וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב הלל נגד איל ברקוביץ': "חצית את הגבול, פגעת באנשים. תן כבוד"

13.7.2020 / 12:45

מגן העבר מבקר את האמירות החריפות של מי ששיתף איתו פעולה בנבחרת: "חוצפה לדבר ככה על גוטמן וקשטן. עצם זה שהוא היה מועמד, זה כבוד בשבילו. בכל פעם שלא נותנים לו משהו, הוא באקסטזה"

איל ברקוביץ' במסיבת עיתונאים מכריז כי הוא רוצה לאמן את הנבחרת, 2010/מערכת וואלה! ספורט

בווידאו: מסיבת העיתונאים הבלתי נשכחת של איל ברקוביץ' בפברואר 2010

"איל חצה את הגבול. הוא היה שחקן גדול, אבל מדבר לא נכון ופוגע בהרבה אנשים עכשיו"

רבים בכדורגל הישראלי פוחדים להביע דעות נחרצות ומתחבאים מאחורי ציטוטים בעילום שם, אבל כשיעקב הלל ראה את האמירות החריפות של איל ברקוביץ' על נבחרת ישראל, הוא לא יכול היה להישאר אדיש. היום (שני) הוא ביקש לדבר. כאחד שזכה בחמש אליפויות וחמישה גביעי מדינה וגם שיתף פעולה עם ברקוביץ' במדי הנבחרת, הוא החליט שצריך להגיב. "זו חוצפה שאיל מדבר על הגוטמנים והקשטנים", אמר. "איל צריך לדעת לכבד את דרור ואת אלי שעשו טיפ טיפה בכדורגל, אם לא הרבה מאוד. מה הקשר שלהם להחלטה אם הוא יהיה בנבחרת? איל צריך בכלל לכבד את זה שהוא נמצא ברשימה של המאמנים שמזמינים אותם לוועדת האיתור. אם זה יסתדר או לא, זה משהו אחר. אבל זה בסדר שהוא נפגש כבר שלוש פעמים עם אורן חסון? זו לא פוליטיקה? כולם כאן פוליטיקאים".

הוא הרגיש שהוועדה נתפרה מראש כדי שהוא לא יהיה מאמן הנבחרת.

"למה זה פחות כבוד בשביל ניר קלינגר לבוא לוועדת האיתור ?ומה עם רוני לוי, יוסי אבוקסיס וגרנט שעשו דברים בכדורגל? אלה מאמנים עם דרך והצלחות. למה איל לא יכול לבוא לוועדת האיתור? מה, הוא מורם מעם? הוא חצה את הגבול. איל ברקוביץ' היה שחקן גדול, אולי הכדורגלן הישראלי הכי גדול, אבל הוא מדבר לא נכון ולא לעניין ופוגע בהרבה אנשים. רק אם יבחרו בו הוא צריך לבוא לוועדת האיתור?".

איל ברקוביץ' עם יעקב הלל. צילומים: אור גפן, ברני ארדוב, מערכת וואלה! NEWS
"הוא נפגש עם אורן חסון שלוש פעמים, זו לא פוליטיקה?" יעקב הלל וברקוביץ'/מערכת וואלה! NEWS, צילומים: אור גפן, ברני ארדוב
"תמיד כיבדנו אחד את השני, אבל הוא פגע בכל אותם אנשים שעשו דברים בכדורגל. אתה רוצה לדבר עליך, תדבר. מה אתה מזכיר את קשטן?"

מה שאתה עושה כרגע זה דבר יוצא דופן. הרי שיחקתם יחד.

"אף אחד לא נותן תגובה על מה שאיל אמר. מה איל רצה להגיד כשהוא אמר 'כל הקשטנים והגוטמנים'? מה, קשטן לא היה ראוי להיות מאמן הנבחרת?".

הוא רצה להגיד שהמאמנים המצליחים בליגה לא הצליחו בנבחרת, ולכן הוא צריך לקבל צ'אנס פעם אחת.

"אז הוא אומר שמקצועית הוא יצליח יותר מהם? תגיד את זה בוועדה. למה אתה לא יכול להרשות לעצמך להגיע לוועדה? עצם זה שהוא בלי שום רזומה באימון מוזכר למאמן הנבחרת, זה כבוד בשבילו. הוא הרי לא הצליח גם בהפועל תל אביב וגם בראשון לציון. למה איל לא אומר איך זה שרוני לוי לא מוזכר בכלל לנבחרת? הרי רוני לקח שלוש אליפויות במכבי חיפה ויצא לאמן בחו"ל. למה הוא לא יצא להגנתו של רוני?".

מה מערכת היחסים שלך עם איל לאורך השנים?

"תמיד כיבדנו אחד את השני, אבל הוא פגע בכל אותם אנשים שעשו דברים בכדורגל. אתה רוצה לדבר עליך, תדבר. מה אתה מזכיר את קשטן? יש אח ורע למה שדרור עשה בכדורגל שלנו? דרור שיחק התקפי כל חייו. תמיד עם שני חלוצים ושני קשרים התקפיים באמצע. דרור לקח דאבל ב-96' עם מכבי תל אביב על הראש של איל וכל השחקנים הגדולים של מכבי חיפה".

דרור קשטן מאמן בני יהודה לשעבר. קובי אליהו
"הוא תמיד שיחק התקפי". דרור קשטן/קובי אליהו
"איל מתאים לאמן את הנבחרת רק עם מאמן מתחתיו, לא לבד. הנבחרת היא מעל כולם"

אולי איל היה באקסטזה בגלל שהבין שאין לו סיכוי בוועדת האיתור.

"כל פעם שלא נותנים לו משהו, הוא באקסטזה? כל פעם שלא נותנים לו משהו, אז צריך לשבור את הכלים? תכבד. למה לפגוע באנשים?".

הכל תפור בוועדת האיתור בשביל יוסי אבוקסיס?

"ממש לא. אם יו"ר ההתאחדות אורן חסון המליץ עליו וניהל איתו שיח, אז בטח שהיה לו סיכוי. אין לי ספק שהיתה לאיל הזדמנות שווה לפחות. אורן חסון רצה להמליץ עליו והוא הודיע בהודעה בפלאפון לאורן שהוא מסיר את המועמדות שלו".

מבחינתך איל ברקוביץ' מתאים לאמן את נבחרת ישראל?

"רק עם מאמן מתחתיו. לא לבד. הנבחרת היא מעל כולם. מעל ברקוביץ' ומעל אורן חסון. הנבחרת היא של כולנו. אני מקווה ומאמין שיש אנשים ראויים שיבחרו. אני יודע מי זה אלי אוחנה ומי זה אלי כהן והם יבחרו בצורה נקייה את המועמד הנכון ביותר ולדעתי לאיל היה סיכוי כג'נרל מנג'ר עם מאמן אמיתי מתחתיו שיידע להעביר את האימונים".

אלי אוחנה יושב ראש בית"ר ירושלים עם אלירן עטר. ברני ארדוב
מאמין בו. אלי אוחנה/ברני ארדוב

המתנגדים לברקוביץ' אמרו שבגלל האישיות האימפולסיבית שלו הוא לא יכול להיות מאמן הנבחרת.

"אני לא מקבל את זה, כי יש דוגמאות לאנשים מכל העולם עם טמפרמנט ופתיל קצר שהצליחו. איל אוהב את הנבחרת, בכך אין ספק בכלל. אבל למה לפגוע? אני נפגעתי בשביל דרור קשטן ואלי גוטמן. הרי עוד לא הלכת בכלל לוועדה. אם היית מרגיש בוועדה שהכל מכור מראש, היית אומר את זה. אבל עצם זה ששמו אותך כמועמד, זה כבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully