וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלתי ניתן לעצירה

27.12.2013 / 15:45

קרייג תומסון כיכב בהארטס הסקוטית והתחזיות ניבאו לו הגעה לפרמיירליג האנגלית. שעות של עבודה במטרה לחקות את הבעיטות החופשיות של בקהאם, ואהבה בלתי מתפשרת לכדורגל היו משתלמות אילולא הייתה לו אהבה אחת נוספת: הטרדה מינית של קטינות

בקיץ האחרון התייצב באימוני פאפוס הקפריסאית כדורגלן סקוטי צעיר בשם קרייג תומסון. המגן הימני שהגיע על תקן של נבחן, הרשים וההנהלה של הקבוצה הקטנה כבר הכינה טיוטת חוזה. אלא שאז חלה תפנית. ראשי פאפוס ביצעו סיבוב פרסה מהיר והיו"ר חריסטוס גליקיס אפילו סיפר לכלי התקשורת ש"קניתי לו כרטיס טיסה בחזרה לסקוטלנד". מה גרם לקפריסאים לסגת במהירות בזק מהעסקה ולהסיר את ידיהם מתומסון? שיעור היסטוריה קצר שהם קיבלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה גרם לקפריסאים לסגת במהירות בזק מהעסקה ולהסיר את ידיהם מתומסון? שיעור היסטוריה קצר שהם קיבלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקריירה של קרייג תומסון עלתה על המסלול המהיר בשלב מאוד מוקדם. המגן הימני ערך בכורה בקבוצה הבוגרת של הארטס במשחק הגומלין נגד דינמו זאגרב בפלייאוף העלייה לליגה האירופית באוגוסט 2009 וכבר במשחק הראשון בקריירה נבחר לאיש המשחק באתר הרשמי של המועדון. "תומסון הרגיש בבית וביצע כמה מהלכים התקפיים שפתחו את ההגנה של זאגרב", התלהבו בסקוטלנד מהשחקן בן ה-18. שלושה ימים לאחר מכן הוא פתח במשחק הליגה נגד סט. ג'ונסטון ושוב נבחר לשחקן המצטיין. חלום.

ההמשך רק הלך והשתפר. תומסון פתח בשבעה משחקים ברציפות בכל המסגרות עד שנבחר לשחקן הצעיר של חודש ספטמבר בפרמיירליג הסקוטית. בראיון רשמי ראשון בקריירה אמר ל-BBC: "תמיד הערצתי את דייויד בקהאם. קראתי את האוטוביוגרפיה שלו ואני מנסה לחכות את הסגנון שלו בכדורים הנייחים. הייתי סגן מלך השערים בנוער ואת רוב הגולים כבשתי בבעיטות חופשיות ופנדלים".

המאמן ההונגרי צ'אבה לאזלו כל כך האמין במגן הצעיר, עד שהוא הפקיד ברגליו את כל הקרנות של הקבוצה כחודש בלבד אחרי שזה עלה לקבוצה הבוגרת. ג'ים ג'פריס שהגיע בהמשך במקום לאזלו שפוטר, כבר הפך את תומסון לאיש שמופקד גם על הבעיטות החופשיות. ההגבהות של הסקוטי הצעיר הפכו לשם דבר באותה תקופה.

בשנתיים שלו בקבוצה הבוגרת של הארטס, תומסון שותף ב-47 משחקי ליגה ובישל 10 שערים - כל זה לפני שמלאו לו 20. בינתיים גם הגיע זימון בכורה לנבחרת הצעירה של סקוטלנד ובפעם הראשונה שלבש את המדים שלה - משחק ידידות נגד נבחרת צפון אירלנד שהסתיים בניצחון סקוטי 1:3 – המגן הימני זקף לזכות עצמו בישול. התחזיות דיברו אז על כך שעבור תומסון, הפרמיירליג האנגלית כבר נמצאת מעבר לפינה.

שחקן הארטס לשעבר, קרייג תומסון. GettyImages
ג'ים ג'פריס שהגיע בהמשך במקום לאזלו שפוטר, כבר הפך את תומסון לאיש שמופקד גם על הבעיטות החופשיות. ההגבהות של הסקוטי הצעיר הפכו לשם דבר באותה תקופה/GettyImages

כל מי שהכיר את קרייג תומסון סיפר על הרצון הבלתי מתפשר שלו להפוך לכדורגלן מקצוען. הוא שאב השראה מאוטוביוגרפיות של כדורגלנים מפורסמים והתאמן לבדו במשך שעות. המגרש והכדור היו האהבות הראשונות והגדולות שלו, אבל הן לא היו היחידות. תומסון אהב גם נערות צעירות.

בספטמבר 2010 המגן הימני נעצר על ידי המשטרה אחרי שאמה של נערה בת 12 התלוננה במשטרה על כך שזה הטריד אותה מינית. המעצר לא לווה אז בהד תקשורתי נרחב. בעיתונים כתבו על שיחות בפייסבוק, אבל מהדיווחים אפשר היה להסיק שמדובר בעניין פעוט, אולי בטעות של בחור צעיר שחיזר אחרי מישהי שלא ידע מה גילה. רק כתשעה חודשים לאחר מכן, כשתומסון הודה בהטרדת שתי קטינות במסגרת עסקת טיעון, חומרת הפרשה צפה על פני השטח.

תומסון, כך הסתבר, נהג להסתובב בזמנו הפנוי ליד בתי ספר ולהשמיע הערות בעלות אופי מיני כלפי תלמידות. אחת כזו סיפרה: "הוא תמיד היה מסתובב באזור של בית הספר שלי. כשהייתי רואה אותו הייתי מתחילה לרעוד. תמיד היה לו משהו להגיד על מה שאני לובשת. פחדתי לספר לאמא שלי ולאחיות שלי כי חשבתי שהן יחשבו שעשיתי משהו לא בסדר".

את אחת המתלוננות הוא הכיר במשך שנים. הוא גר בשכנות אליה, למד עם אחותה הגדולה והיה בן בית אצל משפחתה. היא הייתה בת 12 והוא היה בן 19 כשהוא התחיל להטריד אותה. הוא ביקש ממנה חברות בפייסבוק ובהמשך הם החלו לשוחח במסנג'ר. בתוך זמן קצר השיחות עברו מהמקלדת בלבד למצלמות אינטרנט. תומסון החל להחמיא לנערה על המראה שלה ובהמשך עבר לתיאורים מיניים של הפעולות שהיה רוצה לבצע איתה. הוא שכנע אותה להוריד את החולצה ולהישאר ישובה מול מסך המחשב כשהיא לובשת חזייה. בהמשך החל לשלוח לה תמונות בהן הוא מצולם בעירום ושאל אותה לדעתה על איבר המין שלו.

אמה של אותה נערה ידעה שהיא ותומסון משוחחים, אבל היא הכירה אותו מאז שהיה בן שש ולא חשדה בכוונות שלו. כשבתה סיפרה לה על תוכן הדברים ועל התמונות שקיבלה מהכדורגלן, האם מיהרה להתלונן במשטרה. אחריה הגיעו תלונות של שלוש נערות נוספות. הסיפורים חזרו על עצמם: תומסון היה מגיע למסיבות בית ספר או אורב לתלמידות מחוץ לשעריו, מתיידד איתן ואחר כך מנהל איתן שיחות ארוכות על גבי הרשת. בשלב מסוים הוא היה מנתב את השיחות לכיוונים מיניים. אחת מהבנות העידה שהוא הציע לה לבוא לישון אצלו, אבל רק בתנאי שהיא תסתובב בביתו כשהיא לבושה בתחתונים בלבד.

ביוני 2011 תומסון הודה בהטרדה מינית של שתי קטינות. אם מישהו קיווה שהוא ייכלא, ציפתה לו אכזבה. בית המשפט באדינבורו גזר על הכדורגלן בן ה-20 קנס של 4,000 פאונד וכניסה לחמש שנים לרשימת עברייני המין בבריטניה.

מבחינת הארטס המשמעות של העונש הייתה כמעט כמו של זיכוי. במועדון החליטו שהמגן הצעיר ימשיך בקבוצה ובהודעה רשמית מטעמו נכתב בין היתר: "אין סיבה שקרייג תומסון לא ימשיך בקריירה המקצוענית שלו. המועדון מתייחס לעניין במלוא הרצינות והוא ינקוט צעדים כדי למנוע הישנות של המקרה. המועדון מבין שהפעולות של השחקן נבעו משיקול דעת מוטעה בשל נאיביות".

רוב האוהדים זעמו. Sack him ("פטרו אותו", או "תזרקו אותו") הם זעקו בכל מקום ואתר ואמה של אחת מהקורבנות אמרה לכלי התקשורת: "בהארטס לא לוקחים את העניין ברצינות. הם חייבים לזרוק אותו - זה הדבר היחיד שילמד אותו לקח כי כדורגל זה הדבר היחיד שמעניין אותו. מי ייקח את הילדים שלו למשחקים כשהוא יודע שהוא שם? הוא שחקן טוב וכנראה שבהארטס מתקשים לוותר עליו כי הם מרגישים שהם ירוויחו עליו הרבה כסף בעתיד".

האם לא טעתה בפרשנות שלה לכוונות של המועדון. הבעלים השנוי במחלוקת של הארטס באותה תקופה, איש העסקים הרוסי-ליטאי ולדימיר רומאנוב, ראה בתומסון השקעה לטווח ארוך, שחקן שיימכר תמורת סכום בן שש ספרות והוא התקשה לוותר על הנכס הכלכלי. אלא שאחרי שלושה שבועות שכללו לחץ אדיר מצד האוהדים וארגוני רווחה, ועזיבה של אחד מהספונסרים, רומאנוב הבין שההתעקשות שלו פשוט לא במקומה. תומסון לא הוזמן לפתיחת האימונים של הקבוצה ונשלח להשאלה בפ.ב.ק קובנה, קבוצה ליטאית שנמצאת תחת שליטתו של איש העסקים.

שחקן הארטס לשעבר, קרייג תומסון. GettyImages
בהארטס החליטו להשאיר את תומסון קבוצה ואמה של אחת המתלוננות זעמה: "מי ייקח את הילדים שלו למשחקים כשהוא יודע שהוא שם? כנראה שבמועדון מתקשים לוותר עליו כי הם מרגישים שהם ירוויחו עליו הרבה כסף בעתיד"/GettyImages

תומסון שיחק כמושאל בקובנה עד סוף 2011 ושב להארטס, אבל התנאים לחזרתו למגרשים היו רחוקים מלהבשיל ובמרץ 2012 הוא הושאל לקבוצה ליטאית אחרת, פ.ק סודובה. הסקוטי שבשתי תקופות ההשאלה תופקד בעיקר בקישור, שיחק בליטא קצת יותר משנה. הוא כבש שמונה שערים ובישל חמישה נוספים – סטטיסטיקה לא רעה – אבל הליגה הליטאית חלשה, בסקוטלנד הוא לא היה רצוי יותר ומכדורגלן מבטיח שהסתבך, נותרה רק ההסתבכות, בלי ההבטחה.

בקיץ האחרון הארטס התירה את חוזהו של תומסון, שבחודשים לפני כן כבר לא שיחק בצורה סדירה. זמן לא רב לאחר מכן הוא נחת בקפריסין, החל להיבחן בפאפוס והרשים. העיתונאים המקומיים שהתעניינו בעברו של השחקן החדש, לא התקשו לעלות על העקבות העמוקים שהוא הותיר. עד מהרה יו"ר המועצה לשלום הילד בקפריסין, לדה קורוסומבה, הפכה את הסקוטי להסבר מדוע במדינתה צריכה להיות מונהגת שיטה של רישום פדופילים ועברייני מין. בפאפוס נבהלו ומיהרו לשלוח את תומסון הביתה.

כשהעיתונים בסקוטלנד ניסו למצוא את תומסון כדי לשאוב ממנו תגובה לסאגה הקפריסאית, הם לא הצליחו לאתר אותו, אבל לפני שלושה וחצי שבועות, "הסאן" המקומי עלה על עקבותיו ופרסם תמונה שלו עובד בתור מנקה חלונות בבירה אדינבורו. "הכדורגלן הסוטה שנחתך מהארטס בגלל שיחות אינטרנט 'סליזיות' עם קטינות, נואש לעבודה אחרי שהוא הפך למנודה בכל העולם", נכתב על מי שהיום כבר היה צריך לשחק על פי התחזיות בפרמיירליג האנגלית ולהזכיר בבעיטות החופשיות שלו את דייויד בקהאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully