וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע חזרת ה-NBA: באירופה מודאגים מהפגיעה בשוק ההעברות

לאור התכנונים לסיים את עונת ה-NBA הקרובה באוקטובר והצטלבות תאריכים, באירופה מתכוננים לקיץ קשה. הפיתרונות נעים בין פזילה לשוק השחקנים בסין ואוסטרליה או מתן דקות למקומיים

מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בווידאו: מכבי תל אביב חוזרת להתאמן

לאחר שב-NBA הכריזו על הכוונה לסיים את העונה, באירופה החלו לעסוק בדאגה לגבי שוק השחקנים והבעייתיות שצפויה להתעורר לקראת עונת המשחקים 2020/21. על פי התכנון, עונת המשחקים הנוכחית בליגה הטובה בעולם צפויה להסתיים ב-12 באוקטובר, תאריך בו שאר הליגות באירופה כבר יהיו משוחקות או על סף פתיחה.

עקב המצב שנוצר, ייאלצו המועדונים באירופה לוותר על החתמות שחקנים שנפלטו מה-NBA, שזהו נתח מרכזי מאוד ומשמעותי, בעיקר עבור קבוצות היורוליג. מעבר לכך, נוצר מצב בעייתי עבור שחקנים חופשיים שרוצים לעשות את הדרך מאירופה ל-NBA, כשבמקרים אלה ככל הנראה ייאלצו השחקנים להיות תלויים ברצון הטוב של קבוצותיהם.

בנוסף, השחקנים שירצו לנסות את מזלם ב-NBA ייאלצו לקחת סיכון, שכן הם עשויים למצוא את עצמם ללא אלטרנטיבה באירופה עקב חלון התאריכים שנוצר. באתר יורוהופס נכתב כי לא מעט סוכנים ושחקנים בודקים אפשרויות של סעיפים מיוחדים שיאפשרו לשחקנים במועדונים אירופה לצאת באמצע העונה ולחתום בארצות הברית.

ניקולה מירוטיץ' שחקן ברצלונה. GettyImages
שוק השחקנים באירופה ספג מכה לא פשוטה. ניקולה מירוטיץ'/GettyImages

עבור שחקנים המשחקים ב-NBA המצב אפילו מדאיג יותר. מאחר ורוב הסגלים של המועדונים באירופה צפויים להיות סגורים בספטמבר, ומאחר וכאמור תאריך הסיום של ה-NBA מיועד להיות ב-12 באוקטובר, נוצרה סיטואציה בה שחקנים שסיימו עונה בארצות הברית, ולא ימשיכו בליגה הטובה בעולם - לא יוכלו להגיע לקבוצות היורוליג, ובכלל.

הפיתרונות העומדים בפני המועדונים באירופה נכון לעכשיו הם החתמת שחקנים בתוך השוק האירופי, פזילה למתרחש בשוק השחקנים בסין ובאוסטרליה, כמו גם דובר על לתת יותר קרדיט לכישרונות שיצאו מליגת המכללות. יהיה מעניין לראות כיצד ייראו הסגלים בעונה הקרובה, כשהצפי הוא שהשחקנים המקומיים יזכו - בלית ברירה - להרבה יותר קרדיט עקב הבעייתיות שנותרה מבחינת החתמת שחקנים מארצות הברית.

  • עוד באותו נושא:
  • יורוליג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully