וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האליפות בסכנה? כמה משחקני הלייקרס מתנגדים לחזרה: "אם יש גזענות, אין כדורסל"

אחרי שיחת הוועידה ה"סוערת" בהנהגתו של קיירי אירווינג, גם דוויט הווארד ודני גרין מצטרפים לקריאה שלא לחדש את העונה. גרג פופוביץ' נגד ה"בני זונות" שלא מבינים את המחאה

צילום מסך

גוברים הקולות שלא לחדש את ה-NBA. אמש (שבת) התקיימה שיחת ועידה של למעלה מ-80 שחקנים שמתלבטים בנוגע לחזרה למגרשים, הן מסיבות בריאותיות והן מסיבות פוליטיות. החשש העיקרי הוא לא מנגיף הקורונה, אלא גם מכך שחידוש העונה יגרום למחאת השחורים בארצות הברית לדעוך.

השיחה, שהתנהלה בהובלתו של סגן נשיא ארגון השחקנים קיירי אירווינג ובהשתתפות כריס פול, קווין דוראנט, כרמלו אנתוני, דונובן מיטשל, אייברי בראדלי ושחקנים בכירים נוספים, נועדה לדון בשאלות העולות לקראת חידוש העונה ב-31 ביולי במתחם "דיסניוורלד" שבאורלנדו.

קיירי אירווינג כבר הצהיר שהוא מתנגד לחידוש העונה ואמר: "אני לא תומך בללכת לאורלנדו. נמאס כבר מהגזענות המערכתית וכל הבולשיט. משהו פה קצת מסריח. בין אם נודה בכך או לא, גם אלינו מתייחסים כאל שחורים נחותים מדי יום ביומו".

דווייט הווארד שחקן לוס אנג'לס לייקרס עם דני גרין. AP
לברון רוצה לחזור, אבל חבריו לקבוצה חושבים קצת אחרת. דני גרין ודוויט הווארד/AP

באופן חריג למדי, לברון ג'יימס שנחשב לשחקן המשפיע ביותר ב-NBA בחר שלא להשתתף בשיחת הוועידה, משום שהוא מאמין שאפשר להמשיך להילחם בגזענות בזמן שהעונה נמשכת. אבל כמה מחבריו ללוס אנג'לס לייקרס לא מסכימים איתו ומעלים שלל שאלות ובעיות לקראת החזרה - מה שעלול לפגוע בסיכויי האליפות של הלייקרס.

"אני מסכים עם קיירי. ה-NBA הוא מוצר בידורי, וזה לא מה שאנחנו צריכים עכשיו", אמר דוויט הווארד. "זה רק ייתן לאנשים הסחת דעת. אולי זה לא יסיח את דעתם של השחקנים, אבל לנו יש משאבים שלרוב הקהילה שאנחנו באים ממנה אין. עבורם כל הסחת דעחת אחת קטנה עלולה לגרום למחאה להיפסק. אין דבר שאני רוצה בעולם יותר מאשר לזכות באליפות, אבל האחדות של הקהילה השחורה חשובה וגדולה יותר עכשיו. אסור להתפשר או לוותר על זה. זו הזדמנות נדירה. לכן אני מאמין שהמשוואה צריכה להיות כזו - עד שלא יפתרו את בעיית האלימות והגזענות נגד שחורים, אין כדורסל!".

גם דני גרין מהלייקרס מודה שהוא עדיין מתלבט אם להתייצב להמשך העונה. "זה מאוד לא ברור כרגע", אמר ל-USA TODAY. "התכנית של ה-NBA עדיין לא ברורה, ויש לנו ידע של בערך 89 אחוז לגבי איך הדברים ייראו באורלנדו. עדיין יש הרבה סימני שאלה, עדיין לא ברור איך התנהל בתוך הבועה. נכון לעכשיו, הבועה לא נראית אפקטיבית כמו שאנשים חושבים".

לדברי גרין, "הדאגה העיקרית מבחינת השחקנים היא המלונות - מי ישן איפה, למי מותר ללכת ולכן, איך ייראו ביקורי המשפחות, איך הולך להיראות הבידוד שלהם, האם יתאפשר לנו לצאת מהבועה מפעם לפעם, והשאלה הגדולה - כמה בדיקות יעשו לנו?".

עוד בוואלה!

לו וויליאמס: "באווירה שנוצרה, כדורסל הוא רק הסחת דעת"

לכתבה המלאה
מאמן סן אנטוניו ספרס גרג פופוביץ'. AP
תקיף מאי פעם. פופוביץ'/AP

לפחות לגבי השאלה האחרונה כבר יש תשובה: על פי זיכרון דברים שה-NBA העביר לשחקנים במהלך הלילה, מסתמן שהשחקנים יעברו בדיקות קורונה מדי יום - בין אם יגלו סימפטומים או לא. כך או כך, גם אם החששות הבריאותיים יוסרו יישארו סימני שאלה אחרים.

"זה לא הזמן לכדורסל. אני מת על ה-NBA, זו המשפחה שלי, אבל זה פשוט לא הזמן", אומר שחקן העבר סטיבן ג'קסון שהפך לאחד ממובילי המחאה. "לשחק כדורסל עכשיו יעשה דבר אחד - יסיט את תשומת הלב מהמשימה הגדולה שאנחנו נלחמים עליה כרגע. אם יהיו משחקי NBA, אף אחד לא ידבר על צדק או על אלימות משטרתית, אף אחד לא ידבר על רצח, כולם ידברו רק על לברון".

ג'קסון ביקר את בעלי הקבוצות הלבנים של ה-NBA שלטענתו "לא השמיעו קול במשך כל התקופה הזו", אבל מי שממשיך לספק אמירות תקיפות הוא מאמן סן אנטוניו גרג פופוביץ'. אמש אמר פופוביץ' שמי שלא מבין את מחאת השחורים הוא "בן זונה פריבילגי", וביקר את קומישינר ה-NFL המושמץ רוג'ר גודל, שטען שתנועת BLM (חיי שחורים חשובים) היא "כמעט כמו סטירה בפרצוף". "אדם חכם מנהל את ה-NFL, אבל הוא לא מבין את ההבדל בין הדגל לבין מה שהופך את אמריקה לגדולה. לכולם יש זכות לכרוע ברך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully