וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טראמפ, לך הביתה": קרי ויאניס מפגינים, ב-NBA מבטיחים - נעמוד בחזית המאבק

כוכבי גולדן סטייט ומילווקי הצטרפו למחאת השחורים ושלהבו את המפגינים. מאמני הליגה מתכוונים ללכת בעקבות פופוביץ' אחרי הנאום "המרגש"

צילום מסך

בווידאו: דמיאן לילארד מוחה בעקבות רצח ג'ורג' פלויד

שחקני ה-NBA ממשיכים לעמוד בחזית מחאת השחורים בארצות הברית. אמש (שבת) הגיעו להפגנות שניים מהכוכבים הבכירים ביותר בליגה - סטף קרי ויאניס אנטטוקומפו - ושלהבו את המוני המפגינים עם נאומים עוקצניים נגד דונלד טראמפ והמשטרה.

"דונלד טראמפ חייב ללכת הביתה!", נראה קרי צועק בהפגנה בפאלו אלטו, אליה הגיע עם כמה בני משפחה וחברים. גם ה-MVP המכהן יאניס אנטטוקומפו צעד במילווקי יחד עם הפעיל החברתי פרנק ניטי, יחד עם חבריו לקבוצה סטרלינג בראון, דונטה דיווינצ'נזו, ברוק לופז, פרנק מייסון ואחיו תנאסיס אנטטוקומפו. גם בת זוגו ובנו של יאניס לקחו חלק בהפגנה.

החבורה הגיעה לבושה בחולצות עם הכיתוב I Can't Breathe, הסלוגן של המחאה, ויאניס חילק למפגינים בקבוקי מים ונאם בהתלהבות. "זו העיר שלנו, ואנחנו חייבים להמשיך לתמוך במחאה", אמר למגפון, "אנחנו רוצים שינוי, רוצים צדק, בגלל זה אנחנו כאן וזה מה שאנחנו נעשה. אני רוצה שהילד שלי יגדל כאן במילווקי בלי חשש להסתובב ברחוב, אני רוצה שלא תהיה לו שנאה בלב. בגלל זה אני צועד כאן איתכם היום".

גם המאמנים מתכוונים לקחת חלק פעיל במחאה, בייחוד אחרי הדברים שנשא אמש גרג פופוביץ', מתנגד חריף למשטר טראמפ. בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות של סן אנטוניו, נראה מאמן הספרס אומר בדמעות ש"בתור אדם לבן, אני נבוך לראות כמה מסוכן להיות שחור".

זה היה המשך ישיר לקו התקיף שפופוביץ' נקט בו בשבוע האחרון, אחרי שמתח ביקורת חריפה על טראמפ וכינה אותו "אידיוט מופרע".

על פי מאמן מיאמי אריק ספולסטרה, מאמני ה-NBA - שחורים ולבנים - כבר התאגדו ומנהלים שיחות פנימיות כיצד לקחת חלק פעיל במחאה. לדבריו, ה-NBA מתכוונת לעמוד בחזית המאבק ורוקמת מפגן סולידריות מיוחד אחרי שהליגה תחודש ביולי.

"הליגה חוזרת, אבל זה לא אומר שאנחנו ממשיכים הלאה", אמר ספולסטרה. "אסור שנעבור על זה לסדר היום הפעם. זו הזדמנות נהדרת עבור ה-NBA כולה לנקוט עמדה ברורה אחת, כדי לוודא שהפעם זה לא יעבור בשתיקה".

גם מאמן אורלנדו סטיב קליפורד אמר ש"כשהליגה תחזור, תהיה לנו פלטפורמה נהדרת להביע את הדאגה שלנו למדינה. יהיה מפגן מיוחד נגד גזענות, חוסר צדק על בסיס גזע, ברוטליות משטרתית. כולנו חושבים על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully