וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רוצה לסיים שלישי? על הדאגות האמיתיות של בית"ר ירושלים ובאר שבע

23.6.2020 / 15:00

עם 26% הצלחה בפלייאוף, אינספור סימני שאלה לעונה הבאה, שחקנים מוטרדים, יציעים שוממים ושני מאמנים שרוצים יותר מכל לקבל את הנבחרת, נקבל סוף סוף משחק אמוציונלי בין שתי היריבות על הכרטיס לאירופה

צילום: דוברות בית"ר ירושלים

בווידאו: רוני לוי מתכונן למשחק מול הפועל באר שבע

בשיחות הפנימיות של הצוות המקצועי בבית"ר ירושלים ובהפועל באר שבע במהלך הפלייאוף עולה כל הזמן השאלה איך מייצרים מוטיבציה לשחקנים. בסופו של יום, עם כל הכבוד למקום השלישי, מדובר אמנם בעמידה במטרות עבור שחקנים אך לא מעבר לכך. למרות היוקרה של המסגרת האירופית, אם קבוצה לא שואפת להגיע לשלב הבתים והמטרות שלה הן לעבור סיבוב או שניים בשביל לייצר מעט יותר הכנסות, זה בעיקר נוגע לראשי המועדון ביחס לתקציב העונה הבאה ופחות מרגש שחקנים ברמה העכשווית.

אפשר לראות זאת גם במספרים - עד עתה בפלייאוף שתי הקבוצות ללא ניצחון, צברו 4 נקודות מתוך 15 אפשריות, וגם היכולת לא מלהיבה במיוחד. עם כל הכבוד לשאיפות המועדון, השחקנים מוטרדים בעיקר מהקיצוצים, מההתמודדות עם התחייבויות שלקחו, מהחשש מהעונה הבאה, חלקם יודעים שיצטרו למצוא בית חדש ועם משבר הקורונה הכל נראה מסובך ולא ברור. על פניו נראה טבעי כי שחקן שעתידו לא ברור יירק דם כדי להוכיח עצמו ולהילחם על מקומו, אך בפועל הדברים לא עובדים כך, והשחקנים המוטרדים נמצאים ברמת תפקוד נמוכה בהרבה, על אחת כמה וכמה במשחקים ללא קהל לאחר שהורגלו למשחקים עם אלפי צופים ואווירה אחרת לגמרי.

שחקן הפועל באר שבע דויד סימאו מול שחקן בית"ר ירושלים מקס גרצ'קין. דני מרון
היציעים הריקים לא מוסיפים למוטיבציה/דני מרון

וכך נראות בית"ר ובאר שבע מאחורי הקלעים. אחת עם בעלים מכהן, אחת עם בעלים שלקחה צעד אחורה, מינתה נאמן ומנסה להעמיד דירקטוריון שינהל זמנית. בפועל, מדובר בשני מועדונים גדולים במצב כלכלי לא פשוט שרחוקים מלראות אופק לשנים הבאות ומחפשים כל הזמן פתרונות יצירתיים לעמוד על הרגליים.

אפשר לקחת את סאגת התשלום של בית"ר על מיכאל אוחנה כדוגמא. בית"ר הייתה אמורה להעביר לבאר שבע בתחילת החודש 3.25 מיליון שקל ונכון להבוקר עדיין לא עשתה זאת. בבית"ר טענו כי הם התשלומים על גדי קינדה מארצות הברית מתעכבים וכשייכנסו בקרוב יעבירו לבאר שבע את התשלום. לא משנה מה נכון ומה לא, העובדה כי בית"ר מאחרת בתשלום אומרת הכל.

לאחרונה ביקשה בית"ר ממ.ס אשדוד תשלום של כ-150 אלף שקל עבור יעקב בריהון, שאמור היה להיכנס עד ה-10 לחודש. התשובה של אשדוד הייתה שהכסף יועבר רק לאחר שבית"ר תעביר לבאר שבע את הכסף על אוחנה, כסף ממנו אמורה אשדוד לקבל את חלקה כחלק מהסכם המכירה של אוחנה לבאר שבע.

עוד בוואלה!

דאגה בהפועל באר שבע מהגג בטרנר: "אם לא נוכל למכור מנויים וכרטיסים, זו תהיה מכת מוות"

לכתבה המלאה
משה חוגג, בעלי בית"ר ירושלים. דני מרון
העובדה שבית"ר מאחרת בתשלום אומרת הכל. משה חוגג/דני מרון

וזה לא רק זה, בית"ר צריכה להעביר לבאר שבע באוגוסט עוד 1.5 מיליון שקל, כאשר היא מקווה למכור עד אז את אחד משחקניה הזרים על מנת שיהיה לה את התזרים להעביר את התשלום. באר שבע בונה על הסכומים האלה כחלק משמעותי מתקציב העונה הבאה ונלחצה כאשר החלו עיכובים בתשלום, אך שיחות מאחורי הקלעים בהם היו מעורבים גם משה חוגג ואלי ברקת הרגיעו את השטח.

ובאר שבע עוד תחפש עצמה בקיץ ובעונה הבאה. סאגת הגג בטרנר מלחיצי את קברניטי המועדון, אך עם כל מה שקורה סביב מגיפת הקורונה קשה לראות איך בכלל ייכנס קהל למגרשים בחצי הראשון של העונה הבאה ואולי גם בחצי השני שלה. מצב כזה יעביר את כל תרחישי התקציב לפאזה אחרת ועשוי לגרום שיחות מחודשות עם שחקנים על קיצוצים ואף להגיע לגל שחרורים והיערכות מחדש.

אצטדיון טרנר. אסף חיימוביץ', מערכת וואלה! NEWS
גם אם הגג בטרנר יתוקן, האצטדיון עשוי להישאר ריק/מערכת וואלה! NEWS, אסף חיימוביץ'

וזה לא יקרה רק בבאר שבע. בבית"ר חוגג כבר הודיע כי לא יפתח את העונה הבאה ללא קהל או ללא סיוע מהאוצר והוא אוסף סביבו לא מעט בעלים בליגת העל שיתמכו ברעיון. חוגג התחיל עם הרצון להפחית השקעה באופן משמעותי עוד לפני תקופת הקורונה, הודה כי "אני לא יכול לבד", ניסה לגייס את הקהל, דיבר על פייר פליי, נלחם עבור הכנסות מהימורים אונליין ותקצוב מהאוצר, אך בשורה התחתונה ברור כי תקציב בית"ר יורכב מהכנסות בלבד והשקעה נמוכה יחסית של הבעלים.

במצב כזה, ללא קהל או סיוע מכיוון האוצר אין לבית"ר סיכוי לשמור על הסגל הנוכחי אלא אם תקצץ לשחקנים 80% משכרם, מה שלא יקרה, וכלכלית היא תוכל לעלות לשחק עם קבוצת נוער מחוזקת, מצב אותו צפו האחים ניסנוב בהפועל תל אביב כבר בתקופת הקורונה ומוכנים לתרחיש, עם 12-15 שחקני סגל שעלו מהנוער או מרוויחים שכר חייל.

רוני לוי מאמן בית"ר ירושלים עם יוסי אבוקסיס מאמן בני יהודה. קובי אליהו
היה מוכן להתחלף איתו? אבוקסיס ולוי/קובי אליהו

הערב (20:00, ספורט 3), השתיים ייפגשו ראש בראש. שחקני מפתח כמו ז'וזואה ועידן ורד ייעדרו, אך דווקא בצל אווירת משחקי הליגה האחרונים והדרישות הגבוהות של המאמנים אנו צפויים לראות משחק יותר אמוציונלי ממה שזכינו לראות מהשתיים עד עתה בפלייאוף. זה לא בגלל המקום השלישי כמו בגלל הכבוד של לנצח משחק ראשון בפלייאוף, הקרב בין המועדונים ואולי גם בין המאמנים, ששניהם רואים עצמם מועמדים לנבחרת.

בסיום המשחק הקודם בין השתיים רוני לוי החמיא לסגל של באר שבע ואמר שיש לה סגל לאליפות, יוסי אבוקסיס התעצבן כששמע על כך וזרק "מוכן להתחלף איתו בסגל, בוא נראה אותו עובד בבאלגן שיש כאן אחרי שאלונה עזבה". כשאבוקסיס אמר את זה הוא לא ידע מה בדיוק רוני לוי עובר מאחורי הקלעים בצד השני, וכבר שבוע לאחר מכן, לאחר ההפסד להפועל תל אביב, משה חוגג שקל לעשות שינוי בעמדת המאמן ורק העובדה כי לרוני לוי יש גם אופציה לעונה הבאה מנעה זאת. גם בסיום משחק התיקו האחרון של בית"ר מול הפועל חיפה התפתחה שיחה מתוחה בין הבעלים למאמן, ונראה כי רק ניצחון ישבור את אווירת הנכאים שמלוות את בית"ר, מה שרק יוסיף לחשיבות הגוברת של המשחק הערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully