וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנים, התאריכים והחוקים: כל מה שצריך לדעת לקראת הגרלת האלופות

קבוצות יוכלו לרשום שלושה שחקנים "חדשים" ו-23 למשחק, איפה ייערכו משחקי הגומלין וכמה חילופים מותר? (שישי, 13:00, יורוספורט)

איבן זבורובסקי שוער רוסי נפגע ממכת ברק פלייר/צילום מסך

התגעגענו, חיכינו ובעוד פחות מחודש ליגת האלופות חוזרת. משחקי גומלין שמינית הגמר שעוד נותרו יתקיימו ב-8-7 באוגוסט והחגיגה בליסבון, בה ישחקו שמונה העולות לרבע הגמר, תתקיים בין 23-12 באוגוסט בשיטת המנצחת עולה. רבעי הגמר יתקיימו בין 15-12 באוגוסט, חצאי הגמר ב-19-18 והגמר ב-23 באוגוסט.

מחר (שישי, 13:00, יורוספורט) תיערך בניון שבשוויץ הגרלת רבע הגמר ואחריה גם חצי הגמר ותיקבע גם "המארחת" של הגמר לצרכים אדמיניסטרטיביים. אופ"א הודיעה שכל משחקי הגומלין בשמינית הגמר ייערכו באצטדיונים הביתיים של הקבוצות שהתארחו במשחק הראשון ולא במגרש ניטרלי בליסבון.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה לפני דייגו דמה שחקן נאפולי. רויטרס
ברצלונה ומסי עדיין צריכים לעבור את דמה ונאפולי/רויטרס

ארבע הקבוצות שכבר הבטיחו את מקומן ברבע הגמר הן אטאלנטה, אתלטיקו מדריד, ר.ב. לייפציג ופריז סן ז'רמן.

מבין שמונה הבאות יעלו ארבע אחרי שייערכו משחקי הגומלין בשמינית הגמר:

באיירן מינכן/צ'לסי (0:3 לבאיירן במשחק הראשון באנגליה)

ברצלונה/נאפולי (1:1)

מנצ'סטר סיטי/ריאל מדריד (1:2)

יובנטוס/ליון (1:0)

בהגרלה עצמה אין שום מגבלות, לא של מדינה ולא של דירוג כלשהו כך שכל קבוצה יכולה לפגוש כל קבוצה. טורניר הגמר ייערך כמובן בליסבון כשכל המשחקים יוכרעו בנוקאאוט של משחק אחד כשהמנצחת עולה לשלב הבא. המשחקים ייערכו באצטדיונה של בנפיקה - שם גם יתקיים הגמר - ובאצטדיונה של ספורטינג ליסבון.

ארבע הקבוצות שכבר הבטיחו את מקומן ברבע הגמר מגיעות במצב שונה לחלוטין: פריז סן ז'רמן לא שיחקה מאז היציאה להפסקת הקורונה, ר.ב. לייפציג כבר סיימה את העונה בבונדסליגה במקום השלישי, אתלטיקו מדריד תסיים בקרוב את העונה ולאטאלנטה נותרו יותר משחקים כיוון שהליגה האיטלקית הופסקה מוקדם יותר וחודשה בשלב מאוחר יותר.

רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן מול ווילי קבאז'רו שוער צ'לסי. רויטרס
לבנדובסקי ובאיירן מינכן מחכים לצ'לסי בגומלין/רויטרס

בנוסף לכך, חשוב לציין ששחקנים רבים ששיחקו כבר עם הקבוצות שלהם בליגת האלופות העונה לא יוכלו לקחת חלק בטורניר הגמר הזה אחרי שעברו קבוצה בחלון ההעברות של הקיץ. הבולט בין כולם הוא כמובן טימו ורנר, שעבר מר.ב. לייפציג לצ'לסי ולא יוכל לעזור לשוורים ברבע הגמר. גם אדינסון קבאני ותומא מונייה כבר לא חלק מפריז סן ז'רמן.

אחד המקרים המוזרים ביותר הוא של לוקא טוזאר. הקשר נרכש מליון על ידי הרטה ברלין בינואר, אבל הגרמנים השאילו אותו בחזרה אל קבוצתו עד תום העונה. ב-1 ביולי טוזאר הגיע לבירת גרמניה וחבר רשמית אל הרטה, כך שהוא לא ישחק מול יובנטוס, זאת למרות שכבש את שער הניצחון ב-0:1 במשחק הראשון.

אופ"א אישרה לקבוצות לרשום שלושה שחקנים "חדשים" בסגל למשחקים, אבל מדובר בשחקנים שנמצאים כבר בסגלי הקבוצות מפברואר ושיחקו שם במסגרות מקומיות. כלומר, לא שחקנים שנרכשו ועברו רק הקיץ כמו טימו ורנר בצ'לסי או לירוי סאנה בבאיירן מינכן. ממפיס דפאי, למשל, שלא נרשם למשחק הראשון מול יובנטוס בגלל פציעה קשה, יוכל להירשם עכשיו.

ניימאר שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
ניימאר ופריז יוכלו ללכת עד הסוף?/רויטרס

גם בליגת האלופות יוכלו לבצע חמישה חילופים בשלוש פעימות במהלך המשחק (המחצית, הזמן שבין תום הזמן החוקי להארכה ומחצית ההארכה לא נחשבים כפעימה). חילוף נוסף יתאפשר בהארכה. כמו כן, קבוצות יוכלו לרשום 23 שחקנים בסגל שלהן במקום 18, דבר שהתבצע עד כה רק בגמר. כל המשחקים שנותרו ייערכו בשעה 22:00 שעון ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully