביקשה את הקיצוץ, הכל היה נראה אחרת.

"אנחנו לא יכולים להחזיר לאחור את מה שהיה עם אלונה. לצערי אלונה לא איתנו ברמת המועדון. ראינו שהיא היתה הראשונה לברך והיא שמחה מאוד על הגביע. אחת ההוכחות לזה שהיא בנתה מועדון חזק, זה שגם שהיא לא פה המועדון מספיק חזק כדי לקחת תארים".

אליניב ברדה עוזר מאמן הפועל באר שבע עם המאמן יוסי אבוקסיס. דוברות הפועל באר שבע, אתר רשמי
"הפכתי להיות יותר דומיננטי אצל יוסי". ברדה עם אבוקסיס/אתר רשמי, דוברות הפועל באר שבע

אבל אתה לא מסכים שאתה צריך להיות יותר מעורב?

"אני חושב שאני עושה המון דברים במועדון. לא כל הדברים שאני עושה, אני צריך שיידעו עליהם בתקשורת. אני קורא לזה מנהיגות שקטה. המועדון הזה צריך היום שקט ולעשות את הדברים בשקט יותר חשוב מאשר להצהיר הצהרות מפוצצות. לשמחתי הסתיימה עונה מורכבת בטעם מתוק. יש זמן לדיבורים וזמן למעשים".

אתם לא חוששים שעזיבת אבוקסיס תפגע בז'וזואה?

"יוסי אבוקסיס ידוע כמאמן שמתחבר מאוד לשחקנים. הבחירה של המאמן לא תלויה בשחקן כזה או אחר ואם נצטרך להחליף מאמן, הוא יהיה צריך להיות הכי טוב לקבוצה. צריך לזכור שגם מיקמנו את ז'וס אחרת במגרש אבל אין ספק שהחיבור בינו לבין אבוקסיס עשה אותו יותר טוב".

היו שמועות על מערכת יחסים מעורערת בינך לבין אבוקסיס.

"אני לא שמעתי את הדיבורים האלה. יוסי היה קפטן שלי כשחקן בהפועל תל אביב. זכיתי לעבוד איתו עכשיו ולהיות עוזר מאמן שלו עכשיו. היחסים שלנו מצויינים. אף פעם לא היתה שום בעיה. ליוסי מגיעה מילה טובה מעבר לזכיה שלו בגביע וזו היכולת שלו להתנתק מכל מה שמדברים מסביב על הנבחרת ובכלל וזאת כדי לבוא עם כל הכוחות לגמר. לשמחתי זה הצליח ומגיע לו שאפו גדול על איך שהוא ניהל את 43 הימים האחרונים".

דומה שאצלו היית עוזר מאמן דומיננטי בעוד שאצל ברק בכר פחות.

"כמו שאמרתי עם יוסי היו לי יחסים טובים. לגבי ברק, אני בדיוק פרשתי. לברק היו עוזרים כמו נוסבאום וגיא צרפתי ואני הייתי בתהליך למידה. אחרי שברק הלך, הפכתי להיות יותר דומיננטי אצל יוסי. לשמחתי החיבור היה מצוין".

נראה שמחלקת הנוער שלכם תלך אחורה אחרי שאתלטיקו מדריד סיימה את הקשר.

"מחלקת הנוער שלנו לא הולכת לאחור. מבחינת אתלטיקו מדריד הם היו איתנו שנתיים. המתודולוגיה ותכניות האימון שלהם והרצינות. אלה דברים שמראש היו צריכים להיות מושרשים כי הם היו צריכים לאמן את המאמנים שלנו. לשמחתי התחלנו לראות פירות. בפלייאוף הזה אנחנו אחת הקבוצות ששיתפה הכי הרבה שחקני נוער. הדבר מבחינתי שהכי מספק הוא שכל מי ששיחק עמד בציפיות ולא ראינו ירידה חדה ביכולת ועובדה שליוסי היו המון התלבטויות. המאמנים הספרדים הכשירו את המאמנים שלנו. יכול להיות שיישארו שני מאמנים ספרדים במחלקה. אנחנו נרצה להמשיך באותה הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully