וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא פיפ"א: "לכדורגלנים שתומכים בג'ורג' פלויד מגיעות מחיאות כפיים, לא עונש"

ג'אני אינפנטינו קרא למנהלי הליגות והקבוצות לגלות "שיקול דעת והתחשבות בהקשר סביב אותם אירועים", זאת לאחר שבבונדסליגה איימו בסנקציות כנגד השחקנים

ברצלונה מתאמנת לקראת חזרת הליגה הספרדית

בווידאו: ברצלונה מתאמנת

עולם הספורט ממשיך לסעור על רקע המהומות בארצות הברית בעקבות הריגת ג'ורג' פלויד בידי שוטר במיניאפוליס במהלך סוף השבוע האחרון. הרשתות החברתיות מלאות בהודעות מחאה ותמונות וסרטונים של מחוות מצד ספורטאים ממגוון ענפים ולאומים. בתוך כך, גם לא מעט כדורגלנים המשחקים בבונדסליגה ביטאו את דעתם על המתרחש בארצות הברית מאז המקרה.

שחקנה של בורוסיה דורטמונד ג'יידון סאנצ'ו שכבש במשחק הליגה האחרון של קבוצתו, בחר לציין את שערו בהורדת חולצת המשחק וחשיפת חולצה אשר עליה התנוסס הכיתוב: "צדק לפלויד". השחקן קיבל כרטיס צהוב בעבור מחווה זו. שחקן נוסף של דורטמונד אשרף חכימי כמו גם קשרה של שאלקה ווסטון מקקני ביטאו גם הם מסרים התומכים בפלויד, מה שגרם להתאחדות הגרמנית לאיים בסנקציות עבור העבירות, שטכנית יש חוק נגדן, זאת על אף התמיכה במעשים עצמם.

ג'יידון סאנצ'ו שחקן בורוסיה דורטמונד במחווה כלפי ג'ורג' פלויד. GettyImages
בפיפ"א יבקשו מהקבוצות והליגות המקומיות לגלות "שיקול דעת והתחשבות" בכל הקשור למחוות לפלויד. ג'יידון סאנצ'ו/GettyImages

"למען הסר ספק", התייחס לנושא נשיא פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו. "בתחרויות של פיפ"א, מחוות כמו אלה שראינו בבונדסליגה יזכו למחיאות כפיים, לא לעונש". לפי אינפנטינו בקרוב תצא הודעה לכל אחת מבין 211 המדינות החברות בפיפ"א בה יתבקשו ראשי הליגות לגלות "שיקול דעת והתחשבות בהקשר סביב אותם אירועים".

גם באופ"א ובהתאחדות האנגלית הביעו רצון לאמץ את העמדה של אינפנטינו. ברחבי הפרמיירליג יש תמיכה רחבה במחווה לפלויד ולמקרה שלו, ומתוכננות מחוות מצד שחקנים וקבוצות שונות למחזור החזרה של הפרמיירליג ב-17 ביוני. עם זאת, כזכור, חוקי המשחק אוסרים על "ביטוי כל ססמא, הצהרה או תמונה פוליטית, דתית או אישית" בזמן שהשחקן על המגרש.

ההתאחדות האנגלית הבהירה אף היא את עמדתה בנושא, זאת לאחר שאלות שעלו בנושא בימים האחרונים בדבר המחוות המתוכננות לפלויד: "בעוד כל מחווה על כר הדשא עשויה להתפרש כפרצה בחוקי המשחק, אנו מתכוונים לבחון כל מקרה לגופו תוך כדי הפעלת שיקול דעת וגישה של הבנה כלפי הנושא המדובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully