וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאדם ג'ונסון ועד ריברי ובנזמה: הכדורגלנים שהסתבכו בפרשות מין עם קטינות

בצל הפרשה שמסעירה את הכדורגל הישראלי, אספנו כמה מקרים מהעולם. כולל העונשים, המאסרים והקריירות המבטיחות שנגמרו ברגע

רויטרס

בווידאו: אדם ג'ונסון מגיע לבית המשפט

אדם ג'ונסון

הסיפור המפורסם מכולם. קשר נבחרת אנגליה וסנדרלנד, שבדצמבר 2014 החל לנהל קשר מקוון עם נערה בת 15 - בזמן שבת זוגו הייתה בהריון. הקשר המקוון הפך לפיזי וג'ונסון נעצר במרץ 2015 בחשד לקיום יחסי מין עם קטינה. המשפט שלו היה מתוקשר מאוד, הוא הפך לאחת הדמויות השנואות בממלכה ובמרץ 2016 נגזרו עליו שש שנות מאסר. שלוש שנים לאחר מכן, אחרי שריצה מחצית מהזמן שנגזר עליו, הקשר שוחרר. כדורגל הוא כמובן לא חזר לשחק.

שחקן סנדרלנד, אדם ג'ונסון, מגיע לפתיחת משפטו. GettyImages
מנבחרת אנגליה לבית הכלא. ג'ונסון ליד בית המשפט/GettyImages

מיקו אלבורנוס

המגן השמאלי השבדי-צ'יליאני, אז שחקן מאלמו, נעצר בנובמבר 2012 בחשד לקיום יחסי מין עם נערה בת 14. אלבורנוס שהיה אז בן 22, הודה שידע את גילה האמיתי של הנערה וחודשיים לאחר מכן הוגש נגדו כתב אישום. בית המשפט לקח בחשבון שיחסי המין התקיימו בהסכמה מלאה וריחם על הכדורגלן עם עונש על תנאי בלבד . אלבורנוס הושעה מכמה משחקים על ידי מאלמו, אבל קיבל רשות להמשיך להתאמן. אחרי שחזר הוא הפך למטרה עבור האוהדים של היריבות ויצא מכל אצטדיון בשבדיה בליווי משטרתי. יחד עם זאת הקריירה שלו לא דעכה - בדיוק להפך. הוא עבר להאנובר מהבונדסליגה וגם הפך לשחקן כמעט קבוע בסגל של נבחרת צ'ילה.

מיקו אלבורנוס, נבחרת צ'ילה. AP
יצא מכל אצטדיון בליווי משטרתי. אלבורנוס/AP

קרייג תומסון

ביוני 2011 המגן הימני בן ה-20 של הארטס הוצב ברשימת עברייני המין ונקנס ב-4,000 ליש"ט אחרי שבית המשפט מצא אותו אשם ב"קיום שיחות מיניות" עם קטינות. בהארטס החליטו לאפשר לו להמשיך להיות חלק מהקבוצה וספגו אש רותחת, בין היתר מאמה של אחת הקורבנות וארגונים להגנת הילד. כמה ימים לאחר מכן תומסון הושאל לקובנה ובהמשך עבר גם לסודובה. כשתקופות ההשאלה בליטא הסתיימו, המגן ששיחק בעבר בנבחרת הצעירה של סקוטלנד, שוחרר. בשנים האחרונות הוא חזר לשחק במסגרת חצי מקצוענית, אבל אין ספק שהפרשה עשתה סוף לקריירה שלו.

עוד בוואלה!

בלתי ניתן לעצירה: סיפורו של המגן הסקוטי קרייג תומסון

לכתבה המלאה
קרייג תומסון במדי הארטס בשנת 2011. GettyImages
הקריירה הסתיימה מהר. תומסון/GettyImages

פרנק ריברי וקארים בנזמה

רגע לפני שנבחרת צרפת החלה את הופעותיה הכושלות במונדיאל 2010, התפרסמם דבר החקירה: שני שחקני הנבחרת קיימו יחסי מין עם זאיה דהאר, שהייתה אז בת 17. גיל ההסכמה בצרפת עומד על 15, אבל דהאר שימשה כנערת ליווי - דבר אסור לפני גיל 18. המשטרה חקרה את המקרה באיטיות והקריירות של ריברי ובנזמה לא נפגעו (אם כי החלוץ לא הוזמן למונדיאל 2010). ב-2014 התיק נסגר סופית ושני הכדורגלנים זוכו אחרי שהשופט החוקר קבע שאין מספיק הוכחות שהם ידעו מה גילה. דהאר אגב, הפכה למיני סלבריטי בצרפת בעקבות הפרשה.

קארים בנזמה, פרנק ריברי בשנת 2009. AP
זוכו אחרי ארבע שנים. בנזמה וריברי/AP

קינגסלי סארפו

הכדורגלן השני של מאלמו ברשימה, וזה לא כבוד גדול. הגנאי בן ה-23 נעצר בספטמבר 2017 בחשד לאינוס קטינה, אחרי שהתברר שנערה איתה קיים יחסי מין, הייתה בת 14 בלבד. מאלמו השעתה אותו עד סיום ההליכים ובינואר 2018 הגנאי הואשם בחמישה מקרים נוספים של קיום יחסי מין עם קטינות. בית המשפט בשבדיה גזר עליו 32 חודשי מאסר וקנס אותו בכ-17 אלף יורו. בנובמבר 2019 הוא שוחרר מבית הכלא אחרי שנחשפו ראיות חדשות והוחלט להקל בעונשו. לכדורגל הוא עדיין לא חזר.

קינגסלי סארפו במדי סיריוס בשנת 2017. GettyImages
המאסר קוצר אחרי שנחשפו ראיות חדשות. סארפו/GettyImages

עיסא קאלון

שחקן ההתקפה של קאמבור - אחיינו של כדורגלן העבר מוחמד קאלון - נמצא אשם בקיום יחסי מין עם נערה בת 14 בעת שהוא היה בן 20 ועדיין שיחק באוטרכט. בגלל שהיחסים היו בהסכמה ובגלל גילו היחסית צעיר של קאלון בעת המקרה, בית המשפט גזר עליו ב-2017 150 שעות עבודות שירות. קאלון התנצל בפומבי וקאמבור גינתה את מעשיו.

עיסא קאלון במדי קאמבור. GettyImages
150 שעות עבודות שירות. קאלון/GettyImages

נאויה קיקוצ'י

ביוני 2007 שחקן הנבחרת הצעירה של יפן נעצר אחרי שנערה בת 15 התוודתה שהיא קיימה איתו יחסי מין בהסכמה. לתחנת המשטרה, הגיעה תלמידת בית הספר עם הארנק שהוא שכח בסל האופניים שלה. קיקוצ'י, אז בן 22, הודה ונגזרו עליו עבודות שירות והשעיה מכדורגל לשנה. הוא נזרק מקבוצתו ג'ובילו איווטה ויצא לשנת גלות בקרל צייס יינה הגרמנית. אחרי שנה וחצי חזר למולדתו ושב לשחק כדורגל.

נאויה קיקוצ'י במדי קרל צייס יינה. GettyImages
יצא לגלות בגרמניה וחזר. קיקוצ'י/GettyImages

שחקני פ.צ. תון

בנובמבר 2007 הכדורגל השוויצרי געש כשהמשטרה עצרה לא פחות מ-12 שחקנים של פ.צ. תון כדי לחקור קיום יחסי מין בין כמה מהם לבין נערה בת 15 כשנה וחצי לפני כן. החקירה ארכה תקופה ארוכה, תון השעתה בשלב מסויים כמה מהשחקנים ושמותיהם של אחרים נוקו כעבור זמן קצר. אחד הנחקרים היה אוסקר סקאריונה שהגיע שנים לאחר מכן למכבי תל אביב, אבל הוא נוקה מהר מאוד מהחשדות. בית המשפט קיבל את הטענה שיחסי המין היו בהסכמה וכמה מהכדורגלנים ספגו קנסות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully