וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב פנאן חושף: המהפך הפיזי של דני אבדיה והשחקנים עם מוסר העבודה הבעייתי

מאמן הכושר של מכבי תל אביב מספק הצצה אל מאחורי הקלעים: "צריך להכריח 10 אחוז מהשחקנים להגיע לחדר כושר. אני לא חושש להתעמת איתם, אני אוהב להיות השוטר הרע"

דוברות הכנסת

אוהדי מכבי תל אביב בכדורסל יודעים לדקלם בעל פה את היתרונות והחסרונות של כל שחקן, אבל יודעים מעט מאוד - אם בכלל - על הרגלי העבודה שלהם מחוץ לפרקט. מי כן יודע? התשובה היא ללא ספק רגב פנאן, מאמן הכושר של הצהובים, שסיפק הצצה אל מאחורי הקלעים של הקבוצה בריאיון לפודקאסט של רוברטו ייצי, מאמן הכושר של הפועל ירושלים.

"ל-90 אחוז מהשחקנים שלנו יש מוסר עבודה מדהים, ויש עוד 10 אחוז שצריך להכריח ולדחוף אותם ללכת לחדר כושר", מספר פנאן. "יש כאלה שקשה לשכנע אותם כמה זה חשוב. לפעמים מגיעים אלינו שחקנים בגיל 30 ומעלה שהיו בכל מקום, שיחקו בסין, לבנון, רוסיה. לפעמים הם מגיעים עם רקע של יחסים לא טובים עם מאמני הכושר בקבוצות האלה, אז אתה חייב לשכנע אותם שאיתך זה יכול לעבוד. אתה מסביר לו שאם הוא לא ידאג לכושר שלו, הוא לא יוכל לעמוד בעומסים שנדרשים משחקן בקבוצה כמו מכבי תל אביב".

פנאן חושף ש"בכל עונה יש לי שחקן או שניים שלא כל כך אוהבים לעבוד, אבל התרבות של מכבי משפיעה עליהם לטובה. מגיעים לכאן הרבה שחקנים שאוהבים לעבוד, והם יכולים להשפיע לטובה על האחרים. שחקן כמו ג'ון דיברתולומאו, למשל, שתמיד מוכן לעבוד קשה בחדר כושר, הוא אחד שאפשר להיעזר בו. לפעמים אני אומר לו, 'תדבר עם השחקן הזה והזה', כי הוא חדש ולא מבין איך דברים עובדים פה. לפעמים אני מאבד סבלנות מהר, אבל אני לעולם לא מוותר על אף שחקן. אם אצטרך לריב איתו כל בוקר כדי להביא אותו לחדר הכושר, אעשה זאת. אני לא חושש מעימותים. אי אפשר להיות נחמד עם השחקנים כל הזמן".

מאמן כושר מכבי תל אביב רגב פנאן. ברני ארדוב
לא חושש מהתנגחויות. רגב פנאן/ברני ארדוב

לטענת פנאן, "חלק מהשחקנים חושבים שאני קצין בצבא, כי אני מתנהג ככה לפעמים. אני אוהב להיות השוטר הרע, כי בסופו של דבר זה לטובת הקריירה שלהם. אולי בזכותי הם יוכלו לקבל הרבה יותר כסף תוך שנתיים, אולי הם יוכלו לעבור ל-NBA. בסופו של דבר זה לטובתם. בכל התחלת עונה אני אומר לשחקנים שאנחנו הולכים להתעמת מפעם לפעם. אי אפשר להיות שמחים ומרוצים כל הזמן. לעולם לא אתעמת עם שחקנים שמרגישים לא בנוח לגבי תרגילים מסוימים או מטלות מסוימות, אבל בסופו של דבר המילה האחרונה תהיה שלי והם יצטרכו לעשות מה שאני אומר להם. אי אפשר לשרוד במכבי תל אביב יותר משבוע או שבועיים אם אתה לא מוכן לשלב בין אימונים במגרש לבין אימונים בחדר כושר".

פנאן מספר שבשנים האחרונות, עם הגדלת מספר המשחקים ביורוליג והעומס הגדול שמוטל על שחקני הקבוצה במהלך העונה, הוא משתדל להפחית עומסים בטרום העונה. "אני מנסה להפוך את קדם העונה לשפויה כמה שיותר. בשנים האחרונות יצרנו ממש מערכת, ושחקנים חייבים לשמור על כושר בקיץ. רוב השחקנים שלנו עוזבים בפגרה לארצות הברית, ואתה לא יכול לראות אותם במשך חודשיים או שלושה. אני משתדל לטוס במהלך הפגרה לפגוש שניים-שלושה שחקנים שחשובים מבחינתנו, רק כדי להיות לצידם למשך שבוע. אני מדבר עם המאמנים האישיים שלהם, מסביר להם מה אנחנו צריכים מהשחקנים, בודק את מצבם הגופני. עם שחקנים אחרים אני מדבר לפחות אחת לכמה ימים".

עוד בוואלה!

טיילר דורסי הפר בידוד, מכבי תל אביב נקנסה. שיחה צפויה עם ווילבקין

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה בחדר הכושר. מתוך האינסטגרם של דני אבדיה, צילום מסך
גאוות המחלקה. דני אבדיה בחדר הכושר/צילום מסך, מתוך האינסטגרם של דני אבדיה

הגאווה העיקרית של פנאן היא ההתפתחות הפיזית של דני אבדיה, שהתחיל את דרכו במכבי תל אביב בתור נער צנום ובעל חסרונות אתלטיים, ועומד לסיים אותה כשהוא שרירי, אתלטי ומהיר. "לפני כמה שנים אבדיה לא היה יכול להרים משקולות, ועכשיו הוא הוא עושה את זה בצורה מרשימה. כיף לראות את זה. אחד היתרונות בלעבוד כמאמן כושר במכבי תל אביב זו היכולת לעבוד עם שחקנים צעירים שלנו לאורך זמן. חבר'ה כמו אבדיה, זוסמן ועוד - אלה שחקנים שאנחנו עובדים איתך במשך שנים. כיף לראות את הפירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully