וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש החזק בפרמיירליג מקווה כי עסקת המכירה של ניוקאסל "תושלם בקרוב"

על אף הביקורות על הפרת זכויות שידורי הליגה האנגלית בסעודיה ריצ'רד מאסטרס דוחף לביצוע העברת 80 אחוז ממניות המגפייז לנסיך מוחמד בן סלמאן: "חלק מהעברות הבעלות הן ישירות, וחלק לא"

שחקן ספורטינג ליסבון ז'ואלסון פרננדס, פלייר/צילום מסך

בווידאו: שחקן נבחרת פורטוגל הצעירה ז'ואלסון פרננדס

לאחר תקופה של יותר מחודש במהלכה נראה היה כי עסקת העברת ניוקאסל לקבוצת הרכישה הסעודית נתקעה, רמז היום (שלישי) יו"ר מנהלת הפרמיירליג ריצ'רד מאסטרס כי העסקה אמורה לקרות בקרוב. עם זאת, הביקורות עדיין מרחפות סביב העסקה שסווגה כ"משפילה" עבור הכדורגל האנגלי, מאחר ובסעודיה שוררת תופעה של הפרת זכויות יוצרים וכי הפרמיירליג משודרת במדינה באופן פירטי. מעבר לכך, הוזכר מצב זכויות האדם הרעוע בסעודיה כסיבה לויתור על העברת הבעלות.

מאסטרס הופיע בפני ועדה מיוחדת ונשאל כיצד ייתכן שהליגה חושבת לאפשר את העסקה הזאת כשארגון הסחר הבינלאומי קבע כי הערוץ הסעודי beoutQ משדר באופן לא חוקי משחקים מהפרמיירליג. בנוסף, בוועדה הביעו תמיהה נוכח המחשבה לאפשר לנסיך מוחמד בן סלמאן לרכוש 80 אחוז מהמגפייז, "בהתחשב במוניטין המפוקפק שלו".

מאט ריצ'י שחקן ניוקאסל. רויטרס
העסקה תצא סוף סוף אל הפועל? שחקני ניוקאסל חוגגים/רויטרס

מאסטרס עצמו אמר שהוא לא יכול להגיב בנושא מכיוון שמדובר בהליך חסוי. עם זאת, האיש החזק בפרמיירליג הבהיר כי בכל הנוגע לפירטיות והפרת זכויות יוצרים, הפרמיירליג תמיד הגנה על האינטרסים של הגופים המחזיקים בזכויות השידור. "היינו מאוד מתוסכלים מכל הסיפור הזה בסעודיה עם beoutQ", אמר מאסטרס. "מה שאנחנו רוצים זה שסעודיה תגיב באופן חיובי לסיטואציה ותאפשר למי שמחזיק בזכויות השידור לשמור על זכויותיו".

טענה נוספת שהופנתה כנגד מאסטרס היא על כך שהוא משאיר את אוהדי ניוקאסל באפילה. לפי הטענות תהליך העברת הבעלות על מועדון אמור לקחת שלושה שבועות, ובמקרה של המגפייז התהליך אורך יותר משלושה חודשים. "בעולם מושלם, העברת הבעלות הייתה עוברת באופן חלק", השיב מאסטרס. "לפעמים יש סיבוכים".

יו"ר הפרמיירליג ריצ'רד מאסטרס. GettyImages
סופג ביקורות. יו"ר מנהלת הפרמיירליג ריצ'רד מאסטרס/GettyImages

לסיכום אמר מאסטרס כי הוא מעוניין ש"התהליך יגיע לכדי סיום בקרוב" והוסיף "חלק מהעברות הבעלות הן ישירות וכל פרטיהן חשופים, וחלק לא. אם מועדון כלשהו מוצא את הבעלים הנכונים, הם יורשו להיכנס. אם הם לא האנשים הנכונים - אז הם לא יורשו". מאסטרס הכחיש בתוקף טענות לפיהן ממשלת אנגליה הפעילה לחצים על מנת שהעסקה עם הסעודים תצא לפועל. "אתם רומזים שהופעל עלינו לחץ כזה או אחר לביצוע העסקה - זה לא קרה".

  • עוד באותו נושא:
  • ניוקאסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully