וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל ג'ורדן יתרום 100 מיליון דולר לארגוני צדק ושוויון בארה"ב

הסכום יתפרס על פני 10 שנים. "נישאר מחויבים להגן ולשפר את חייהם של האזרחים השחורים", נכתב בהודעה הרשמית שהוציא בעלי שארלוט

צילום מסך

בווידאו: שחקן פורטלנד טריילבלייזרס דמיאן לילארד מוחה נגד הריגתו של ג'יימס פלויד

אחת הביקורות הגדולות ביותר שהושמעו נגד מייקל ג'ורדן לאורך השנים היתה שתיקתו היחסית בכל הנוגע לנושאים חברתיים מעוררי מחלוקת בארצות הברית. הערב (שישי), הודיע כי החליט לתרום 100 מיליון דולר לאורך עשר השנים הקרובות לארגונים הנלחמים בגזענות ומנסים לקדם צדק חברתי.

"המותג של ג'ורדן הוא אנחנו, הקהילה השחורה", נכתב בהודעה הרשמית מטעם ג'ורדן ואחד ממותגי הנעליים הגדולים בעולם. "המותג של ג'ורדן הוא יותר מאיש אחד. זו תמיד היתה משפחה. אנחנו מייצגים משפחה גאה שהתגברה על מכשולים, נלחמה באפליה בכל רחבי העולם ועובדת מדי יום כדי למחוק את כתמי הגזענות וחוסר הצדק.

"הכוונה, העבודה והמצוינות אליהם העולם הגיע היא תוצאה דור אחר דור, יוצק את החלומות שלו אל תוך הדור הבא. כבר 2020, והמשפחה שלנו כוללת כעת כל מי שדוגל בדרך החיים שלנו. אבל בעוד כל כך הרבה דברים השתנו, הדברים הגרועים ביותר נותרו כשם שהיו".

"Black Lives Matter", הוסיפו בהודעה, "זו לא הצהרה מעוררת מחלוקת. עד שהגזענות העמוקה שגורמת למוסדות המדינה הזו להיכשל תיעלם, נישאר מחויבים להגן ולשפר את חייהם של האזרחים השחורים".

בעלי שארלוט הורנטס מייקל ג'ורדן. AP
הגיב לימים הקשים. ג'ורדן/AP

מוקדם יותר השבוע התייחס ג'ורדן באופן פומבי לרציחתו של ג'ורג' פלויד - דבר שלא ממש נהג לעשות בעבר - ואמר: "אני כואב, עצוב וכועס. אני רואה ומרגיש את הכאב של כולם, את התסכול והזעם. אני עומד לצידם של אלו שקוראים להילחם בגזענות ובאלימות. סבלנו מספיק. אין לי את התשובות, אבל הקול הקולקטיבי שלנו מראה את הכוח שלנו ואי היכולת להיות מפולגים על ידי אחרים. אנחנו חייבים להקשיב אחד לשני, ולא להפנות את הגב לחוסר רגישות וברוטאליות. אנחנו צריכים להתבטא נגד חוסר צדק. הקול המאוחד שלנו צריך להפעיל לחץ על המנהיגים כדי לשנות את החוקים, אחרת אנחנו צריכים להשתמש בקולנו כדי ליצור שינוי. כל אחד מאיתנו צריך להיות חלק מהפיתרון ואנחנו חייבים לעבוד ביחד כדי להבטיח צדק לכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully