וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העברות בעולם, 25.6: ארתור יצטרף ליובנטוס בימים הקרובים, תומא מונייה הוצג בדורטמונד

עסקת החליפין בין יובה לברצלונה תצא לפועל בימים הקרובים, פיאניץ' בדרך לקטלוניה בנוסף ל-10 מיליון יורו. הבלגי שעבר מפ.ס.ז' התרגש: "גאה להודיע שאני שחקן דורטמונד"

אתר רשמי

בווידאו: מנצ'סטר סיטי מתאמנת

העברות

* שחקנה החדש של דורטמונד, תומא מונייה, הוצג במדים הצהובים שחורים באופן רשמי והוא מצטרף לקבוצה מפריס סן ז'רמן. הבלגי חתם אצל סגנית האלופה הגרמנית לאחר שלא הגיע לסיכום עם המועדון הצרפתי על הארכת חוזהו. השחקן העלה פוסט לרשתות החברתיות וכתב: "היום הגדול הגיע! זה כבוד גדול עבורי להודיע שאני עכשיו שחקן של בורוסיה דורטמונד. פרק חדש נפתח עבורי. אני אלבש את המדים הצהובים-שחורים בגאווה!"

שחקן ברצלונה ארתור. GettyImages
יעבור ליובנטוס בימים הקרובים. ארתור/GettyImages

שמועות

* לפי דיווח של העיתונאי האיטלקי המוכר פבריציו רומאנו, עסקת החליפין שכוללת מעבר של ארתור ליובנטוס ומיראלם פיאניץ' לברצלונה כבר נסגירה. הברזילאי יעבור לטורינו בעוד הבוסני יעשה את הדרך ההפוכה לקאמפ נואו, כשבנוסף ישלמו האיטלקים סכום של 10 מיליון יורו לברצלונה.

פרטים נוספים - בתחתית הידיעה

* ברצלונה בוחנת אפשרות לטרייד נוסף: שחרור של קוטיניו הברזילאי, שחוזר למועדון, תמורת טאנגי אנדומבלה, שהשבוע התעמת עם מאמנו בטוטנהאם ז'וזה מורינו ולכאורה הבהיר להנהלה שהוא לא רוצה להמשיך בתרנגולים.

* ועוד בברצלונה: ב"ספורט" דיווחו בשעות אחר הצהריים המוקדמות שהמועדון שוקל פנייה לאדינסון קבאני, שסיים את חוזהו בפריז סן ז'רמן. אלופת ספרד תוכל להרוויח חלוץ ברמה גבוהה לתקופה קצרה (האורוגוואי כבר בן 33) בלי לשלם עליו דמי העברה.

* "דיילי מייל" מנתחים: "הקשר של ארסנל עם הסופר-סוכן: הרבה גבות הורמו ממה שנעשה באמירויות, כשבכל העסקאות שנחתמו אתמול מעורב הסוכן קיה ג'ורבצ'יאן. האם זה אומר שהוא גם יביא את קוטיניו למועדון?".

* פורטו דורשת מפריז סן ז'רמן 30 מיליון יורו על המגן השמאלי, אלכס טלס. בין הצדדים מתנהל מו"מ כבר שבועות ארוכים, אך עדיין ללא סיכום.

* המירוץ לרכישת מראש קומבולה מתעצם וכעת גם לאציו נכנסה למאבק. בלם ורונה כבר נמצא על הכוונת של אינטר, יובנטוס, מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי, אבל ג'אנלוקה די מרציו מספר כעת שדווקא הקבוצה מרומא עשויה לזכות בו.

* רובין קוך הצטרף לרשימת הבלמים המועמדים לטוטנהאם. שחקנה בן ה-23 של פרייבורג חווה את העונה הטובה בקריירה שלו ובמהלכה הוא רשם הופעת בכורה בנבחרת גרמניה.

* בספרד בדקו דיווחים שונים וגילו שלפיהם 29 (!) קבוצות שונות מעוניינות בילד הפלא היפני של ריאל מדריד, טאקפוסה קובו. שחקן הכנף בן ה-19 משחק העונה כמושאל במאיורקה, מגלה יכולת גבוהה והוא צפוי להיות מושאל גם בעונה הבאה.

עוד בוואלה! ספורט

אינטר ממשיכה לצאת נגד מעבר של לאוטרו מרטינס לברצלונה

לכתבה המלאה
שחקן מאיורקה, טאקפוסה קובו מול שחקן ריאל מדריד, ויניסיוס. GettyImages
מצטיין בלה ליגה בגיל 19. קובו מול ויניסיוס/GettyImages

* מונאקו וליל מעוניינות בקשר פרנק קאנוטה. הסנגלי בן ה-21 שייך לפסקארה, אבל משחק כמושאל בקוסנצה מהסרייה B. המחיר שלו אמור לנוע סביב 4 מיליון יורו.

איך גם יובה וגם בארסה מרוויחות?

על פי ניתוח של העסקה על ידי בלוגר שמתמחה בעסקי כדורגל, כך "שתי הקבוצות יוכלו לדווח על רווחים של 60 מיליון יורו מהעסקה. הבסיס הוא שרכישה של שחקן מתפרסת על כמה עונות, ואילו הכסף ממכירה מדווח ישר בספרי החשבונות.

"ארתור נרכש על ידי ברצלונה ביולי 2018 ב-30 מיליון יורו, וחתם על חוזה לשש שנים. ה-30 מיליון מחולקים לשש שנים, כלומר פחת של 5 מיליון לשנה מהתקציב. כך שאחרי שנתיים (10 מיליון כבר ירדו), העלות שלו בספרים מוערכת ב-20 מיליון יורו. אם מוכרים אותו ב-80, הרי שהרווח של ברצלונה מבחינת רואי החשבון היא 60 מיליון (בהנחה שמתעלמים מעלויות אחרות, כמו עמלות ובונוסים שונים). דרך אחרת להסתכל על זה היא רווח של בארסה של 50 מיליון יורו (קנייה ב-30, מכירה ב-80), ואליהם להוסיף עוד 10 מיליון שכבר נכללו בתקציבים של עונות קודמות.

"פיאניץ' נרכש על ידי יובנטוס ביולי 2016 תמורת 35 מיליון יורו ל-5 שנים, כך שהפחת השנתי הוא 7 מיליון לשנה, כך שאחרי שנתיים העלות שלו לקבוצה ירדה ל-21 מיליון יורו. ביולי 2018 הוא האריך את החוזה בשנתיים, עד 2023, כך שהערך שלו (21 מיליון) התפרס על פני 5 שנים (4.2 מיליון יורו לעונה). כשמורידים את השנתיים האלה, העלות שלו ירדה ל-13 מיליון יורו. אם מורידים 13 מיליון מה-70 מיליון, הרי שגם יובה 'מרוויחה' כ-60 מיליון... אם תוהים למה בארסה ששה למכור שחקן בן 23 תמורת שחקן בן 30, הרי שעבודת החשבונאות הזאת עשויה להסביר חלק מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully