וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייתם או חלמנו חלום: אירועים נשכחים מה-1:7 של גרמניה על ברזיל

החולצה של ניימאר, הסיכום הגרמני "לא להשפיל", הוויכוח בין בואטנג לנוייר אחרי הספיגה והמספרים. מציינים שש שנים למשחק הבלתי נשכח

איבן זבורובסקי שוער רוסי נפגע ממכת ברק פלייר/צילום מסך

בווידאו: שוער רוסי נפגע ממכת ברק

היום לפני שש שנים בדיוק התקיים אחד ממשחקי הכדורגל המדהימים ביותר בתולדות הגביע העולמי, ואולי בכדורגל בכלל. נבחרת גרמניה דרסה, הביסה והשפילה 1:7 את ברזיל בבלו הוריזונטה בחצי גמר גביע העולם וגרמה להלם עצום בכדורגל. תומאס מולר (11), מירוסלב קלוזה (23), טוני קרוס (24 ו-26), סמי חדירה (29) ואנדרה שורלה (69 ו-79) הלמו בברזילאים, שהחזירו עם שער אחד שלא ניחם איש בברזיל מרגליו של אוסקר בדקה ה-90.

באתר "90min" הלכו לאותו משחק והזכירו שבעה רגעים בלתי נשכחים: הראשון שבהם התרחש לפני המשחק. שחקני נבחרת ברזיל החזיקו בזמן ההמנון את החולצה של ניימאר, שבסך הכול היה פצוע והחמיץ את המשחק, לא חלילה משהו חמור יותר. האירוע השני, לפי האתר, היה הפתיחה של ברזיל, שלדעתם הייתה לא רעה. הברזילאים הצליחו לפתוח את המשחק עם התלהבות, נאבקו על כל כדור ומרסלו היה טוב, כמו גם דויד לואיז, שהצליח לבצע כמה תיקולים מוצלחים. כשגרמניה התעוררה הדברים קצת השתנו.

דויד לואיז שחקן נבחרת ברזיל עם ז'וליו סזאר וחולצה של ניימאר. GettyImages
דויד לואיז וז'וליו סזאר עם החולצה של ניימאר/GettyImages

מעטים מאוד זוכרים את זה עכשיו, אבל למרות כל הבאזז והרעש סביב ברזיל - שהייתה פייבוריטית ברורה לזכות בטורניר - הסגל שלה היה די בינוני וכלל בין היתר את פרד, ברנרד וז'ו. האחרון אפילו פרש מהנבחרת אחרי הביקורת שספג בעקבות המונדיאל, אבל למזלו הוא לא שותף מול גרמניה, בעוד ברנרד ופרד אפילו פתחו בהרכב.

אחד האירועים המשפילים שיכולים להיות בכדורגל זה שהיריבה שלך מורידה הילוך ומשתדלת לא לכבוש יותר כדי לא להשפיל אותך. כך קרה גם בחצי הגמר כשהגרמנים סיכמו במחצית שיורידו קצת הילוך. "דיברנו בחדר ההלבשה ואמרנו שנישאר מרוכזים וננסה לא להשפיל אותם", הודה לאחר מכן מאטס הומלס.

שחקן נבחרת גרמניה אנדרה שורלה חוגג מול נבחרת אלג'יריה. רויטרס
לא קיבל את התזכורת להוריד את הרגל מהדוושה במחצית השנייה. שורלה/רויטרס

בעקבות הורדת ההילוך של גרמניה במחצית השנייה, מנואל נוייר נזקק לעבוד ולהציל כמה בעיטות. למעשה, הוא הדף שבע בעיטות במחצית הזו, כמעט כולן בגארבג' טיים, ושוב הוכיח למה הוא נחשב לאחד השוערים הגדולים בכל הזמנים.

האירוע האחרון שהיה מעניין במשחק הזה היא שמנואל נוייר וג'רום בואטנג ממש התעצבנו והתווכחו מאחורי אוסקר אחרי שהוא כבש את שער הניחומים הכי לא מנחם בהיסטוריה וצימק ל-7:1 בדקה ה-90.

מסתבר שההפסד המשפיל הזה הפך גם לסוג של צורת ביטוי בברזיל. זה מבטא תחושה של כאב או מכה רצינית, "הם נתנו לנו שבע-אחת" או "זה היה שבע-אחת" נהיה ביטוי שגור בסלנג הברזילאי. בנוסף לכך, כשהברזילאים מבקשים לתאר משהו שחוזר שוב ושוב, הם אומרים "ושער גרמני" או "היה שער גרמני נוסף?".

מירוסלב קלוזה, שחקן נבחרת גרמניה. רויטרס
הפך למלך שערי המונדיאל בכל הזמנים. קלוזה/רויטרס

המספרים מהמשחק:

* גרמניה הפכה לנבחרת הראשונה שכובשת שבעה שערים בחצי גמר המונדיאל.

* מעולם לא קרה שנבחרת ספגה חמישה שערים או יותר במחצית של חצי גמר מונדיאל.

* זה היה המשחק הראשון בגביע העולם בו נבחרת אחת כובשת שבעה שערים או יותר מאז שגרמניה הביסה 0:8 את ערב הסעודית ב-2002.

* הבעיטה הראשונה של ברזיל למסגרת הגיעה בדקה ה-51.

* בין השער השני לרביעי של גרמניה חלפו 179 שניות בלבד.

* גרמניה הובילה 0:5 כבר בדקה ה-29, הכי מוקדם שאי פעם היה בגביע העולם.

* זה המשחק שהפך את גרמניה בשעתו לכובשת המובילה בהיסטוריה של גביע העולם עם 223 כיבושים (אז).

* מירוסלב קלוזה הפך במשחק הזה למלך שערי המונדיאל בכל הזמנים עם 16 כיבושים ב-23 משחקים.

* גרמניה כבשה בחצי הגמר הזה יותר מאשר כבשה לפני כן בשש הופעות בחצי גמר המונדיאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully