וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: וושינגטון רדסקינס הודיעה שתשנה את השם והלוגו הגזעניים

הלחץ הציבורי עבד: קבוצת ה-NFL הודיע על פרידה מהשם והלוגו שנחשבים פוגעניים עבור האוכלוסיה האינדיאנית: "נפעל לשם ועיצוב חדשים"

צילום מסך

בווידאו: שחקני ה-NBA משתתפים במחאת השחורים

אחרי שנים של לחץ ציבורי, צעד חשוב ב-NFL: וושינגטון רדסקינס הודיעה היום (שני) על שינוי שם ולוגו הקבוצה, שנחשבים גזעניים ופוגעניים עבור האוכלוסיה האינדיאנית. עדיין לא ברור מה יהיה שמה החדש של הקבוצה, אולם הוא צפוי להתברר בימים הקרובים.

המהלך מגיע על רקע מחאת השחורים בארצות הברית, שהציף מחדש את הביקורות כלפי שמה וסמלה של הקבוצה - "רדסקינס" הוא גם כינוי גנאי לאינדיאנים, והלוגו שלה מנכס לה זהות אינדיאנית "פיקטיבית" - והוביל ללחץ גדול שהופעל על הבעלים דן סניידר.

"דן סניידר והמאמן רון ריברה יעבדו ביחד על שם ועיצוב חדש שיפארו את המסורת הגדולה של המועדון, הספונסרים, האוהדים והקהילה ב-100 השנים הבאות", נמסר מהמועדון.

הלוגו של וושינגטון רדסקינס. AP
המאבק ההיסטורי הסתיים. לוגו הרדסקינס/AP

מנוף הלחצים הגיע לשיאו בשבועות האחרונים, כשחברת השליחויות "פדקס", הספונסרית של האצטדיון הביתי של הרדסקינס, דרשה באופן פומבי לשנות את שם הקבוצה. בנוסף, רשתות כלבו גדולות כמו "וולמארט" ו"טארגט" החליטו להסיר מוצרים של הקבוצה מהמדפים.

המאבק לשינוי שמה של הקבוצה החל כבר בעשור הקודם, כשארגונים שפועלים למען האוכלוסיה האינדיאנית בארצות הברית הביעו מחאה ואף גררו את הקבוצה למאבק משפטי, שבסופו נשמר שמה המקורי. כעת, כך נראה, התנאים סוף סוף בשלו לשינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully