וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל ג'ורדן: "אני עצוב וכועס. סבלנו מספיק"

כוכב העבר האגדי הצטרף לגל המחאה בעקבות הריגתו של ג'ורג' פלויד: "אני עומד לצידם של אלו שקוראים להילחם בגזענות ובאלימות. צריך להפעיל לחץ על המנהיגים". דוק ריברס: "קשה להיות שחור באמריקה"

רויטרס

רצח ג'ורג' פלויד, האזרח שחום העור על ידי שוטר לבן במינסוטה, ממשיך להסעיר את ארצות הברית, ומעסיק רבות גם גם עולם ה-NBA. ג'יילן בראון, מלקולם ברוגדון, ג'יי אר סמית', ג'ורדן קלארקסון ואחרים כבר הספיקו להשתתף במחאות הקהילה השחורה ברחבי המדינה. גם הרשת החברתית מוצפת במסרים שתומכים בפלויד. מייקל ג'ורדן, הכדורסלן האגדי ששמו עלה שוב ושוב בתקשורת האמריקאית בגלל הסרט "הריקוד האחרון" שבכיכובו, הוציא תגובה ראשונה לפרשת ג'ורג' פלויד וכתב: "אני כואב, עצוב וכועס. אני רואה ומרגיש את הכאב של כולם, את התסכול והזעם. אני עומד לצידם של אלו שקוראים להילחם בגזענות ובאלימות. סבלנו מספיק".

ההתייחסות של מייקל ג'ורדן

מייקל הוסיף: "אין לי את התשובות, אבל הקול הקולקטיבי שלנו מראה את הכוח שלנו ואי היכולת להיות מפולגים על ידי אחרים. אנחנו חייבים להקשיב אחד לשני, ולא להפנות את הגב לחוסר רגישות וברוטאליות. אנחנו צריכים להתבטא נגד חוסר צדק. הקול המאוחד שלנו צריך להפעיל לחץ על המנהיגים כדי לשנות את החוקים, אחרת אנחנו צריכים להשתמש בקולנו כדי ליצור שינוי. כל אחד מאיתנו צריך להיות חלק מהפיתרון ואנחנו חייבים לעבוד ביחד כדי להבטיח צדק לכולם".

עוד בוואלה!

גרמניה: דורטמונד פירקה 1:6 את פאדרבורן, שלושער לסאנצ'ו

לכתבה המלאה

הציוץ של דוק ריברס

מאמן לוס אנג'לס קליפרס דוק ריברס. GettyImages
תגובה נרגשת. דוק ריברס/GettyImages

גם דוק ריברס מאמן הקליפרס הצטרף למחאה עם התבטאות מעניינת כשצייץ: "אבא שלי שירת במשטרת שיקגו מעל 30 שנה ואם הוא היה עדיין איתנו עכשיו, הוא היה נפגע וזועם על המעשים חסרי הרגישות ועל הגזענות שממשיכה להכות במדינה שלנו", צייץ ריברס והוסיף, "להיות שחור באמריקה זה קשה. אני אישית סבלתי מיותר הכפשות גזעניות משאני יכול לספור, עצרו אותי הרבה פעמים בגלל צבע העור שלי והבית שלי נשרף".

ריברס דיבר על המחאה ששוטפת את המדינה: "התגובה שאנחנו רואים עכשיו לרצח של גו'רג' פלויד זו תוצאה של עשורים של קיפוח. אנשים ממהרים לשפוט את התגובה, במקום את הפעולות שגרמו לה. לא מדובר בעניין אפרו אמריקאי. מדובר בעניין אנושי. הדממה וחוסר המעש לא מקובלים יותר. עכשיו הגיע הזמן לדבר. בנובמבר הגיע הזמן להצביע. הגיע הזמן להתעמת עם הבעיות האמיתיות ולהיות חלק מהפיתרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully