וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אבדיה: "כילד, לא חשבתי שאגיע אפילו לקבוצה הבוגרת של מכבי תל אביב"

הכישרון הצעיר סיפר על החלומות שמתגשמים ("לא האמנתי שאגיע לדראפט") והפנטזיה: לא להיבחר ראשון, אלא למצוא את הקבוצה הנכונה

בווידאו: ג'ייק כהן מדבר/אתר מכבי תל אביב

דני אבדיה חזר נהדר מפגרת הקורונה, וממשחק למשחק מוכיח מדוע הוא נחשב לאחד המועמדות להיבחר בטופ 10 של דראפט ה-NBA הקרוב. בראיון שהעניק ל-YNET וצוטט היום בארגנטינה, סיפר הכישרון הצעיר של מכבי תל אביב שגם הוא, לעתים, מתקשה להאמין שהוא בדרך לליגה הטובה בעולם. "כילד ששיחק בהרצליה, לא חשבתי שאפילו אצליח להגיע לקבוצה הבוגרת של מכבי תל אביב. אף פעם לא חלמתי על ה-NBA. אם היו אומרים לי בתחילת הקריירה שאהיה בדראפט ה-NBA, הייתי צוחק. זה לא שאני לא מאמין בעצמי - זה פשוט נראה קצת מוגזם".

אבל אבדיה כן יהיה בדראפט הקרוב, ואפילו ייבחר גבוה. כשנשאל האם הוא מדמיין את הסיטואציה, השיב: "כן, אני חושב על זה. נניח, על צבע החליפה שאלבש. כנראה שלא אהיה שם בבגד ים... זה יהיה מאוד מרגש. לא ממש משנה לי איפה אני מדורג ואני לא קורא מה אנשים כותבים עלי. המקום שלי ייקבע על ידי הקבוצות עצמן, בהתאם לצרכים שלהן ולסוג השחקן שאני. בתחילת הקורונה אמרו שאני צריך להיות טופ 5, ואפילו טענו שאני יכול להיבחר ראשון. לפתע, הדברים החלו להשתנות. על בסיס מה? משהו קרה? שום דבר לא קרה. זה אומר שאנשים לא באמת יודעים. אנשים פשוט מנחשים".

להיבחר ראשון בדראפט, הודה אבדיה, "זו המטרה שלי, לא אכחיש. אבל אפילו אם זה יקרה, האם זה אומר שאהיה טוב? אני צריך להיות בקבוצה שטובה לי ומאמינה בי. אם זה יקרה, אפילו אם לא איבחר ראשון, אקבל זאת בשמחה כי אז אדע שאהיה בסביבה שתאפשר לי להצליח. אין לי העדפה לגבי קבוצה - כל מה שאני צריך זו מישהי שתאמין בי".

שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. קובי אליהו
חי בחלום. אבדיה/קובי אליהו

הכישרון הצעיר נשאל על האופי שלו וסיפר: "כשאני עולה לפרקט אני נותן הכל ועושה הכל כדי להצליח. יש לי תשוקה עצומה למשחק. אני צריך ללמוד לשלוט בעצמי כשאני מתעצבן, כי רואים את זה בשפת הגוף. בעבר זה גרם לי למעשים לא טובים, ואני מצר עליהם. ככל שאני מתבגר כך אני עובד גם על הפן המנטלי". מלבד הפן המנטלי, הודה אבדיה שעליו לשפר את הקליעה מבחוץ: "היא צריכה להיות יציבה יותר. מבחינתי, זה תלוי רק בי".

לשאלה על הלחץ שצפוי להיות עליו, כשגריר של ישראל בארצות הברית, אמר: "אעשה זאת באהבה. אני מקווה שכולם ישמחו בשבילי גם אשחק פחות טוב. בסופו של דבר אני אחד מהם. אני נהנה לייצג את ישראל, אפילו אם זה אומר שהציפיות ממני גבוהות. גם במכבי תל אביב זה היה ככה, ובכל זאת הצלחתי להתמודד".

שחקן מכבי תל אביב התייחס גם לשאלה שהיתה קיימת מוקדם יותר בקריירה שלו - האם לייצג את ישראל או את סרביה: "כלל לא היתה התלבטות. אנחנו חוגגים את חגי ישראל בבית, גדלתי בישראל והיה ברור שזה הצד הדומיננטי בחיי. כל מה שעשיתי, עשיתי כישראלי. זה נכון שסרביה ביקשה ממני לשחק עבורה, אבל סירבתי כי העדפתי לשחק בישראל. כל החברים שלי כאן, כאן גדלתי ורציתי לשחק בנבחרת הלאומית".

שחקני מכבי תל אביב עומרי כספי, דני אבדיה. ברני ארדוב
חברים טובים. כספי ואבדיה/ברני ארדוב

על מערכת היחסים עם עומרי כספי, הישראלי הראשון ב-NBA, אמר אבדיה: "אני שואל אותו המון שאלות. למשל, באיזו עמדה אשחק. האם אהיה טוב ממנו. אני משגע אותו. והוא אומר לי, 'מה ישלך לך? תראה כמה גבוה אתה'. אנחנו מאוד אוהבים אחד את השני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully