וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההתנהגות של שחקני הפועל תל אביב הייתה מיותרת ופזיזה"

3.6.2020 / 9:48

במנהלת הליגות רותחים על האדומים שחגגו עם האוהדים מעבר לגדר ומודאגים מהאפשרות שאוהדי מכבי תל אביב יתאספו מחוץ לבלומפילד במשחק העונה: "הנושא הזה בנפשנו". המשטרה צפויה להתערב

צילום: דני מרון

במנהלת הליגות לא אהבו את המראות אתמול בבלומפילד עם הקהל שחגג מחוץ לאיצטדיון ועם השחקנים שיצאו לחגוג אחרי המשחק בחוץ, וזימנו בדחיפות את הנהלת הפועל תל אביב לבירור. בהודעה רשמית של המנהלת נכתב: "התנהגות שחקני הפועל תל אביב בסיום המשחק אמש, בעת שיצאו מחוץ לתחומי המגרש בכדי לחגוג עם האוהדים שהיו מחוץ לאצטדיון הייתה מיותרת ופזיזה. התנהגות זו פוגעת במאמצי המנהלת להחזרת האוהדים למשחקים".

במנהלת התייחסו גם לכך שכמות שמוערכת ביותר מ-1,000 אוהדים של הפועל תל אביב שהו מחוץ לבלומפילד לכל אורך המשחק: "זה נכון שאפשר לעשות הפגנה, אבל להפגנה צריך רישיון ובהפגנה צריך לעטות מסיכות ולשמור על מרחקים. זה לא מה שהיה שם בחוץ לאורך כל המשחק ואנחנו לא צריכים את זה".

בהודעה הרשמית של המנהלת הוסיפו היום: "הבוקר ערך ארז כלפון, יו"ר המנהלת, שיחת בירור עם נציג המועדון בדירקטוריון, זאב גרינברג, הבהיר לו את חומרת המעשה, שעלול לפגוע בבריאות השחקנים ואף לסכן את המשך פעילות עונת המשחקים, כמו גם כי אסור שמקרים כאלה יחזרו פעם נוספת. זאב גרינברג התחייב לערוך שיחה עם השחקנים ולהעמיד אותם על טעותם, מתוך ההבנה כי חובה על השחקנים והאוהדים לשמור על הנחיות משרד הבריאות".

בהפועל תל אביב מיהרו להגיב: "אנו קוראים מכאן לאוהדי הקבוצה לשמור ככל הניתן על כללי הריחוק החברתי. אנחנו מתגעגעים אליהם, מרגישים אותם איתנו בכל מקום, אך בכדי שנוכל לחגוג יחדיו בין כותלי האצטדיון ולא מאחורי גדרות, כולנו צריכים להתאחד ולהיצמד להוראות - עם כל הקושי שבדבר".

צילום: מיה בנאי

הנושא דחוף מבחינת המנהלת בשל המשחק הערב בין מכבי תל אביב למכבי חיפה. למנהלת הגיעו החל מהבוקר דיווחים כי אוהדי מכבי תל אביב מתכוונים לעשות אותו הדבר הערב בבלומפילד.

בקבוצות ווטסאפ שונות ובפוסטים של אוהדים בפייסבוק, קוראים האוהדים הצהובים להתאסף בשעה 18.00 מחוץ לשער 11 בבלומפילד ולתמוך בקבוצה שבדיוק תעשה את הדרך באוטובוס מקרית שלום. במינהלת ביקשו מהנהלת מכבי תל אביב להוציא הודעה לאוהדים לא להגיע לאצטדיון הערב. כמו כן תיעשה הבוקר פנייה למשטרה כדי להרתיע ולבקש כוח אבטחה הרבה יותר משמעותי הערב. "הנושא הזה בנפשנו וזה לא צחוק", אמרו הבוקר במנהלת.

לירן לוי מוסיף שגורם במשטרה אמר הבוקר: "המשטרה ערוכה בצורה גלויה וסמויה ונדע למצות את הדין עם כל אוהד שיפר את החוק ויסכן את שלום הציבור ובריאותו".

גם במשרד הבריאות לא אהבו את המראות מבלומפילד. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, שוחח עם כלפון ולפי הודעת המשרד, "רואה בחומרה התנהגות זו, כשהשחקנים עצמם התגודדו והתחבקו בניגוד מוחלט להנחיות ואף יצאו לקהל וחגגו בסמוך אליו".

עוד נמסר ממשרד הבריאות: "אי שמירת הכללים תוך הפרה גסה של הנחיות משרד הבריאות, מסכנת את בריאות השחקנים ועשויה לגרום להידבקות ולעצירת פעילות הקבוצה. הגעת האוהדים לאיזור האצטדיון וההתקהלות ההמונית שנוצרה בעקבות קיום המשחק, עשויה להוביל למקרי הידבקויות באוכלוסיה ולהשלכות קשות על התמודדות מדינת ישראל עם מגיפת הקורונה. התנהלות מסוג זה, פוגעת בסיכויי חזרת האוהדים למגרשים. ככל שהתנהלות מסוג זה תחזור, ינקטו צעדים משמעתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully