וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבלטו בהיעדרם: משחק העונה המוזר בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים

29.6.2020 / 13:00

חסרונם של האוהדים יורגש יותר מתמיד הערב (21:15) ביד אליהו, ומחזיקת הגביע תתגעגע לכוכבים שכבר הכניעו את היריבה המושבעת. הצהובים שמחים על האפשרות לנקום, יודעים שג'רמי פארגו יבוא לסגור חשבון, ומנסים להרגיע בנוגע למצבו הבריאותי של אותלו האנטר

אולם הדרייב אין מחוטא לקראת החזרה מפגרת הקורונה/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

בסרטון: היכל קבוצת שלמה מתחטא לכבוד חידוש הליגה

1.

"אין לנו עניינים לא גמורים איתם", כך פתח יאניס ספרופולוס את דבריו לתקשורת לפני המשחק הערב (שני, 21:15, שידור ישיר בספורט 5) בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים. המאמן היווני ניסה לשדר כי זהו רק עוד משחק שבו הקבוצה תנסה להתחבר לקראת שלבי ההכרעה של העונה. אלא שבפועל, המציאות שונה בתכלית, וזה הכל חוץ מ"עוד משחק", למרות השקט שישרור ביציעים הריקים.

"למען האמת, אחת הסיבות שהייתי מרוצה שהליגה חזרה היא האפשרות שלנו להחזיר לירושלים על מה שקרה במשחקים האחרונים", סיפר לי בתחילת החודש אחד משחקני מכבי ששב מארה"ב. "זה היה המשחק האחרון שלנו לפני הפגרה. הם קרעו אותנו, ועוד ישב לנו בראש ההפסד מולם בגביע. לסיים ככה את העונה היה לא טוב".

שחקן הפועל ירושלים עידן זלמנסון מול שחקן מכבי תל אביב אמארה סטודמאייר. ברני ארדוב
יובילו את הקווים הקדמיים הדלילים יחסית. אמארה סטודמאייר ועידן זלמנסון/ברני ארדוב

"אנחנו לא צריכים תחושת דחיפות או מוטיבציה, אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים לעשות", הסביר טיילר דורסי. "חיכינו למשחק הזה מהרגע ששמענו את החדשות שהליגה חוזרת. כולנו עם מוטיבציה ואין צורך לעשות משהו שונה בהכנות למשחק הזה. ירושלים די דומה למה שהכרנו. שני החבר'ה שעזבו היו די טובים ועזרו מאוד לקבוצה, אבל הם הכניסו שחקנים חדשים ומשחקים טוב. אנחנו רק צריכים להיות מוכנים. זה תלוי בנו, אנחנו לא מרוכזים בהם".

אם יש ערב שבו ירושלים תתגעגע לכוכבים שעזבו אותה, הרי שזהו הערב. כשהדיחה את הצהובים מגביע המדינה, היא הובלה בידי 19 נקודות של טרנט לוקט וג'ייקובן בראון. כשניצחה במפגש האחרון בליגה, היא קיבלה 22 נקודות מבראון, 20 משלווין מאק ו-19 מטיישון תומאס. אף אחד מהם לא יעמוד לרשותה בהיכל השומם, וגם לא בגומלין בארנה או במפגש עתידי שיתאפשר רק בגמר האליפות.

"ריאל מדריד עפה בספרד מול קבוצות מליגת האלופות שפחות טובות מירושלים", הזהירו אתמול במכבי את עצמם. "אנחנו יודעים מול מה אנחנו עומדים".

ג'רמי פארגו שחקן הפועל ירושלים. האתר הרשמי של הפועל ירושלים, אתר רשמי
"יבוא עם אש בעיניים. מדהים שדווקא זהו משחק החזרה שלו". ג'רמי פארגו באימון המסכם/אתר רשמי, האתר הרשמי של הפועל ירושלים

2.

הטראומה שסוחבים איתם אוהדי מכבי תל אביב מהעונה הזאת, מלבד הקורונה, זו מכת הפציעות שנחתה על הקבוצה - וההיעדרויות ההולכות ומתמשכות משבוע לשבוע, מבלי לדעת מראש את משך תקופת ההשבתה של השחקנים הפצועים. הזיכרונות הללו מציפים את הקהל בכל הנוגע למצבו של אותלו האנטר, שהחמיץ את שני משחקי הליגה הראשונים נגד מכבי אשדוד והפועל חולון, ולא יתלבש גם הערב בגלל פציעה בגב.

בשבוע שעבר, רגע לפני משחק החזרה מול אשדוד, התלונן האנטר על תחושה של שריר תפוס בגבו. רק אתמול ערך אימון ראשון עם מגע, אך ההחלטה היא כי הוא עדיין לא מסוגל לשחק, ובהחלטה משותפת של הצוות הרפואי והמקצועי יוחלט מתי להחזיר אותו לסגל. גם פרדריק בורדיון, אשר סובל מקרע חלקי בשריר הירך האחורי לא ישחק הערב. המתאזרח צפוי להיבדק שוב בעוד כשבועיים.

"לא מדובר בפציעה שתשבית אותו לתקופה ארוכה או שמעמידה אותו באיזשהו סוג של סיכון", הבהיר אתמול אחד מאנשי מכבי. "צריך לקחת הכל בפרופורציות. אותלו לא שחקן צעיר, וההכנה לעונה היא מאוד חלקית ורחוקה מלהיות אופטימלית. במקרה כזה, כשיש לך פציעה מסוימת, אתה לא לוקח סיכונים. שמענו אוהדים ואנשים מסביב שמתחילים להזכיר את המקרים של טאריק בלאק וג'רמי פארגו, אבל זה ממש לא שם".

אות'לו האנטר שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
במכבי ת"א נשבעים שזו לא חזרה על מקרה טאריק בלאק. אותלו האנטר/דני מרון

אז מי באמת אמור להיכנס לנעליים של האנטר? עד עתה עשו זאת אמארה סטודמאייר וג'ייק כהן, שלא ממש נתקלו בקווים קדמיים מאיימים (בלשון המעטה). מול ירושלים מצפה להם עבודה קשה בהרבה, כשקווינסי אייסי אמור לתת את הגיבוי. "התחלנו את העונה עם קו קדמי מסוים, וחזרנו עם קו אחר לגמרי", מודים הצהובים. "אם יש משהו שיכול להיות בעייתי במשחק הזה, הוא הקו הקדמי שלנו, ונצטרך התעלות של אמארה וג'ייק".

אמש נטען כי סטודמאייר הפר את הבידוד בפעם השלישית, כשהתפלל בבית כנסת ברעננה במהלך השבת. לפי הודעת מנהלת הליגה הוא היה אמור להיכנס כעת לשבועיים בידוד, אך הוא לא ייענש כיוון שאין הוכחה מצולמת להפרה.

3.

לא מעט דברים מוזרים קורים בצל הקורונה, ואחד הגדולים שבהם יתרחש הערב על הפרקט ביד אליהו, אליו יעלה פארגו לראשונה במדי הפועל ירושלים. למי שהספיק לשכוח, היחסים המקצועיים בין הגארד לספרופולוס רחוקים מלהיות טובים. כשהמאמן היווני הגיע לתל אביב בנובמבר 2018, פארגו היה מושבת בשל פציעה בגבו. הוא השתלב בחלק השני של העונה, אך מיעט לשחק, היה מתוסכל ואת העונה סיים עם ארבע דקות בלבד בשלבי הפלייאוף והפיינל פור. בחגיגות האליפות הוא לא נראה שמח מדי, והפרידה הייתה הדדית.

פארגו הבהיר עם נחיתתו בארץ כי "לא אכפת לי ממה שקרה במכבי תל אביב", ובשבוע האחרון מאז יצא מהבידוד עבד עם אנשי ירושלים על התפקיד החדש שלו - המסייע לתמיר בלאט בניהול המשחק. "אם יש עניינים לא סגורים, זה ג'רמי עם מה שקרה במכבי בשנה שעברה", הודו בסביבתו של השחקן, כשגם במכבי מספרים כי: "הוא יבוא עם אש בעיניים. מדהים שיצא שזה משחק החזרה שלו לליגה".

שחקן הפועל ירושלים שלווין מאק עם ג'ייקובן בראון. ברני ארדוב
מפלס הגעגוע ינפץ שיאים הערב ב-23:00? שלווין מאק וג'ייקובן בראון/ברני ארדוב

4.

ברקע המשחק ממשיכים במכבי לעבוד על בניית הסגל. לפני היציאה לפגרת הקורונה חשבו הצהובים על מבנה מסוים לקראת העונה הבאה, ובינתיים המצב השתנה לחלוטין. מי שבטוח יישארו הם יובל זוסמן, סנדי כהן, סקוטי ווילבקין והאנטר, כשגם דורי סהר קיבל הודעה שיהיה בסגל הבוגר בעונה הבאה. ג'ייק כהן יחתום על חוזה חדש, כך גם כנראה ג'ון דיברתולומאו. דורסי ואלייז'ה בריאנט חולמים על ה-NBA, אך ייתכן ששניהם יישארו בסגל, והתשובה בנושא זה תוכרע בחודש הקרוב. גם לעומרי כספי, בדומה לשניהם, יש חוזה, והוא טען לאחרונה שיוכל לשוב לאימונים בעוד כחודש.

בעוד בורסת השמות שמועמדים למכבי מצרפת אליה שמות נוספים בכל יום - מטיילר אניס וניקולה קאליניץ', עבור בבילי בארון, לורנזו בראון, ליאו וסטרמן וקווין פאנגוס, ועד לאנטה ז'יז'יץ', סם דקר ודיישון פייר, קיימות גם שאלות רגולטוריות שישפיעו על הסגל הישראלי של הקבוצה.

כזכור, בעונה הבאה יחול בליגת העל חוק שחקני מחלקת הנוער - Home Grown Players, שקובע כי כל קבוצה תהיה מחויבת להחזיק ארבעה שחקנים ששיחקו שנתיים ומעלה במחלקות הנוער בישראל, ועד חמישה זרים. כל קבוצה תוכל להחתים עד שלושה מתאזרחים - מתוכם רק שניים שהיו פחות מארבע שנים בישראל.

למכבי ככל הנראה יש כבר שלושה מתאזרחים לעונה הבאה, דיברתולומאו וג'ייק וסנדי כהן, אלא שארגון השחקנים חתם על הסכם מול איגוד הכדורסל לפיו מתאזרחים עם יותר משמונה הופעות בנבחרת ישראל יחשבו ל-HGP. במנהלת עוד לא קיבלו את ההסכם הזה, שמשמעותו עבור הצהובים אפשרות להחתים מתאזרח נוסף. במצב כזה, ייתכן שהם ישאירו את פרדריק בורדיון (שיערוך הערב את הבכורה בקבוצה) או שיחתימו ישראלי אחר להשלמת הסגל.

אם כהן לא ייחשב כ-HGP, בקבוצה יקבלו החלטה האם לצרף ישראלי צעיר נוסף מהנוער או להחתים שחקן מהליגה כשבין השמות האפשריים נמצאים רפי מנקו, גולן גוט ורומן סורקין. האחרון מחזיק בחוזה במכבי חיפה, ואם הצהובים ירצו לצרפו יצטרכו להגיע להסכם עם הירוקים.

עדלי מרכוס מנכ"ל מנהלת ליגת העל בכדורסל. עודד קרני, מנהלת ליגת העל בכדורסל
חוזר לדירקטוריון המנהלת, אבל בכובע אחר. עדלי מרכוס/מנהלת ליגת העל בכדורסל, עודד קרני

5.

וברקע המשחק וההכנות לעונה הבאה, הוציאו אתמול במכבי הודעה על כך ששמעון מזרחי עוזב את תפקידיו במנהלת הליגה אחרי 18 שנים. למי שחושב שמדובר ברעידת אדמה, הדבר רחוק מכך. התוכנית הייתה כי מזרחי יעזוב לפני כשנתיים ואלי דריקס יחליפו, אך הדבר לא הסתייע, וכעת כשהמנכ"ל החדש עדלי מרכוס נמצא במועדון, ההחלטה הייתה טבעית הרבה יותר.

אתמול נערכה ישיבת ועדת מנהלת ראשונה ללא מזרחי, וגם ללא מרכוס שעדיין לא מונה לתפקיד באופן רשמי. חלק מחברי הדירקטוריון במנהלת לא אוהבים את המהלך, שלטענתם ייצור לא מעט חיכוכים שכבר קיימים, עם המעבר של מרכוס מתפקיד מנכ"ל מנהלת הליגה למנכ"ל מכבי תל אביב. "מי שיכולה להיפגע מזה היא מכבי", אמר אחד מחברי הדירקטוריון אמש, "השליליות כלפיה רק תגבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully