וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בן ז**ה שוטר, אני אגמור אותך": דו"ח השיפוט החמור נגד עמוס לוזון

16.6.2020 / 12:26

השופט זיו אדלר הגיש דו"ח שיפוט חמור במיוחד לאחר ה-0:1 של מכבי פתח תקוה על הפועל ראשון לציון: "עמוס לוזון צעק: 'אתה בן ז**ה גדול, אתה גמור, אני מבטיח לך". גם דבריו של עומרי לוזון ("מז***נים, בושה וחרפה") צוינו בדו"ח

באדיבות התאחדות

בווידאו: מכבי פתח תקוה חוגגת עלייה לגמר הגביע

השופט זיו אדלר הגיש דו"ח שיפוט חריף למדי אחרי אירועי המשחק בין מכבי פתח תקוה להפועל ראשון לציון, שנגמר ב-0:1 למלאבסים. בדו"ח ציין אדלר את הקללות הקשות שהפנה לעברו בעלי הפועל ראשון לציון עמוס לוזון, וכן את הקללות שספג מבנו עומרי, שהורחק בתוספת הזמן אחרי שביצע עבירה קשה במיוחד.

"לאחר שריקת הפתיחה הבחנתי בבעלי הפועל ראשון לציון, עמוס לוזון, עומד בתוך תחומי המגרש, למרות שלא היה רשום בטופס המשחק. ביקשתי מהשופט הרביעי להנחות אותו לצאת מתחומי המגרש אל היציע וכך נעשה", כתב אדלר בדו"ח. "בדקה ה-21 התפרץ לוזון מהיציע לתוך תחומי המגרש בצעקות: 'תתביישו לכם, זה שער חוקי, הכול אתם שורקים להם, אתם בושה וחרפה'. בהמשך אף נצמד לשופט הרביעי, הוסיף תנועות ידיים וצעק: 'אתם בושה וחרפה'. ניגשתי אליו וביקשתי ממנו לעזוב את תחומי המגרש ולחזור ליציע, הבהרתי לו שאם לא יעשה זאת אציין זאת בדו"ח השיפוט. למרות זאת לוזון נשאר במקומו".

אדלר הוסיף: "בדקה ה-42 הוא צעק: 'מה אתה שורק, בן של זונה, חבורה של אפסים'. ראוי לציין שבמהלך המחצית הראשונה פנה השופט הרביעי מספר פעמים ללוזון כדי שיעזוב את הספסל אך הוא לא עשה זאת. בדקה ה-72 פנה לוזון לעוזר השופט דודו ביטון וצעק לעברו: 'הקוון הכי חלש בארץ, אין גרוע ממך, אתה בן זונה גדול'. בדקה ה-88 לוזון צעק לעברי: 'אתה בושה וחרפה, אין גרועים כמוך, אתה והקוון הזה הכי חלשים בארץ, לא מבין איך אתה עוד שופט".

עמוס לוזון בעלים הפועל ראשון לציון. לירון מולדובן
עמוס לוזון/לירון מולדובן

עוד ציין השופט: "בדקה ה-93 לאחר שליפת כרטיס אדום לשחקן ראשון לציון (עמרי לוזון, בנו של עמוס לוזון), נכנס הבעלים לתחומי המגרש ואמר לשופט הרביעי: 'שופט רביעי תרשום בן זונה, תרשום אני אזיין אותך, שוטר בן זונה, אתה חלש, אתה גמור, אני מבטיח לך, אתה גמור'. לאחר שריקת הסיום ובזמן ירידת השחקנים מכר הדשא, נכנס לוזון לתחומי המגרש וכשהוא עומד בכניסה למנהרת השחקנים ליד העוזר דודו ביטון צעק: 'אני אגמור לך את הקריירה, אתה חלש, אתה בדיחה, אני אגמור אותך, אתה לא תראה דשא יותר, אל תדאג, תזכור מה שאמרתי', תוך שהוא מוסיף תנועות של אפס לעברו".

בנוסף, ציין השופט את ההרחקה של עומרי לוזון בדקה ה-93: "פגיעה בשחקן יריב, עבירת אלימות - פגיעה מכוונת בשחקן יריב ללא כדור. אציין שלאחר ההרחקה בעת הירידה מכר הדשא השחקן קרע את חולצת המשחק שלו ואמר לשופט הרביעי 'מה זה האדום הזה, מזדיינים, בושה וחרפה, בני זונות".

יו"ר איגוד השופטים, רונית תירוש הגיבה לדברים: "אני מגנה בכל תוקף את האלימות המילולית הקשה שהפגין מר עמוס לוזון, כמו גם בנו שהורחק, כלפי צוות השיפוט. אני מצפה מבעלי תפקידים לשלוט בחרצובות לשונם ולהבין את השפעתם על האוהדים בפרט והציבור בכלל. ביקורת מקצועית היא דבר לגיטימי, אבל אין דבר בינה לבין שפה כה אלימה ופוגענית. איומים מטעם בעלי קבוצות לא ישנו את ההחלטות המקצועיות של השופטים ולא יהלכו עליהם אימים. איגוד השופטים יגן על צוותי השיפוט, תוך שנפנה בתלונה לבית הדין המשמעתי כדי שיתייחס לכך בחומרה הראויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully