וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבירה באזור המסוכן: על ההסתבכות של אדם ג'ונסון, שהולך לכלא

11.3.2016 / 18:00

"רציתי להוריד ממך את הג'ינס", כתב אדם ג'ונסון לקטינה בת ה-15, מיד לאחר שקיבל תמונה של התינוקת החדשה שלו. בעוד כשבועיים, שחקן נבחרת אנגליה לשעבר יישלח לתקופת מאסר ממושכת, אחרי שהפך לא רק לעבריין מין, אלא גם לסמל המאבק של הממלכה בבעיה הכי מטרידה שלה

one

בווידיאו: השער האחרון והמשחק האחרון בקריירה של אדם ג'ונסון

בדקה ה-77, כמה אלפים מאוהדי ליברפול החלו לנטוש את אנפילד כמחאה על מחירי הכרטיסים המאמירים בפרמיירליג. הקבוצה שלהם הובילה 0:2 בטוח מאוד בבית מול סנדרלנד מהתחתית ונראתה בדרך לשלוש נקודות קלות. בדיעבד, התברר שהרגע שייכנס לספרי ההיסטוריה של הכדורגל האנגלי הגיע בכלל חמש דקות לאחר אותה נטישה המונית. אדם ג'ונסון סובב כדור חופשי מתוחכם פנימה וצימק בדרך לקאמבק גדול של החתולים השחורים ו-2:2 מפתיע בסיום. אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, המשחק הזה והשער הזה, היו לא רק האחרונים של ג'ונסון במדי סנדרלנד, אלא בכלל, בחיים. אדם ג'ונסון הולך בקרוב לכלא ולא ברור מתי ואיך הוא ייצא משם.

אדם ג'ונסון שחקן סנדרלנד כובש מול ליברפול. GettyImages
שער פרידה. ג'ונסון מול ליברפול/GettyImages

בשנת 2000 חשף הסקוטלנד יארד את העובדה שבערך רבע מיליון בריטים, אחד מכל 200 אנשים בוגרים בממלכה, הוא פדופיל. תקראו שוב את המשפט הקודם, ועכשיו את זה: אחד מכל כמעט 20 ילדים בבריטניה חווה עבירת מין מסוג כלשהו. המקרה של אדם ג'ונסון, שנמצא אשם בתחילת החודש ב"קשר גופני" עם קטינה בת 15, הוא רק אחד מתוך 1,674 מקרים של עבירות מין בקטינים שדווחו למשטרה בצפון-מזרח אנגליה בשנה החולפת בלבד. בכל יום מדווחים בממוצע למעלה משני מקרים כאלה וככל שהמודעות גדלה והקטינים מעודדים לספר על פשעים נגדם, כך גם המספרים הללו צומחים לממדים בלתי נתפסים.

נכון להיום, בריטניה היא אחד מחמשת המקומות עם הכי הרבה עבירות מין מדווחות בקטינים ברחבי העולם. מעבר לכך, נושא המיניות כולו בעייתי עד מאוד באי ובשנה שעברה "התגאו" הבריטים כי כמות הקטינות שנכנסו להיריון היא הנמוכה מזה 46 שנים ועדיין, מדובר בכמות עצומה. ב-2012 למשל, 5,432 נערות מתחת לגיל 16 נכנסו להיריון, בערך אחת מכל 50 נערות בגיל הזה. בין אם בכוונה ובין אם כתוצאה מעבירת מין, לבריטים נמאס.

"ילדים באנגליה חווים ניצול מיני בכמויות מסחריות", אמר ראש הממשלה דייויד קמרון בשלישי במרץ 2015, יממה לאחר מעצרו של ג'ונסון. הדברים של קמרון נאמרו בלי שום קשר לשחקן הסורר, במהלך ועידה מיוחדת שכונסה לאחר שעוד שתי שערוריות ענקיות שכללו ניצול מיני של קטינים נחשפו במדינה: "זה איום לאומי ומעתה, המשטרה תתן לכך עדיפות עליונה. ניצול ילדים יטופל באותה חומרה כמו פשע מאורגן", הוסיף אז קמרון. אדם ג'ונסון, לרוע מזלו, לא נשפט רק בבית המשפט על הדברים האיומים שעשה, על כך שניצל את העובדה שהצעירה, גם אם הגיעה למפגש עמו מרצונה, העריצה אותו. הוא נשפט גם בעיני הציבור שמאס בתופעה המזעזעת הזו. ובמאבק מול דעת הקהל, אין לאף אחד צ'אנס בימים אלה.

ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון. 22 בינואר 2016.. AP
מלחמה כמו בפשע מאורגן. קמרון/AP

בראיון הראשון שהעניק לאחר פסק הדין נגדו, אמר ג'ונסון ל"מירור": "זו אשמתי. עשיתי טעות עצומה ועכשיו אני צריך לעשות את מה שצריך ולקוות שזה יעבור מהר. אני צריך למצוא תעסוקה ולחשוב על דברים אחרים, בתקווה שאלמד מהטעות שלי". בפני חבריו הקרובים הודה השחקן-לשעבר כי מעולם לא חשב שהמקרה הזה ייגמר במאסר בפועל. למעשה, עד לא מזמן הוא היה על גג העולם.

ג'ונסון נולד בסנדרלנד, אבל את ילדותו העביר דווקא במחלקת הנוער של היריבה הגדולה ניוקאסל ומשם עבר למידלסברו, במדיה גם החל בקריירה המקצוענית. אחרי שש שנים שכללו השאלות קצרות ללידס ולווטפורד, רכשה אותו מנצ'סטר סיטי המתפתחת בחורף 2010 תמורת שבעה מיליון ליש"ט. הוא רשם במדים התכולים 97 הופעות ו-15 שערים והיה שותף לזכייה באליפות וגביע. בשיאו, אף זומן לנבחרת אנגליה וכבש שני שערים במוקדמות יורו 2012. אחרי היורו, ג'ונסון השלים מעגל והגיע הביתה לסנדרלנד, ששמה עליו 10 מיליון ליש"ט והעניקה לו חוזה לארבע שנים, שאמור היה להסתיים בקיץ. בשלבי ההכרעה של העונה שעברה, אחרי שגאס פוייט פוטר ודיק אדבוקאט מונה במקומו, ג'ונסון הפך לאחד מכוכבי מסע ההישארות המצוין של החתולים השחורים בפרמיירליג וכולם ציפו שהרומן בין הצדדים יימשך. אלא שהרומן הזה נגמר בפיצוץ, כשהרומן השני נחשף.

סטיבן ג'רארד שחקן נבחרת אנגליה עם אדם ג'ונסון. רויטרס
היו זמנים. ג'ונסון חוגג עם ג'רארד בנבחרת/רויטרס

ב-30 בדצמבר 2014 קיבל ג'ונסון הצעת חברות בפייסבוק מנערה, שסיפרה לו שהיא תלמידת כיתה י', בת 15 ומעריצה גדולה. "אולי תוכל לשלוח לי חולצה חתומה?", כתבה לו וג'ונסון ענה: "אחתום גם על חולצה שכבר יש לך אם את מעדיפה". הנערה ביקשה אם אפשר "גם וגם" ומשם, החלה סדרת התכתבויות שעברה במהרה מהפייסבוק לוואטספ והובילה לפגישה הראשונה בין השניים, ב-17 בינואר.

אותן הודעות וואטספ היו גם הגורם המכריע ביותר במשפט. לא פחות מ-834 הודעות נחשפו והוקראו בפני חבר המושבעים, מה שלא כל כך הותיר לג'ונסון סיכוי. ההודעות הללו הציגו את השחקן בצורה בעייתית מאוד, כאשר התובע החל להקריא חלק מה"פנינים": "את נראית מבוגרת לגילך", כתב ג'ונסון לנערה ולאחר הפגישה הראשונה ביניהם, ביקש ממנה "נשיקת תודה" והוסיף: "האם אקבל רק נשיקה? אולי קצת יותר מזה. נראה מה יהיה, אין לחץ. רק תמשיכי למחוק כל הזמן את השיחות בינינו".

הפגישה השנייה, שהפכה את כל העסק לפלילי, הייתה ב-30 בינואר, חודש אחרי שהכל החל. ג'ונסון והקטינה ישבו במכונית המפוארת שלו, בפינה חשוכה מאחורי מסעדת טייקאווי סינית. על פי האישום נגדו, שם קיים ג'ונסון את המגע המיני עם בת ה-15 ולאחר המפגש ההוא כתב לה: "לא היה רע, נכון? רציתי להוריד ממך את הג'ינס". היא ענתה: "אולי בפעם הבאה" והוא הגיב: "אני אחזיק רק עשר שניות...". כל ההתכתבות הזו אגב, התחוללה לטענת התביעה רק חצי דקה אחרי שג'ונסון קיבל מזוגתו באותם ימים הודעה עם תמונה של התינוקת שנולדה להם כמה ימים בלבד קודם לכן.

ההתכתבויות שנחשפו

אדם ג'ונסון. טוויטר, צילום מסך
אדם ג'ונסון/צילום מסך, טוויטר
אדם ג'ונסון. טוויטר, צילום מסך
אדם ג'ונסון/צילום מסך, טוויטר
אדם ג'ונסון. טוויטר, צילום מסך
אדם ג'ונסון/צילום מסך, טוויטר

עוד דבר שהטה את הכף במשפט היה עדותה של הקטינה, שטענה כי היא "איבדה כל אמון וביטחון בבני אדם" במהלך השנה האחרונה, שהייתה הקשה ביותר בחייה: "היה סוריאליסטי לפגוש את הגיבור שלי בפעם הראשונה, אבל עכשיו אני מרגישה שהוא ניצל ואכזב אותי. מה שקרה באותו ערב במכונית שלו הפך את החיים שלי. העובדה שהוא נמצא אשם מוכיחה לכולם שאני אומרת את האמת. פחדתי שאנשים יגלו על זה וניסיתי להסתיר את כל הקשר איתו. הענקתי לו מין אוראלי וידעתי שאני עושה משהו לא בסדר, אבל הסתרתי את זה כדי שהקריירה שלו לא תיגמר. ביקשתי מהחברים שלי שגם ישקרו, כדי שהוא לא יסתבך".

בשלב די מוקדם של המשפט, ג'ונסון ועורכי דינו כבר החלו להבין לאן הרוח נושבת וכנראה שמתוך תקווה שלא להיות מורשע בהאשמות חמורות יותר, הודה השחקן כי הוא נישק את הקטינה וניהל עמה "מפגש רגשי" כהגדרתו. הוא הכחיש שעשה משהו מעבר לכך, כולל מין אוראלי או חדירה: "רציתי, אבל בשלב מסוים עצרתי את עצמי כי הבנתי שזה לא הדבר הנכון לעשות". בסעיף המין האוראלי הוא אכן נמצא לא אשם, אולם חבר המושבעים, ברוב של עשרה מול שניים, מצא אותו אשם בפעילות מינית עם קטינה וקבע כי ג'ונסון דחף את ידיו לתוך תחתוניה של הנערה.

גזר הדין בנושא יתקבל ב-24 לחודש וכבר בהקראת פסק הדין הודיע השופט לג'ונסון כי הוא משחרר אותו בערבות על מנת שיוכל "לסגור עניינים ולהיפרד מהתינוקת שלו", כי עונש מאסר נראה "בלתי נמנע". תקופת המאסר צפויה להיות בין ארבע לעשר שנים ובשל העובדה כי מדובר במקרה חמור כל כך, עבירת מין בקטינה, אמור ג'ונסון להיכנס לאחד מבתי הכלא הקשוחים באנגליה, בו כלואים בין היתר שני רוצחי ילדים "מפורסמים". השחקן, שהרוויח עד כה 60 אלף ליש"ט לשבוע, ייאלץ להסתדר מעתה עם ארבעה ליש"ט לשבוע ויעבור 90 מפגשים של טיפול בעברייני מין.

אם לא די בצרות של ג'ונסון, הרי שדוגמנית בריטית בשם קלואי סקסון, שיצאה עם ג'ונסון במשך שלושה חודשים ב-2011, טענה כי בדצמבר האחרון, כמה שבועות לאחר שהמשפט בעניינו כבר החל, השחקן הזמין אותה למסיבת הכריסמס של הקבוצה: "הוא ניסה לנשק אותי, הכניס לי יד מתחת לשמלה, תפס לי בירך ולרגע לא הזכיר שהוא עדיין נמצא במערכת יחסים עם אם בתו. הוא נכנס למיטה שלי למרות שגירשתי אותו לחדרו והכי גרוע, הוא טען שהבת שלו היא בכלל הבת של אחותו. הוא העמיד פנים כאילו המשפחה שלו לא קיימת". כאשר אם בתו של ג'ונסון, סטייסי פלנדרס, עלתה להעיד במשפט, היא הודתה בבכי כי השניים נפרדו וסיפרה איך ג'ונסון חשף בפניה את הנשיקה שלו עם הקטינה. פלנדרס נשאלה האם חשף גם דברים אחרים בנוגע לאותו מפגש והשיבה: "לא. רק את כל הפעמים האחרות בהן הוא בגד בי".

דף הויקיפדיה של ג'ונסון כבר עבר "טיפול"

אלא שלא רק ג'ונסון חוטף אש בימים אלה. אחרי שהמשפט הסתיים, עברו רבים להפנות אצבע מאשימה גם לסנדרלנד. שנה תמימה חלפה מרגע המעצר של ג'ונסון ועד לפסק הדין בעניינו ובמהלך השנה הזו, עשה המועדון את כל הטעויות האפשריות. המנג'ר סם אלרדייס סופג כעת ביקורת על כך שהמשיך לאפשר לג'ונסון לשחק לכל אורך תקופת המשפט ומי שנפלה בצורה החזקה ביותר הייתה יו"ר הקבוצה מרגרט ביירן.

במהלך המשפט חשף ג'ונסון את העובדה כי כבר ב-4 במאי של השנה שעברה הוא הודה באשמה בפניה של ביירן, הודאה שאלרדייס והמועדון מכחישים כעת כי היו מודעים אליה. השבוע, היו"ר, שבשיאו של המשפט אף ברחה מאנגליה בשל הלחץ שהופעל עליה, התפטרה מתפקידה בקבוצה, הביעה חרטה עמוקה על מעשיה והודתה כי "נעשו טעויות חמורות" בטיפול בפרשה.

בסנדרלנד מנסים בימים האחרונים למזער נזקים תדמיתיים ומיד לאחר שהודה בהאשמות נגדו, ג'ונסון נחתך מהקבוצה בה היה כוכב גדול. השבוע הודיעו בסנדרלנד שכל אוהד שרכש את חולצת המשחק של ג'ונסון בשנה האחרונה יכול להגיע לחנות הקבוצה ולהחזיר אותו תמורת זיכוי של 68 ליש"ט, כאשר גם אדידס, שהעניקה לג'ונסון חסות בשנים האחרונות, יצאה מההסכם עמו.

אדם ג'ונסון מגיע לפתיחת משפטו עם בת זוגו, סטייסי פלאונדרס. GettyImages
ג'ונסון ובת הזוג לשעבר מגיעים למשפט/GettyImages

לאורך המשפט כולו, האקסית פלנדרס עמדה לצד ג'ונסון. גם אביו של השחקן ואחותו פיי היו שם. עם הינתן פסק הדין, פיי החלה בהרצת קמפיין בשם "צדק עבור ג'ונסון" (Justice for Johnson), במטרה לתמוך בו בערעור. היא כתבה פואמה בנושא ואף ביקשה מאנשים לשנות את תמונת הפייסבוק שלהם לתמונה שפרסם השחקן לאחר שנקבע כי הוא אשם. בתמונה, הוא נראה מנשק את בתו הקטנה, שלובשת את חולצת המשחק שלו ועליה הכיתוב "אבאל'ה". כמה חמוד, ככה מטריד.

המלחמה בין התומכים בשחקן למתנגדים לו עברה לרשתות החברתיות וקבוצת פייסבוק בעדו, שמשכה במהרה כ-1,000 לייקים, הוסרה מהאתר לאחר שהושארו בה תגובות שנגעו לקורבן. צמד אנשים מאזור ניוקאסל, המכנים עצמם "Drak Justice" ובוחרים להישאר בעילום שם, מגדירים את עצמם כ"לוחמים בפדופיליה ותופסים סוטים שמנסים לפגוש בעזרת הרשת ילדים למטרות מיניות". הם אלו שנלחמו להורדת קבוצת הפייסבוק ולאחר מכן אמרו ל"גרדיאן": "מטורף שקבוצה כזו הוקמה בכלל. כמה מהדברים שנכתבו שם היו חולניים". מי שעוד נקלע לעין הסערה היה ריאן וייד, שחקנה של אירבוס UK ברוטון מצמרת הליגה הוולשית, שצייץ בטוויטר שלו דברים חריפים נגד ג'ונסון והושעה על ידי המועדון.

אבל השיא כנראה עוד לפנינו ויגיע ביום ראשון הבא, אז תתארח סנדרלנד ב"טין-וור דרבי" אצל ניוקאסל. התגובה של אוהדי המגפאייז, שכבר הספיקו לחבר "שיר" בנושא ג'ונסון, היא די צפויה ותהיה עוצמתית במיוחד, אבל מעניין יהיה לראות בעיקר כיצד יגיבו למקרה אוהדי סנדרלנד, שמתביישים כיום בשחקן שהיה אלילם ובמועדון שלהם.

אוהדי ניוקאסל שרים לאדם ג'ונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully