וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוותר על תפקיד מאמן הנבחרת: איל ברקוביץ' הודיע שלא יגיע לוועדת האיתור

12.7.2020 / 19:49

כוכב העבר הסיר את מועמדותו לאימון הנבחרת ותקף בתכנית הספורט שלו: "שיעשו ועדה לעצמם, אני לא פראייר. אם מתחילים לעשות קומבינות, אני לא אהיה חלק מזה". גם דודו אוואט נגד ועדת האיתור: "מחזירה אותנו לימים שחורים"

איל ברקוביץ' במסיבת עיתונאים מכריז כי הוא רוצה לאמן את הנבחרת, 2010/מערכת וואלה! ספורט

בווידאו: מסיבת העיתונאים של איל ברקוביץ' בפברואר 2010

איל ברקוביץ' הודיע הערב (ראשון) בתכנית הספורט של 102 FM כי הוא לא יגיע לוועדת האיתור שתקבע את המאמן הבא של נבחרת ישראל. המשמעות היא שברקוביץ' מסיר את מועמדותו לתפקיד. "שיעשו ועדה לעצמם, אני לא פראייר", אמר בשידור. "הייתי אצל אורן חסון שלוש פעמים. אם מתחילים לעשות קומבינות, אני לא אהיה חלק מזה".

חסון לא ידע על הצעד שברקוביץ' מתכוון לעשות. כמה דקות לפני ההודעה לתקשורת, ברקוביץ' שלח לחסון הודעה, אבל האחרון לא הספיק לפתוח אותה ונודע לו על ההחלטה של ברקוביץ' רק בעקבות פניות של עיתונאים. בסביבתו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל אמרו: "אורן חסון לא נפגש עם אייל ברקוביץ' בחודש וחצי האחרונים. הכול עדיין טרי. כרגע ההתעסקות היא בקביעת הקריטריונים לוועדת האיתור".

איל ברקוביץ' הבעלים של הפועל ראשון לציון. ברני ארדוב
אחד יצא, נשארו שלושה. איל ברקוביץ'/ברני ארדוב

ברקוביץ' בן ה-48 הכריז כבר בפברואר 2010 על רצונו לאמן את נבחרת ישראל, באותה מסיבת עיתונאים זכורה במלון הילטון. הפעם האופציה נראתה ריאלית הרבה יותר, לאחר שהוכנס לרשימה על ידי יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון והיה בין ארבעת המועמדים שעליהם היו אמורים לדון בוועדת האיתור, אבל כעת הוא החליט לוותר והשאיר ברשימה את יוסי אבוקסיס, אברהם גרנט וניר קלינגר.

"הקוסם" הוא אחד מגדולי כדורגלני ישראל בכל הזמנים. הוא זכה עם מכבי חיפה בדאבל ב-1991, באליפות ללא הפסד ב-1994 ובעוד שני גביעים לפני שיצא לאירופה ועשה קריירה של תשע שנים באי הבריטי. ברקוביץ' פרש ב-2006, אחרי עונת הגלקטיקוס במכבי תל אביב וכשבאמתחתו 78 הופעות ותשעה שערים במדי נבחרת ישראל. לאחר פרישתו שימש כמנג'ר מכבי נתניה, פתח בית ספר לכדורגל בנשר, היה המנהל המקצועי של הפועל תל אביב ומ-2015 עד לקיץ שעבר הבעלים של הפועל ראשון לציון.

דודו אוואט, שוער העבר של הנבחרת ולשעבר חבר בוועדת האיתור, כתב לאחר מכן: "כל נושא מינוי המאמן הלאומי הפך לבדיחה עצובה. בראש ובראשונה, זה לא מכבד את המועמדים (כולם ראויים, אגב). למרות שיש עוד כמה מאמנים מצוינים שאין להם לובי והם לא מועמדים כלל, הדבר הכי עצוב שמחזיר אותנו לימים שחורים זה שוועדת האיתור רוצה לראיין את המועמדים כאילו היא לא מכירה כל אחד ואחד. בנוסף, הוועדה בוחרת לקחת את הכוח מהסמכות המקצועית (שנקייה מאינטרסים אישיים). לנו כוועדה הייתה מטרה אחת - לאתר ולמנות מנהל מקצועני ולתמוך בו ללא שום אינטרס לשיפור הרמה המקצועית של השחקנים, להחזיר את אמון הציבור ולהחדיר תרבות בכדורגל שלנו. אין ספק שזה תהליך ארוך, מדינות שהייתה להם סבלנות הצליחו והתקדמו מאוד. חבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully