וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלמלא בעיות המשקל, שחורציאניטיס היה הופך לאחד הסנטרים הטובים ב-NBA"

קוסטאס ואסיליאדיס מדבר על הקריירה המפוספסת של חברו הקרוב וטוען: "הוא אכל בצורה מאוזנת, אבל השמין בגלל בעיה הורמונלית". גם ניקולה מילוטינוב מעלה זכרונות: "סופו היה השחקן שהכי התקשיתי להתמודד נגדו"

בווידאו: ג'ייק כהן מדבר/אתר מכבי תל אביב

סופוקליס שחורציאניטיס נצרב בתודעה של חובבי הכדורסל ככישרון מבוזבז עם נטייה להרס עצמי, אבל יש מי שטוען שהקריירה התפספסה אך ורק מסיבות חיצוניות.

"לאנשים יש נטייה לחשוב שסופו אכל כמו משוגע, אבל זה שקר מוחלט. יש לו בעיה הורמונלית שגורמת לו להשמין בצורה מהירה מאוד, לא כמו בני אדם רגילים", אמר בריאיון למגזין הספרדי "סולובאסקט" חברו הקרוב קוסטאס ואסיליאדיס, ששיתף פעולה עם אקס מכבי תל אביב בנבחרות יוון ובפאוק סלוניקי.

"כמה תזונאים שטיפלו בו אמרו שהוא מקרה נדיר, וגילו שיש שלושה או ארבעה מאכלים שגרמו לו לתפוח ולצבור משקל עודף במהירות מסחררת. כשהוא הגיע למכבי תל אביב הוא הפסיק לאכול את המאכלים הללו, והוריד 12 ק"ג בתוך שלושה חודשים. הוא היה בלתי עציר בזמנו, הסנטר הכי טוב באירופה, ולדעתי פוטנציאל להפוך לאחד הסנטרים הכי טובים ב-NBA. אבל כדי לשמור על משקל תקין, הוא היה צריך לעשות הרבה יותר מבן אדם ממוצע. זו היתה משימה בלתי אפשרית".

סופוקליס שחורציאניטיס. Action Images, אתר רשמי
"נהוג לחשוב שהוא אכל כמו משוגע, אבל זה שקר מוחלט"/אתר רשמי, Action Images

ואסיליאדיס טוען ש"רק בעיית המשקל והפציעות שבאו בעקבות זאת, מנעו ממנו להפוך לשחקן NBA. מבחינת יכולות נטו, הוא היה שייך לשם בלי צל של ספק. אבל הגוף שלו מתנהג בצורה שונה מרוב בני האדם, ולא קל להתמודד עם זה. אני חבר טוב שלו ויודע כמה הוא השקיע כדי לשמור על כושר. הוא בחור נורמלי לחלוטין, עכשיו הוא איש משפחה וכל מה שהוא מאחל לעצמו הוא לבלות במחיצתם ולשכוח מכל הפציעות והקשיים שהיו לו בקריירה".

גם ניקולה מילוטינוב, סנטר צסק"א מוסקבה הטרי, זוכר כמה אימתני היה סופו בשיאו. "שיחקתי נגדו בפעם הראשונה כשהייתי בן 17 או 18, במדי פרטיזן בלגרד. הוא שיחק אז במכבי תל אביב, והיה בשיא הכושר. שקלתי פחות או יותר 20 ק"ג פחות ממה שאני שוקל עכשיו, ולו היה לי סיכוי מולו. הוא היה בלתי עציר. כנראה שהוא השחקן שהכי התקשיתי להתמודד איתו עד כה בקריירה", אמר לתקשורת היוונית.

עוד בוואלה!

דיווח: "דני אבדיה ברשימת המועמדים הסופית של גולדן סטייט לדראפט"

לכתבה המלאה
סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם דווין סמית', ג'ייק כהן. ברני ארדוב
"במכבי תל אביב היו תקופות שהוא היה בלתי עציר"/ברני ארדוב

שחורציאניטיס בן ה-34 עדיין לא הודיע על פרישה מכדורסל, למרות שלא רשם הופעה במשחק רשמי כבר למעלה משנתיים. בשנים האחרונות ניסה אקס מכבי תל אביב לחזור לפרקט מספר פעמים, וביולי 2019 חתם באיוניקוס מהליגה היוונית הבכירה. בתחילת השנה דווח ביוון על ניסיון קאמבק נוסף, שגם הוא לא עלה יפה ככל הנראה.

בחודש אפריל השנה חשף סופו שמלבד הבעיות הפיזיות, בתקופתו במכבי תל אביב הגבילו אותו גם בעיות נפשיות, כולל הפרעות שינה שגרמו לו לקחת כדורים. "2014 הייתה שנה מוזרה", הודה סופו. "מכבי הצליחה, כולם היו טובים וגם אני, אבל חוויתי הרבה בעיות. היו לי הפרעות שינה ולא התמודדתי עם הסיטואציה בצורה טובה. שמחתי על הזכייה, אבל יכולתי להתמודד טוב יותר. הסתגרתי בתוך עצמי ולקחתי כדורים כדי להירדם. זה התחיל לי ביוון ונמשך ביתר שאת בישראל. אני זוכר שאחרי משחק שהפסדנו, בתקופה שאחרי לידת בתי, נעלתי את עצמי בחדר כדי שלא אגיע למצב שאני מתפרץ על האנשים שאני אוהב".

עוד אמר היווני: "כשאתה על המגרש כל העיניים עליך, אבל מבחינתי דווקא זה היה מקום המפלט שלי. היו זמנים שחשבתי שאני צריך להפסיק, להיות מחוץ לכדורסל ולהיות עם המשפחה שלי. קשה לכולם לדבר על הבעיות האלה, ואלה שאתה יכול לדבר איתם, לא יבינו. צריכים להיות צעדים דרסטיים בנושא של בריאות הנפש בספורט כדי שהמצב ישתנה. האם אני מאמין שזה יקרה? לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully