וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ג'יי אר סמית' היכה גבר שפגע ברכבו במהומות בלוס אנג'לס - "הייתי מאוכזב מעצמי"

אלוף ה-NBA לשעבר טען כי הגבר הזר שבר את החלון ברכבו: "זה לא פשע שנאה, אין לי בעיה עם אנשים שאין להם בעיה איתי". לאחר מכן הוסיף מסר מפייס: "יש לי 4 ילדות, לא רוצה שתהיה להן בראש תמונה של אבא שלהן מתנהג ככה"

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

שלא בפעם הראשונה, מצא עצמו ג'יי אר סמית' בעיצומה של תקרית לא נעימה. ברשת TMZ פרסמו סרטון שמראה את אלוף ה-NBA לשעבר מכה גבר זר, שלכאורה פגע ברכבו במהלך המהומות בלוס אנג'לס. סמית' נראה בועט בגבר השכוב על הרצפה, ואז מכה אותו כשהוא קם, רגע לפני שברח.

"רדפתי אחריו וכיסחתי אותו", אמר סמית', שלטענתו החנה את רכבו באיזור מגורים, הרחק ממוקדי המהומות בלוס אנג'לס עקב הריגתו של ג'ורג' פלויד. בסרטון, הבהיר שחקן קליבלנד לשעבר: "זה לא פשע שנאה. אין לי בעיה עם אנשים שאין להם בעיה איתי. הבעיה היא עם המערכת המזד**נת. הוא לא ידע חלון של איזה רכב הוא שבר, אז הוא שילם את על זה".

סמית', 34, נבחר במקום ה-18 של דראפט 2004 על ידי ניו אורלינס, ומאז הספיק לשחק גם בדנבר, ניו יורק וקליבלנד, לה סייע לזכות באליפות ב-2016. בקיץ שעבר שוחרר מהקאבלירס ועל פי שמועות אמור היה להצטרף ללברון ג'יימס בלוס אנג'לס לייקרס, אבל בעונה החולפת לא שיחק כלל.

כמה שעות לאחר מכן ג'יי אר סמית התייחס לאירועים כשהתראיין לפודקאסט של פט מקאפי. "כשכל המחאה התחילה הייתי בבית, שיחקתי במשחק מחשב, לא שמעתי מה קורה, הורדתי את האוזניות ושמעתי ארבעה מסוקים מעל הבית שלי. יצאתי החוצה, הפגנתי עם אנשים, נתתי להם מים, הצטלמתי איתם, הייתה הרבה אהבה ותחושה של אחדות. אנחנו רואים אנשים מתפרעים, אבל זה לא העניין. כשרואים דברים כאלה, זה לא נראה טוב ולא עוזר למצב. מחאה זה חשוב, אבל כשעושים ונדליזם והורסים חנויות של חפים מפשע, זה לא בסדר".

על הבחור ששבר לו את שמשת החלון: "אני האיש השחור היחיד בשכונה שלנו. אז כשאתה חושב שאתה עושה משהו למען האנשים, אבל אתה שובר את החלון של האיש היחיד שמנסה לעשות דברים טובים - זה היה מעשה טיפשי".

סמית התייחס לעובדה שהוא קיבל בעיקר תגובות חיוביות על המהלך, על אף שמדובר בשחקן NBA עשיר ושחור שמכה בחור לבן צעיר. "בשתי הבעיטות הראשונות ראיתי אדום בעיניים, אחר כך הייתי מאוכזב מעצמי, למרות שאנשים אומרים שלא הייתי צריך... אני בן 34, יש לי 4 ילדות בבית, בין אם המעשה שלי היה מוצדק או לא - אני לא רוצה שיהיה להן את התמונה הזאת בראש, של אבא שלהן מסוגל לעשות דברים כאלה, או עושה דבר כזה. הייתי רוצה שיידעו שאני מגן עליהן, אבל לא משהו כזה".

אגב, באותה הזדמנות הוא התייחס ליום השנה להחלטה הבלתי נשכחת שלו, כשלקח ריבאונד במשחק הראשון בגמר ה-NBA מול גולדן סטייט במצב של שוויון, וברח מהסל כי היה בטוח שקבוצתו קליבלנד מובילה - במה שהפך למהלך טיפשי מיתולוגי. "לפעמים אני נשאב כל כך לתוך המשחק, וחושב על המאצ'אפים שלי ועל מה אני צריך לעשות ולאן ללכת - ולפעמים אני לא מסתכל על השעון, ולא מסתכל על התוצאה".

* ספורטאי נוסף נקלט במצלמה בהתפרעויות: לוחם ה-UFC ג'ון ג'ונס לקח מאנשי ANTIFA את הספריי שלהם על מנת למנוע ונדליזם.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully