וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה הבקשה לפרסום שמות השחקנים, הערכה: התיק ייסגר מחוסר ראיות

21.6.2020 / 22:30

בית משפט השלום בראשון לציון קבע כי אין הצדקה לפרסום את שמותיהם של שחקני מכבי תל אביב, מאחר שהראיות בתיק דלות. גורם המקורב לחקירה: בפרקליטות יתקשו למצוא תשתית ראייתית נגד השניים. בחדשות 13 חשפו את הגרסה של אחת משתי הנערות: "הם העבירו אותנו מאחד לשני"

-

בית משפט השלום בראשון לציון דחה הערב (ראשון) את הבקשה לפרסם את שמותיהם של שני שחקני מכבי תל אביב מפרשת הכדורגלנים והקטינות. גורמים המעורים בפרטים אמרו כי שופטת השלום בראשון לציון, זהר סגל דיבון, ציינה בהחלטתה כי לאחר עיון בתיק החקירה נראה שהראיות דלות ולכן אין זה מצדיק ששמם יפורסם. גורם המקורב לחקירה אמר כי התיק יגיע בסופו של דבר להכרעת הפרקליטות, ושם ככל הנראה יתקשו למצוא תשתית ראייתית נגד השניים. גם היום, ההערכה הרווחת היא שהתיק ייסגר מחוסר ראיות.

הערב הביא אלמוג בוקר את גרסת אחת הנערות בחדשות 13. "הכל התחיל במסיבת יום הולדת בתחילת חודש מאי", סיפרה. "בערב עצמו אפילו לא דיברנו עם הכדורגלנים. בדיעבד, הבנו שהם התנהגו כמו ציידים. למחרת, הכדורגלן השני שלא היה במסיבה שלח לחברה שלי תמונה שלו ושל השחקן השני וכתב: 'תשאלי את חברה שלך מתי דאבל דייט'. לא הבנו מה המשמעות. יומיים לאחר מכן, בשעות הערב, הם הזמינו לנו מונית לבית של אחד מהם. הם לחצו שנשחק משחק וקשרו לתוכו שתיית אלכוהול בשוטים.

"הם נתנו לנו לשתות שוב ושוב. אני אפילו לא יודעת מה שתינו אבל זה היה הרבה אלכוהול, הרבה שוטים. הם מזגו לנו, זה היה חלק מהמשחק שלהם כדי לטשטש אותנו ולממש את התכנית שלהם. בהתחלה זה לא היה ברור, אבל לאחר מכן כבר הייתי בחוסר שליטה וערפול בגלל האלכוהול שהשקו אותנו. הם העבירו אותנו מאחד לשני ואחרי שעברתי מיד ליד חשתי תחושה קשה של ניצול. הם ממש ניצלו את העובדה שאנחנו קטינות. זאת היתה ההתנסות המינית הראשונה שלי, הפעם הראשונה שלי, והם עשו את זה רק כדי לספק את הצרכים שלהם. לא ידעתי שאחד מהם נשוי. רק בסוף הערב, כשהוא היה צריך ללכת, הוא אמר: 'יש לי אישה וילד שצריך לחזור אליהם'. הייתי בשוק".

מתחם האימונים של מכבי תל אביב, קרית שלום. ראובן קסטרו
עדות קשה/ראובן קסטרו

היום (ראשון) חילי טרופר שר התרבות והספורט החדש, סיפק התייחסות נדירה לפרשה שמסעירה את עולם הספורט. טרופר כתב בפייסבוק: "הסוגיה המשפטית עוד תתברר, אבל בלי קשר ישיר אליה יש להגיד בקול ברור: הנערות בוודאי לא אשמות. בימים האחרונים סופגות הנערות שעומדות במרכז הפרשה, הכפשות והתקפות קשות. כנגד הכיעור והרעל כלפיהן, יש חובה ערכית לעמוד בצורה ברורה ולהדגיש כי יש לנו אחריות להגן על הנערות האלו, לכבד אותן ואת משפחותיהן, לשמור על כבודן שלהן ושל נשים בכלל".

טרופר הוסיף: "נכון לאפשר למשטרה לנהל את ההליך החוקי בצורה מסודרת ונקייה. לצד זאת, חשובה הבעת קול ערכי ועקרוני שמצפה משחקני כדורגל, בוודאי שחקנים מוכרים ונערצים בליגת העל, להתנהגות ראויה שמהווה דוגמה אישית. בואו לא ניתן מקום לרפש ולהכפשות כלפי הנערות".

עוד בוואלה!

חיקוי עלוב: הספורטאים הישראלים אפילו לא מנסים להיות מודלים לחיקוי

לכתבה המלאה
חילי טרופר שר הספורט עם אורן חסון יו"ר ההתאחדות. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
עומד לצד הנערות. חילי טרופר עם אורן חסון/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

לפני כשבוע וחצי התייחס טרופר לראשונה לפרשה, כשאמר: "האירוע שפורסם בנוגע לשחקני הכדורגל צריך להתבהר בצורה מסודרת וישרה במשטרה. אני מציע לכולנו להיזהר מלהסיק מסקנות מוקדמות מדי ואיני רוצה לדבר לגופו של מקרה ספציפי. עם זאת, זו הזדמנות לאמירה עקרונית רחבה יותר: ספורטאים, בוודאי בעולם המקצועני וההישגי הם דמויות שצריכות להוות דוגמה אישית, גם בכל הנוגע להתנהגות ראויה ומכבדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully