וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השעיה, עימות עם קאזינס ובארנס וגם התנצלות: הציוץ שעורר סערה ב-NBA

הכרוז הביתי של סקרמנטו קינגס, התעמת עם שחקנים ברשתות החברתיות אחרי מותו של ג'ורג' פלויד ונענש. דיאנדרה ידלין: "סבא שלי כתב לי שהוא חושש לחיי כגבר שחור"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בווידאו: כדורי גומי וגז מדמיע נורו לעבר מפגינים מחוץ לבית הלבן

אם אתם לא אוהדים שרופים של סקרמנטו קינגס, סביר להניח שמעולם לא נתקלתם בשם גרנט נאפיר. נאפיר בן ה-60, עיתונאי אמריקאי ומגיש ברדיו, משמש ככרוז במשחקים של סקרמנטו קינגס מה-NBA ב-32 השנים האחרונות. הוא נחשב לדמות אהובה במיוחד בבירת קליפורניה וכמובן גם בקרב שחקני הקבוצה בעבר ובהווה. או לפחות עד לימים האחרונים.

לפני מספר ימים נשאל נאפיר על ידי שחקן סקרמנטו בעבר, דמרקוס קאזינס, מה דעתו על הסלוגן Black Lives Matter (חייהם של שחורים חשובים), שצבר תאוצה ברשתות החברתיות בשל מותו הטרגי של ג'ורג' פלויד, והוא בחר להגיב בציוץ מעורר מחלוקת: היי!!!! מה שלומך? חשבתי ששכחת ממני. לא שמעתי ממך שנים. חייהם של שחורים משנים? חייהם של כולם חשובים... של כולם!!!".

קאזינס, שלא אהב את הציוץ של הכרוז, השיב לו: "חחח, בדיוק כמו שציפיתי". בשלב מאוחר יותר שחקני NBA נוספים ששיחקו בשורות הקינגס בעבר הצטרפו לקאזינס. "דמרקוס תמיד ידענו מי זה גרנט", צייץ שחקן העבר כריס וובר שהוסיף גם אימוג'י של ליצן. "גם במועדון יודעים במי מדובר. אמרתי להם את זה עשרות פעמים והם ראו את זה בעצמם". "לא הייתי מצפה למשהו אחר מגזען בארון", הוסיף מאט בארנס. "פאקינג ביץ', הוא מדבר שטויות אבל כשמתקרבים אליו הוא פתאום נחמד. אפס מאופס".

הציוץ שגרם לסערה

התגובה של כריס וובר

מאט בארנס בלי פילטרים

דיאנדרה ידלין שחקנה של ניוקאסל. GettyImages
"הלב שלי יוצא מתוך סולידריות עם ג'ורג' פלויד". דיאנדרה ידלין/GettyImages

בעקבות המקרה נאפיר הושעה מתכנית הרדיו שאותה הוא מגיש באופן קבוע. "אני מתנצל אם פגעתי במשהו", הוא צייץ לאחר מכן. "לא התכוונתי לפגוע באף אחד. בימים האחרונים אני משתדל להקשיב ולשמוע גם דברים אחרים, יותר מאשר עשיתי בעבר. אני באמת מאמין שהימים הקרובים ישנו את המדינה הזו מקצה לקצה".

המהומות סביב מקרה ג'ורג' פלויד מעסיקות גם ספורטאים אמריקאים מעבר לים. הכדורגלן דיאנדרה ידלין המשחק בניוקאסל, שגדל ונולד בסיאטל, סיפר בריאיון כי סבו בן ה-74 אמר לו שהוא שמח על כך שנכדו משחק באנגליה ולא נמצא כרגע בארצות הברית. "קצת אחרי המוות של ג'ורג' פלויד סבא שלי שלח לי הודעת טקסט וכתב לי שהוא שמח שאני לא גר בארצות הברית, מכיוון שהוא היה חושש מאוד לחיי כגבר שחור. כמה ימים לאחר מכן, וההודעה הזו עדיין לא יוצאת לי מהראש. הלב שלי יוצא מתוך סולידריות עם ג'ורג' פלויד, משפחתו וכל אותם קורבנות שאיבדו את חייהם בעקבות אלימות משטרתית חסרת פשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully