וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהפועל באר שבע לא ימנעו מאבוקסיס לקבל את הנבחרת, אך חוששים: "זה יפגע בז'וזואה"

16.6.2020 / 7:15

במועדון מעריכים שהסיכוי שהמאמן יקבל פנייה מההתאחדות גבוה ולא מתכוונים לעמוד בדרכו, אך מודאגים מההשפעה על הפורטוגלי: "יש ביניהם חיבור כל כך טוב, אם יוסי יעזוב, הראשון שייפגע יהיה ז'וזואה". שטקוס לא מוכן לקצץ, גם שהר וקבהא טרם הגיעו להסכמות על חוזים חדשים

צילום: דני מרון ואסף חיימוביץ עריכת וידאו: איתי עמרם

בווידאו: אוהדי מכבי תל אביב בתהלוכה מחוץ לבלומפילד

עיקרי הדברים

- אם תגיע פנייה מההתאחדות לכדורגל, בהפועל באר שבע לא ימנעו זאת מהמאמן יוסי אבוקסיס
- למרות זאת, בקבוצה חוששים שאם המאמן יעזוב, הדבר יפגע בז'וזואה שנקשר אליו
- ארנסטוס שטקוס לא מוכן לשמוע על הקיצוץ
- במועדון החליטו לא לממש את האופציות שהיו על ניב זריהן, שון גולדברג ואורן ביטון

שחקן הפועל באר שבע ז'וזואה חוגג עם יוסי אבוקסיס. דני מרון
חיבור מיוחד. אבוקסיס וז'וזואה/דני מרון

בהפועל באר שבע מעריכים שקיים סיכוי גבוה שההתאחדות לכדורגל תפנה לקבוצה בשבועות הקרובים ותבקש את יוסי אבוקסיס לאימון נבחרת ישראל. אם הדברים יגיעו לכך, לא צפויה הפועל באר שבע לעמוד בדרכו של המאמן מאחר שאי אפשר למנוע ממאמן ליגה לזכות במשרת אימון הנבחרת. ספק גם אם בהפועל באר שבע ידרשו פיצוי כספי מההתאחדות מאחר שאת אבוקסיס הם קיבלו מבני יהודה ללא פיצוי. החשש בקבוצה הוא שאם המאמן יעזוב, זה יפגע בכוכב הבלתי מעורער, הפורטוגלי ז'וזואה. הקשר המצוין שכבש את שער השוויון בבלומפילד מול מכבי תל אביב מאוד מחובר לאבוקסיס ולצד המנכ"ל אסי רחמים והמנהל המקצועי המיועד אליניב ברדה, המאמן הוא האיש בגללו ז'וזואה רצה להישאר במועדון ולקצץ בצורה משמעותית בשכר. "יש חיבור כל כך טוב ביניהם ואם יוסי יעזוב, הראשון שייפגע מכך יהיה ז'וזואה", הודה גורם במועדון. כך או אחרת, נראה כי גם אם ההתאחדות תחליט כי אבוקסיס צריך להיות מאמן הנבחרת אחרי אנדי הרצוג, היא לא תעשה פנייה רשמית אליו בטרם יתקיים גמר גביע המדינה בחודש הבא. בהתאחדות לא ירצו לפגוע בהכנות של הקבוצה ולא ירצו לסכל את סיכוייה לזכות בתואר ולכן ייקח עוד זמן עד שתיעשה פנייה רשמית אל המאמן, אם אכן בהתאחדות יחליטו לבחור בו.

בכל מקרה, השאלה הגדולה מבחינת הפועל באר שבע היא בעמדת המאמן שכן לצד אבוקסיס שעלותו גבוהה מאוד, גם ברק בכר מחזיק בחוזה לעונה הבאה ואף מעבר לכך, בעלות גבוהה משל המאמן הנוכחי, כך שמדובר בעלות כוללת מאוד גבוהה בגזרת האימון עבור קבוצה שהחליטה שהיא חייבת לקצץ בצורה מאוד משמעותית ולרדת מתקציב כולל של 65 מיליון שקל לתקציב של 35 מיליון שקל בלבד. אם אבוקסיס יילך לנבחרת ובכר יחתום במכבי חיפה תשתחרר הפועל באר שבע מעלויות אדירות ותוכל להחתים מאמן בשכר שפוי של 35 אלף שקל נטו לחודש.

ארנסטס שטקוס שוער הפועל באר שבע. דני מרון
אגוז קשה לפיצוח. שטקוס/דני מרון

בגזרת השחקנים ממשיכים במועדון לסגור על קיצוץ או בשם שהדביקו לו במועדון תכנית התייעלות. ארנסטוס שטקוס הוא אחד האגוזים היותר קשים לפיצוח. השוער הליטאי לא מוכן לשמוע על הקיצוץ שמבקשת ממנו הקבוצה ולא מן הנמנע שבהפועל באר שבע יחליטו לשלם לו רק מה שהמועדון יכול ולתת לו לתבוע את יתרת הכסף במוסדות המשפטיים של פיפ"א. הנאמן עורך הדין יצחק יונגר עדיין רוצה להגיע להסכמה ברוח טובה עם שטקוס ואם אפשר להשתחרר בכלל מחוזהו לעונה הבאה תמורת פיצוי ועזיבה, אבל בין הצדדים הפער עדיין גדול מאוד. גם בן שהר ומרוואן קבהא טרם הגיעו להסכמות על חוזים חדשים.

בתוך כך במועדון החליטו לא לממש את האופציות שהיו על ניב זריהן, שון גולדברג ואורן ביטון והשלושה יעזבו את הקבוצה בעונה הבאה. "המטרה היא לרדת לתקציב שכר שחקנים של 20 מיליון שקל בלבד במקום 43 מיליון שקל", אמרו במועדון. "כדי לקצץ 23 מיליון שקל ממה שהיה מתוכנן, צריך מלבד קיצוץ גם השתחררות מהסכמים גם אם מוותרים על כרטיסי שחקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully