וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוקו גוף בסרטון מצמרר: "האם אני הבאה בתור?"

הטניסאית העלתה סרטון ששם את פרצופה יחד עם עוד אזרחים אפרו-אמריקאים שנהרגו בידי שוטרים על רקע הריגת ג'ורג' פלויד בידי שוטר במיניאפוליס. אמבפה הצטרף למחאה וצייץ: "צדק לפלויד". קולין קפרניק: "התקוממות זה כל מה שנותר"

רויטרס

בווידאו: המהומות במיניאפוליס לאחר הריגתו של ג'ורג' פלויד

בארצות הברית הרוחות עדיין סוערות לאור מותו של ג'ורג' פלויד שנעצר במה שנראה כאלימות מופרזת במיניאפוליס ונהרג תוך כדי ששוטר דורך עם ברכו על צווארו. מעבר למהומות שפרצו במוקדים שונים ברחבי המדינה, גם ספורטאים אמריקאים רבים, כולל כאלה שמשחקים בישראל, החליטו לשחרר את שעל ליבם ברשתות החברתיות לאור האירוע שמטלטל את המדינה.

הטניסאית קוקו גוף הגדילה לעשות כשהעלתה היום (שבת) סרטון בטיק טוק, המראה את תמונתה המתחלפת בתמונתם של עוד אזרחים אפרו-אמריקאים שנהרגו על ידי שוטרים, והעלתה תהייה מצמררת כששאלה בפשטות: "האם אני הבאה בתור?"

גם קיליאן אמבפה כוכבה של פריס סן ז'רמן ונבחרת צרפת הביע הזדהות עם ג'ורד פלויד וצייץ את ההאשטג "#JusticeForGeorge".

קולין קפרניק סן פרנסיסקו פורטי ניינרס כורע ברך בזמן ההמנון האמריקאי. AP
הביעה תמיכה במפגינים. קולין קפרניק כורע ברך בעת נגינת המנון ארצות הברית ב-2016/AP

גם ווסטון מקיני שחקנה האמריקאי של שאלקה הצטרף למחאה

גם אמבפה הצטרף למחאה הגורפת

גם מג'יק ג'ונסון לא נשאר אדיש לאירוע הטרגי. אגדת הלייקרס, שלרוב נחשב כטיפוס מאופק ושקול, התקשה להסתיר את כעסו וטען כי מדובר ברצח, וכי "אנו צריכים לראות אנשים שחורים כבני אדם ולא כחיות פרא המסתובבות ברחוב".

סטיבן ג'קסון, ששיחק ב-NBA בשנים 2000-2014 היה חבר קרוב של פלויד המנוח, ונשא דברים מרגשים בעצרת לזכרו: "אני כאן כדי שהם לא יוכלו להכתים את דמותו של ג'ורג' פלויד, התאום שלי", אמר ג'קסון. "בלא מעט מקרים שהמשטרה טועה, היא מנסה להסתיר את הטעות שלה, הם מנסים להציג את המצב כאילו הרצח היה ראוי. איך רצח יכול להיות ראוי? כשמדובר באדם שחור, אז זה מאושר".

שחקן הפוטבול קולין קפרניק, אשר הסעיר בזמנו את ארצות הברית לאחר שכרע על ברכו בזמן נגינת ההמנון לפני משחק ב-NFL כאות מחאה על האלימות המופנית במדינה כנגד אזרחים אפרו-אמריקאים, הביע תמיכה במפגינים במיניאפוליס, אשר לפי הדיווחים פעלו גם באלימות כדי להביע את מחאתם: "כשאזרחות מובילה למוות, התקוממות זה כל מה שנותר", כתב.

שחקן ה-NBA לשעבר אדוניס האסלם צייץ: "יש לי 10-15 בני משפחה שעובדים ברשויות האכיפה, ואני סומך על האנשים האלה עם חיי - אבל משהו חייב להשתנות בכל מה שקשור למה שקורה עם רשויות החוק וחייהם של אזרחים צעירים שחורים".

גם שחקן ה-NBA לשעבר, ומי שמשמש היום כפרשן בכיר ברשת ESPN ג'יילן רוז, פרק גם הוא את אשר על ליבו: "הלוואי ובאמריקה היו מסוגים לאהוב את אזרחיה השחורים, באותה מידה שהם אוהבים את התרבות השחורה. לא עוצבנו רק כדי לבדר, אנחנו בני אדם חיים ונושמים, עם מגוון רצונות, אינטליגנציה, מוסר עבודה, משמעת וכישרון. התגברנו על המון, לא פחות מקבוצות אחרות".

  • עוד באותו נושא:
  • קוקו גוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully