וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיבורה של ליברפול: אשתו של יורגן קלופ, שמנעה מעבר למנצ'סטר יונייטד

אולה קלופ הרגישה שחתימה בשדים האדומים "לא תתאים", והשאר היסטוריה. הנדרסון מהלל את המנג'ר, קראוץ' בוחר את שחקן העונה

מתוך טוויטר

קשה לדעת כיצד ליברפול היתה נראית אם לא יורגן קלופ. המנג'ר הגרמני המופלא שינה את המועדון מהקצה אל הקצה, והעונה אף דאג לאליפות ראשונה זה 30 שנה. אבל מתברר שההיסטוריה של המרסיסיידרס - וגם של קלופ עצמו, כמובן - היתה עלולה להיראות שונה מאוד.

ב-2013 התלבט מאמן בורוסיה דורטמונד מה יהיה הצעד הבא בקריירה שלו, ושקל ברצינות להיות היורש של אלכס פרגוסון במנצ'סטר יונייטד. השדים האדומים ניסו בכל כוחם לשכנע את הגרמני להגיע לאולד טראפורד, אולם מתברר שאשתו של קלופ, אולה, חשבה שמדובר בהחלטה רעה.

"ראיינתי את קלופ ושאלתי אותו האם הוא וליברפול נוצרו אחד עבור השני", סיפר שחקן העבר של המועדון פיל תומפסון. "הוא הביט ותהה, 'מדוע?' הוא סיפר שיכול היה לאמן את מנצ'סטר יונייטד, אבל אשתו אמרה שזה לא מתאים. כשליברפול הגיעה, היא אמרה שזה מתאים. משהו הרגיש להם מוזר. זה כאילו הוא נועד עבור ליברפול".

השאר היסטוריה: יונייטד, בסופו של דבר, מינתה את דייויד מויס כמחליפו של סר אלכס, קלופ האריך את חוזהו בדורטמונד, וב-2015 הגיע לאנפילד.

יורגן קלופ, אולה קלופ. GettyImages
ותודה לאולה קלופ/GettyImages

שחקן העבר של המועדון פיטר קראוץ' נשאל מי לדעתו צריך להיבחר לשחקן העונה והשיב: "אני מת על קווין דה בראונה, אבל זה חייב להיות מישהו מליברפול. לא הייתי מתווכח אם ג'ורדן הנדרסון היה נבחר. אני זוכר שכשהוא הגיע, זה היה כאילו הוא בר מזל בכלל להיות במועדון. אבל כעת מתברר שהם ברי המזל. אבל הבחירה שלי תהיה מוחמד סלאח. זה אולי יישמע משעמם, אבל הוא כובש בכל המשחקים החשובים והוא חלק אינטגרלי מהמכונה של קלופ. אסור לנו להתרגל לגדולה שלו, הוא ברמה אחרת לגמרי".

הנדרסון עצמו סיפר ל-BBC על התופעה שעונה לשם יורגן קלופ: "כשאתה מנצח הוא על רחבת הריקודים, אבל גם כשאתה מפסיד ההתנהלות שלו היא מדהימה. תמיד הרגשתי שהוא מאמין בנו. אחרי שהפסדנו במשחקי גמר חזרנו חזקים יותר, ואחרי שניצחנו במשחקי גמר הוא ידע לגרום לנו להמשיך ככה. צריך לתת הרבה קרדיט לשחקנים, אבל בסופו של דבר כולנו הלכנו אחרי המנג'ר. מה שהוא עשה כאן, בתוך המועדון מחוצה לו, זה פשוט מדהים. קשה לי לבטא עד כמה הוא עשה עבור המועדון הזה".

הקשר המצוין הוסיף ואמר: "אנחנו רוצים לזכות בתארים נוספים, ואין לי ספק שזה יקרה. לקבוצה הזאת יש עוד הרבה מה להציע, היתה לנו שנה גדולה אבל זה רק נותן לנו תשוקה לעשות יותר".

שחקן ליברפול, ג'ורדן הנדרסון, עם המאמן יורגן קלופ. GettyImages
המון הערכה הדדית. קלופ והנדרסון/GettyImages

ב"דיילי מייל" מצאו מספר נתונים מעניינים מהאליפות של המרסיסיידרס. למשל:

* האליפות של ליברפול היא המוקדמות ביותר בתולדות הפרמיירליג (שבעה משחקים לסיום העונה), וגם המאוחרת ביותר מבחינת לוח השנה (ה-25 ביוני, בשל פגרת הקורונה).

* ב-30 משחקי ליגה כבשו האדומים 71 שערים, עליהם אחראיים 16 שחקנים שונים.

* טרנט אלכסנדר ארנולד מוביל את הליגה בנגיעות בכדור (3,174), הגבהות (325), בישולים (מבין שחקני ההגנה, 12) ובעיטות (מבין שחקני ההגנה, 39). כמו כן, המגן הימני המופלא שלישי בליגה בכמות המסירות - 2,116.

* מאז האליפות הקודמת, ב-1990, הוציאה ליברפול 1.26 מיליארד ליש"ט על העברות. היקרה שבהן היתה הבאתו של וירג'יל ואן דייק תמורת 75 מיליון ליש"ט. לשם השוואה, ב-1990 שיא ההעברות של המרסיסיידרס עמד על 2.8 מיליון ליש"ט - הסכום אותו שילמה ליברפול ליובנטוס כדי לרכוש את איאן ראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully