וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצות ליגת העל יוכלו לערוך בדיקות קורונה לשחקנים לפי ראות עיניהם

4.6.2020 / 20:11

אחרי שיחה בין פרופסור גרוטו לשחקני הליגה הוחלט כי כל קבוצה תוכל לעשות בדיקות. עם זאת, כרגע אין החלטה לגבי ההקלות

בווידאו: ג'ייק כהן מדבר/אתר מכבי תל אביב

בווידאו: ג'ייק כהן ממכבי תל אביב מסביר את עמדתו

מנהלת ליגת העל בכדורסל קיימה היום (חמישי) פגישה מקוונת בין שחקני הליגה למשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו. בפגישה נכחו גם חלק ממאמני הליגה, וכן יו"ר מכבי ראשון לציון יצחק פרי, מנכ"ל הפועל ירושלים גיא הראל, יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל והמנכ"ל שלומי פרי.

שחקני הליגה, בראשם ג'ייק כהן, עומרי כספי, סולימן בריימו, טיישון תומאס, גולן גוט וספנסר וייס העלו מספר טענות לגבי ההמלצה של משרד הבריאות לא לקיים בדיקות לשחקני הליגה, ושמעו את ההסבר מפרופסור גרוטו, מדוע הבדיקות עלולות להיות בעייתיות. השחקנים הביעו חשש כבד לעלות לשחק כששחקנים מקבוצות יריבות לא נבדקים, וגם חבריהם לקבוצה. כמו כן, שמעו מבכיר משרד הבריאות מה יקרה אם אחד משחקני הליגה אכן יידבק בוירוס הקורונה.

עמרי כספי שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
השחקנים מתכננים מהלך חד צדדי? כספי/קובי אליהו

במהלך הפגישה דרשו שחקני הליגה מהמנהלת לקחת יוזמה ולבדוק את כלל שחקני הקבוצות, דבר שבמנהלת התנגדו לפי המלצת משרד הבריאות. לבסוף החליטו במנהלת לערוך ישיבה טלפונית כדי לקבל החלטה בנושא, כשבמקביל הבהיר עומרי כספי כי "אם ההחלטה שתתקבל לא תהיה בעד השחקנים, גם השחקנים יקבלו החלטה משלהם".

מהמנהלת נמסר: "בהתאם להחלטת מנהלת הליגה, נערכה היום אחה"צ שיחת זום בין פרופסור איתמר גרוטו משנה למנכ"ל משרד הבריאות לבין שחקני ומאמני הליגה. מטרת הפגישה הייתה לקיים שיח בלתי אמצעי בין פרופסור גרוטו לבין המאמנים והשחקנים, על מנת לשמוע ולהשמיע. גרוטו מנה את ההנחיות, השיקולים מאחוריהן ואת המורכבות הטמונה בבדיקות הקורונה, השחקנים העלו סוגיות לגבי הבידוד החריג שנכפה עליהם וסוגיית הבדיקות.

"בתום השיחה הודיע גרוטו כי הוא ישקול, יתייחס ויחליט האם ניתן לקיים הקלות כלשהן לגבי הבידוד, באשר לבדיקות תוכל כל קבוצה לנהוג על פי רצונה כמו כל ארגון אחר בישראל. יודגש כי מנהלת הליגה פועלת כיום ותמשיך לפעול בעתיד אך ורק לפי הנחיות ממשלת ישראל ומשרד הבריאות ותדרוש מהשחקנים והקבוצות לעמוד בהן".

עדכון ראשון: 18:20

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ייק כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully