וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה היה אמור להיות יום חג לעיר", "שובר את הלב": הסינדרלה מחכה ללברקוזן

זארברוקן מהליגה ה-4 תארח את האדומים ללא קהל ואחרי שלא קיימה אפילו משחק אימון במשך שלושה חודשים: "ניצחון - כמו זכייה במונדיאל"

אתר רשמי

יום היסטורי צפוי בכדורגל הגרמני מחר (שלישי, 21:45, ספורט 1) כשזארברוקן מהליגה הרביעית תארח את באייר לברקוזן בחצי גמר הגביע. לצערה של זארברוקן המשחק מתקיים תחת הגבלות הקורונה ולכן האוהדים לא יוכלו להגיע לאצטדיון ולתמוך בה.

"זה רע מאוד", אמר ל-DW אוהד זארברוקן גרד היינצקיל, "אנחנו תמיד תומכים בקבוצה שלנו באצטדיון ב-100%. העובדה שלא נוכל להיות שם במשחק כל כך חשוב שוברת את ליבי". מאמן הקבוצה לוקאס קוואסניוק נשמע מאוכזב גם כן כשאמר: "זה צריך להיות יום חג בזארברוקן, למעשה יום חג לכל חבל הסאר ולנו. רצינו לחולל סנסציה יחד עם האוהדים שלנו ועכשיו נצטרך למצוא דרך לעשות את זה בעצמנו איכשהו".

המאמן בן ה-38 עומד בפני האתגר הגדול ביותר בקריירה הקצרה שלו, גם לאור העובדה שהקבוצה שלו מגיעה ללא כושר משחק. זארברוקן שיחקה בפעם האחרונה אי שם ב-7 במרץ כשניצחה 0:1 את אסטוריה ואלדורף בליגה הרביעית של דרום-מערב, אחת מחמש ליגות אזוריות שמרכיבות את הליגה הרביעית בהיררכיה בגרמניה. העונה בוטלה בשל משבר הקורונה וזארברוקן עלתה אל הליגה השלישית כמוליכת הטבלה עד הפסקת המשחקים. מאז זארברוקן ניסתה להתאמן בצורה תחרותית, אבל היא לא הצליחה לארגן אפילו משחקי אימון, אותם לא הורשתה לקיים.

אוהדי זארברוקן. GettyImages
לא יוכלו לראות את הקבוצה שלהם ביום ההיסטורי. אוהדי פ.צ. זארברוקן/GettyImages

אחד מאוהדי הקבוצה, ברנד גאואר, אמר ל-DW: "חיכינו שש שנים לעלות לליגה השלישית ובסופו של דבר עשינו את זה בלי להיות שם. עדיף שעשינו את זה בלי להיות שם מאשר שלא היינו עולים בכלל. אנחנו שמחים לעלות ליגה". זארברוקן שיחקה אחרי מלחמת העולם השנייה בליגה השנייה בצרפת כיוון שחבל הסאר סופח תחילה לצרפת, אבל התוצאות שלה לא נחשבו לנקודות. ב-1963 היא הפכה לאחת המייסדות של הבונדסליגה. "ברגע שנתת את הלב שלך למועדון, אתה נשאר נאמן לזה ולא משנה לאן המסע הזה לוקח אותך", אמר גאואר.

המשחק האחרון של זארברוקן בבונדסליגה היה לפני 27 שנה, אבל גם בליגה הרביעית הקבוצה מושכת 3,000 צופים בממוצע למשחק. "אנחנו כמו משפחה אחת גדולה", אמר גאואר. גם ראש עיריית זארברוקן אווה קונראדט התראיין לכתבה ואמר: "הכדורגל הוא כמו ברומטר לאזור הזה. הוא קשור לעליות ולירידות, לשמחה ולסבל, בדיוק כמו פ.צ. זארברוקן ועליות וירידות הליגה שלה. המועדון הוא סמל לאזור שנמצא בעלייה ואומר: אנחנו כאן ואנחנו לוקחים את עצמנו ברצינות".

לוקאס קוואסניוק מאמן זארברוקן. GettyImages
יכול להוביל את הקבוצה שלו לסנסציה היסטורית? קוואסניוק/GettyImages

המאמן קוואסניוק נשמע דרוך לקראת המשחק: "אנחנו לא יודעים מה יהיה ואיך זה ייראה. אני קצת חושש שאם נחולל סנסציה, לא נוכל לשמור על חוקי הבידוד". ראש עיריית זארברוקן האריך מעט את שעות העוצר עד אחרי חצות כדי שהאוהדים יוכלו לראות ביחד את המשחקים בפאבים במקרה שיהיה דו קרב פנדלים. קונראדט הוסיף: "ניצחון בשבילנו יהיה כמו זכייה של גרמניה בגביע העולם. אני מאמין שבכל העיר ובכל האזור אנשים יקפצו לשמיים מרוב אושר".

בזארברוקן בונים על מפגשי העבר בין שתי הקבוצות וגאואר הסביר: "ניצחנו בכל משחקי הבית מול באייר לברקוזן עד כה והפסדנו להם רק פעם אחת בכלל". הסטטיסטיקה הזו מתבססת על ארבעה מפגשי עבר בלבד ולכן גאואר כתב לשחקנים מכתב: "אין לכם שום סיכוי, אבל אתם יודעים איך להשתמש בו". אחרי שעברה את פ.צ. קלן ואת פורטונה דיסלדורף, לברקוזן תהיה היריבה השלישית שלה מהבונדסליגה. "אם ננצח, זה באמת יהיה משהו מיוחד", אמר גאואר, "נצטרך ללכת לעיר ולחגוג כמו שצריך. בצורה שקטה ותוך שמירה על ריחוק חברתי ועם מסיכות כמובן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully