וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם סילבר מודה: "ייתכן שהמאמנים המבוגרים לא יורשו לעמוד על הקווים"

תוכנית החזרה של ה-NBA הציפה בעיות חדשות: גרג פופוביץ', מייק ד'אנטוני ואלווין ג'נטרי עלולים להיות ממודרים מהספסלים, ומנסים לשנות את ההחלטה. ארגון השחקנים "מופתע" מהתאריכים של העונה הבאה, וגם: כך ג'ורדן מנע שינוי בשיטת הפלייאוף

צילום מסך

ה-NBA חוזרת, אבל בבוקר שאחרי אישור התוכנית לחידוש העונה יש גם לא מעט חשש וביקורת בקרב מאמנים, שחקנים ובעלי קבוצות. אדם סילבר התראיין הלילה (בין חמישי לשישי) לרשת TNT וסיפק כמה הבהרות לגבי התוכנית לחידוש המשחקים ב-31 ביולי במתחם דיסניוורלד שבאורלנדו.

הקומישינר הודה ש"מאמנים מסוימים ככל הנראה לא יהיו רשאים לעמוד על הקווים". קרוב לוודאי שמדובר על שלושה מאמנים ספציפיים: גרג פופוביץ' מסן אנטוניו, מייק ד'אנטוני מיוסטון ואלווין ג'נטרי מניו אורלינס - כולם בני 65 ומעלה, הגיל שמשרד הבריאות האמריקני מגדיר כגיל בסיכון גבוה.

"זה לטובתם. אנחנו רוצים להגן עליהם", אמר סילבר, אבל דבריו התקבלו בביקורת וכעס. אלווין ג'נטרי, שינסה להצעיד את הפליקנס לפלייאוף, אמר ל-ESPN בתגובה ש"בסופו של דבר הליגה תחליט, אבל אם היא באמת מתכוונת למדר אותנו, אני חושב שזה לא הוגן. אני מבין את הסיכון שאני לוקח על עצמי, אבל לעזאזל - אני רוצה להיות עם הקבוצה שלי ולעשות את המוטל עליי. בשביל זה מינו אותי".

שחקני סן אנטוניו ספרס דרק ווייט, פאטי מילס עם המאמן גרג פופוביץ'. AP
המאמנים מנסים להפוך את ההחלטה. גרג פופוביץ'/AP

ההחלטה עדיין לא התקבלה באופן סופי, אולם גם אם המאמנים המבוגרים יורשו לעמוד על הקווים בסופו של דבר, קרוב לוודאי שהם יידרשו לחבוש מסיכות, בניגוד למאמנים אחרים. מייק ד'אנטוני מודאג משתי האפשרויות. "אני בטוח שרוצים לשמור על בטחוננו, אבל לא כדאי להתחיל להחריג אנשים עם סיכון גבוה יותר. אני לא חושב שכדאי ל-NBA להיכנס לפינה הזו", אמר ל-ESPN.

הדברים של ד'אנטוני וג'נטרי מגיעים אחרי הצהרה של סוכנם המשותף וורן לגארי, שאמר שהוא "מוטרד מסטיגמות ודעות קדומות נגד המאמנים המבוגרים" כשהמשחקים יחודשו.

פופוביץ', ד'אנטוני וג'נטרי התקוממו נגד ההחלטה גם בשיחות פנימיות בין מאמני ה-NBA, ובסופו של דבר פנה נשיא ארגון המאמנים ריק קרלייל לאדם סילבר באופן רשמי כדי לבקש הבהרות. "דיברתי עכשיו עם הקומישינר והוא הודה שטעה באמירה שלו לגבי ההנחיות למאמנים המבוגרים", סיפר קרלייל. "הבהרתי לו שייתכן שמאמנים בני 60 או 70 בריאים יותר מבני אדם בני 30 או 40. עניין הגיל לא צריך להיות חלק מהשיח בשום אופן. אדם הבטיח לי שנעבוד על פיתרון יחד כדי מה בטוח והוגן עבור כל המאמנים".

עוד בוואלה!

ה-NBA תחזור ב-31 ביולי, הדראפט נקבע ל-15 באוקטובר

לכתבה המלאה
קומישינר ה-NBA אדם סילבר. AP
הכניס את עצמו לפלונטר? אדם סילבר/AP

זו לא הסוגיה היחידה שנשארה שנויה במחלוקת אחרי שלוח הזמנים החדש של ה-NBA פורסם. על פי ESPN, ארגון השחקנים "הופתע" מתאריך היעד לחזרה לאימונים לקראת עונת 2020/21, שנקבע ב-10 בנובמבר, מה שיאפשר לשחקנים פגרה קצרה ביותר של פחות מחודש. "לא עודכנו בתאריך הזה, ואנחנו די מופתעים", אמרה ראשת ארגון השחקנים מישל רוברטס.

בארצות הברית היה גם מי שביקר את ההחלטה לשמור על הפלייאוף במתכונתו הרגילה, עם סדרות של הטוב משבעה משחקים. בשבועות האחרונים קראו עיתונאים ופרשנים רבים לנצל את חלון ההזדמנויות שנוצר כדי לשנות ולעדכן את המתכונת הרגילה של הפלייאוף, אם לא באופן קבוע אז לפחות לעונה הקרובה.

אדם סילבר חשף הלילה שמי שתרם רבות להחלטה לא לשנות את פורמט המשחקים היה מייקל ג'ורדן, בעלי שארלוט הורנטס שכלל לא תהיה חלק מהעונה המחודשת. "ג'ורדן הוא השחקן הגדול אי פעם, ולכן הקול שלו תמיד הכי חשוב בחדר", הסביר סילבר. "הוא זה שדחף אותנו לא לשנות יותר מדי דברים, בטח לא בפלייאוף. הוא אמר - והסכמתי איתו - שבתקופה כזו, שהעולם כולו משתנה לנו מול העיניים, חשוב לשמור על יציבות. לכן החלטנו לשמר כמה שניתן את השיטה המוכרת והידועה שלנו".

בעלי שארלוט הורנטס מייקל ג'ורדן. GettyImages
הקול הכי חשוב בחדר. ג'ורדן/GettyImages

השחקנים יעברו בדיקות קורונה מדי יום, אבל סילבר מבהיר שהפעם בדיקה חיובית אחת לא תשבית את הליגה כולה, כפי שקרה אחרי הידבקותו של רודי גובר בחודש מרץ. "אנחנו מאמינים שלא נצטרך להשבית את כל הליגה במקרה כזה, אלא לבודד את השחקן הספציפי ולהגביר את הבדיקות ואמצעי הבטיחות של הקבוצה שלו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully