וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט על "הריקוד האחרון": "לראות את זה כמאמן היה מוזר"

המאמן דיבר ביוון על הסדרה על מייקל ג'ורדן ("מה שרואים בחדר ההלבשה צריך להישאר שם"), טוען שהמצב ביורוליג בעייתי, ונשאר בטוח בעצמו: "כולם יודעים שאני יכול לבנות קבוצות טובות"

מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בווידאו: מכבי תל אביב חוזרת להתאמן

על רקע הדיבורים על חזרת ה-NBA וכשבוע לאחר ההודעה כי עונת היורוליג בוטלה, התראיין דיוויד בלאט לאתר היווני SDNA לריאיון ארוך ומקיף על מגוון נושאים. המאמן שהחל את העונה כמאמן אולימפיאקוס ופוטר קצת לאחר תחילתה, ולאחר מכן חשף כי חלה בטרשת נפוצה, שיתף בדבר תחושותיו לגבי מגוון נושאים, כגון עתיד היורוליג ודעתו על הסדרה "הריקוד האחרון", שכמו כולם - העסיקה גם אותו במהלך פגרת הקורונה.

בתחילת הריאיון נשאל בלאט האם יסכים לחשוף את תחושותיו בקשר למהומות המתחוללות בימים אלה בארצות הברית לאחר שהאזרח האפרו-אמריקאי ג'ורג' פלויד מצא את מותו לאחר מעצר אלים של משטרת מיניאפוליס. "בוודאי שאעשה זאת", השיב בלאט ללא היסוס. "אני חושב שכולנו הבנו שהמצב בארצות הברית ובכל מקום הוא רע מאוד. מה אפשר להגיד? זה נורא. זה מפחיד. זה יותר מעצוב. זה חייב להיעצר. אסור שמקרים כאלה יקרו שוב בעתיד. האם נלמד משהו מכך? האם נשתנה? זו לא האנושות. חייבים לכבד את השונה, בין אם מדובר בלאום, דת או צבע עור".

דיוויד בלאט. GettyImages
"חייבים לכבד את השונה, בין אם מדובר בלאום, דת או צבע עור". דיוויד בלאט/GettyImages

מי שהיה למשך מספר חודשים יועצה המקצועי של הניו יורק ניקס דיבר גם על היורוליג ועתיד הכדורסל באירופה: "אנחנו בפתח של תקופה קשה ומוזרה. אנחנו לא יודעים הרבה לגבי מה טומן בחובו העתיד, ואין לנו את היכולת לחזות מה עתיד להתרחש. זה ממש לא פשוט להמשיך כך. ספורטאים, מאמנים ואנשי מועדון לא צריכים לסכן את עצמם יותר מאשר כל אחד אחר". לגבי המועדונים אמר בלאט: "אני חושב שלכל הקבוצות תהיה בעיה. הליגות והקבוצות יתקשו מבחינה כלכלית, זה מובן מאליו, אבל נצטרך לקחת את זה כקורבן שנצטרך להקריב. עבורי, הדבר החשוב ביותר בעתיד הוא קיומה של תכנית טובה לליום שאחרי".

המאמן שזכה באליפות אירופה עם מכבי תל אביב ב-2014 ובמדליית הזהב באליפות אירופה עם נבחרת רוסיה ב-2007 נשאל גם על הסדרה ששיגעה את עולם הכדורסל בחודשיים האחרונים - "הריקוד האחרון", אשר עסקה בקריירה של מייקל ג'ורדן בשיקגו בולס: "את הסדרה הזו ראיתי בשתי צורות שונות. אחת, כמעריץ כדורסל שגדל באותם שנים, וככזה זו הייתה סדרה פנטסטית. הצורה השנייה בה התבוננתי על הסדרה הייתה מנקודת מבט של מאמן, וכאן אני לא יכול להגיד את אותו דבר! זה היה מוזר".

דיוויד בלאט, מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
"לצערי לא אוכל לחזור לאמן בגלל מצבי הבריאותי". דיוויד בלאט בימיו כמאמן קליבלנד קבאלירס/GettyImages

בלאט הסביר את תשובתו: "כשאתה מאמן, אתה יודע היטב מה מתרחש בחדר ההלבשה. דברים לא אמורים לצאת משליטה. אני מודע לכך שאנו חיים בעידן שבו הרשתות החברתיות דומיננטיות. באותם זמנים היה קשה מאוד להוציא דברים החוצה מחדר ההלבשה, אבל שוב, הפרטים לא היו צריכים לצאת החוצה. תמיד אמרתי לשחקנים כי "מה שאתם רואים ושומעים בחדר ההלבשה, צריך להישאר שם. לא כולם צריכים לדעת מה קורה. זו המציאות של קבוצה".

לסיום, שיתף בלאט לגבי תכניותיו לעתיד: "לצערי לא אוכל לחזור לאמן בגלל מצבי הבריאותי, אבל אשמח לעבוד ולעזור לבני אדם. אשמח להיות דיפלומט בישראל או בארצות הברית". לסיום נשאל האם ישקול לעבוד כיועץ מקצועי במועדון יורוליג או אפילו לשוב ליוון, על כך ענה: "בוודאי! אני אשקול זאת ברצינות. אני חושב שהראיתי ב-20 השנים האחרונות שאני מסוגל לבנות קבוצות טובות ולמצוא שחקנים מוכשרים. כולם יודעים שיש לי את האינסטינקט הדרוש ושאני יכול לעזור לשחקנים צעירים להתפתח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully