וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספורטאים לוועד האולימפי: איסור מחוות לג'ורג' פלויד - הפרת זכויות אדם

ספורטאים אולימפיים ופראלימפיים ברחבי העולם זועמים על כך שלפי תקנות הוועד, מחווה לזכרו של ג'ורג' פלויד עלולה לגרור עונש השעיה ממושך: "דורשים שינוי"

צילום מסך

בווידאו: דמיאן לילארד בהפגנה לזכרו של ג'ורג' פלויד

תקנה 50 בחוקת הועד האולימפי קובעת כי כל תעמולה פוליטית, דתית או קשורה לגזע אסורה בכל אתר אולימפי, כשאתלט אשר מפר תקנה זו עומד בפני עונש השעיה ממושך. בחודש ינואר הבהירו בארגון כי האיסור כולל גם כריעת ברך, פעולה אשר בתקופה האחרונה נעשה שימוש במחווה זו על ידי ספורטאים ברחבי העולם לזכרו של ג'ורג' פלויד, שנהרג בארצות הברית במהלך מעצר אלים.

ברחבי העולם נשמעו קולות רבים של אתלטים אשר מוחים על תקנות אלה, במיוחד לאור ההבהרה של הוועד האולימפי בנוגע לכריעת ברך. "מדובר בהפרה בוטה של זכויות אדם", נאמר מתנועת Global Athlete הכוללת בין השאר את מדליסט הזהב ברכיבת אופניים קאלום סקינר ואלוף העולם הפראלימפי בהנפת משקולות עלי ג'וואד. "אתלטים ברחבי העולם פשוט קיבלו את ההצהרות הללו של הוועד האולימפי בתדהמה ודורשים שינוי".

שחקני צ'לסי כורעים ברך לזכרו של ג'ורג' פלויד. מתוך הטוויטר של צ'לסי, אתר רשמי
שחקני צ'לסי כורעים ברך באימון לזכרו של ג'ורג' פלויד/אתר רשמי, מתוך הטוויטר של צ'לסי

בשבוע שעבר התייחסו בוועד האולימפי למקרה הספציפי של פלויד, ואמרו כי הספורטאים יחליטו בעצמם מה הדרך הנכונה מבחינתם לתמוך במהות הערכים האולימפיים "בצורה מכובדת". כזכור, מאז מקרה מותו של ג'ורג' פלויד החלו ספורטאים ברחבי העולם להגיב במחוות הכוללות חשיפת חולצות עם כיתוב שמו של פלויד וכריעת ברך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully