וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקליעה של דני אבדיה השתפרה. הוא יכול להיבחר בשלישייה הראשונה"

הכתב הוותיק מארק סטיין מנתח: "ההשוואה לדונצ'יץ' תהפוך את החיים שלו ב-NBA ליותר קשים". קנדריק ריי נזכר: "ספאחיה לא נתן לי חופש"

אולם הדרייב אין מחוטא לקראת החזרה מפגרת הקורונה/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

כתב ה-NBA הוותיק מארק סטיין חוזה עתיד ורוד לדני אבדיה בליגה הטובה בעולם. סטיין, כתב "ניו יורק טיימס", התראיין היום (שני) לפודקאסט של העיתונאי ג'וש הליקמן ושטח את רשמיו מהכישרון הצעיר של מכבי תל אביב.

"מדברים איתי עליו שנים. ההצלחה שלו בנבחרות הצעירות עזרו לו להיות על הרדאר כל הזמן. הוא גדול, הוא חזק, הוא מגוון", אמר. "כולם אומרים שהוא ייבחר בין הבחירה העשירית לחמישית, ואני חושב שיש לו סיכוי להשתחל לשלישייה הראשונה. זה דראפט יחסית חלש ואין בחירה ראשונה מובהקת, כך שזה יכול לפעול לטובתו".

לטענת סטיין, המנייה של אבדיה בקרב אנשי NBA נמצאת במגמת עלייה. "פגרת הקורונה עשתה לו טוב. הקליעה שלו נראית יותר טובה ויותר נקייה, וברור שהוא עובד על זה כמו שצריך. זו תהיה השאלה לגביו - האם הוא מסוגל לקלוע באחוזים טובים מספיק כדי להיות גארד ב-NBA. אני נלהב מהאפשרות לראות ישראלי נבחר בלוטרי".

יחד עם זאת, סטיין צופה שההשוואה של אבדיה ללוקה דונצ'יץ' לא תיטיב עמו. "ההשוואה לדונצ'יץ' יכולה רק לפגוע בו. כי לוקה היה השחקן הכי טוב ביורוליג לפני שנבחר בדראפט, הוא כישרון חד פעמי, של פעם בדור. ההשוואה הזו תהפוך את המשימה של דני לקשה יותר, כי המשחק שלהם מאוד שונה".

שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. קובי אליהו
קליעה משופרת. אבדיה/קובי אליהו

אקס מכבי תל אביב קנדריק ריי מעלה זכרונות מהתקופה במכבי תל אביב, וטוען ששיטת המשחק של נבן ספאחיה לא אפשרה לו לפרוח. הגארד בן ה-26 שהצטרף למכבי תל אביב בקיץ 2018 ועזב אחרי עונה אחת, משחק כיום בא.א.ק אתונה ומרגיש הרבה יותר בנוח, לטענתו.

"לא שיחקתי הרבה כי הסגנון של המאמן (נבן ספאחיה) ממש לא התאים לי. היורוליג היא הרמה הכי גבוהה באירופה, וזו היתה הפעם הראשונה ששיחקתי ברמה כזאת. לצערי, המאמן אהב מאוד להריץ מהלכי פיק אנד רול ולא היה חופש פעולה לשחקנים בשיטה שלו", אמר בריאיון ביוון. "ניסיתי להשתלב לצד שחקנים כמו סקוטי ווילבקין, ג'רמי פארגו ודיאנדרה קיין, אבל היה קשה להרוויח את הדקות שלי מול שחקנים כל כך מנוסים".

עוד בוואלה!

דני אבדיה: "כילד, לא חשבתי שאגיע אפילו לקבוצה הבוגרת של מכבי תל אביב"

לכתבה המלאה
דיאנדרה קיין שחקן מכבי תל אביב עם קנדריק ריי. דני מרון
התקשה להותיר חותם. קנדריק ריי עם דיאנדרה קיין/דני מרון

ריי אף שיבח את ננו גינזבורג, שאימן אותו בנימבורק הצ'כית. "הוא תמיד אמר לי, 'אם אתה מרגיש חם, תזרוק. תשחק כאילו שאתה נמצא בניו יורק'. שיחקנו ראן אנד גאן, וזה היה כיף", סיפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully