וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני NBA מובילים הפגנות ברחבי ארצות הברית, "ורק לברון עושה טיולי אופניים"

ג'יילן בראון נסע 15 שעות כדי להשתתף במחאה שקטה, ברוגדון נאם בעצרת באטלנטה, שחקני הטימברוולבס לקחו חלק בהפגנות במיניאפוליס. אבל בקהילה השחורה יש גם מי שתוהה למה לברון לא יוצא לרחובות, ואיך זה שקולו של ג'ורדן לא נשמע

רויטרס

רצח ג'ורג' פלויד ממשיך להסעיר את ארצות הברית, ומעסיק רבות גם את שחקני ה-NBA שחלקם הגדול משתייך לקהילה השחורה. ביממה האחרונה השתתפו עשרות כדורסלנים מהליגה הטובה בעולם בהפגנות ברחבי ארצות הברית, ורבים מהם הובילו אותן וצעדו בראשן.

ג'יילן בראון מבוסטון, שידוע כפעיל חברתי וכמי שלא מהסס להשמיע את קולו, כבר הגדיר את המקרה כ"אירוע טרור". אמש (שבת) הוא נסע במכוניתו הפרטית מבוסטון לגורג'יה, נסיעה של למעלה מ-15 שעות, כדי להוביל עצרת מחאה שקטה שיזם. במחאה שארגן השתתפו גם מלקולם ברוגדון מאינדיאנה וג'סטין אנדרסון ששיחק בעבר בטורונטו, ברוקלין, אטלנטה, פילדפיה ודאלאס.

"נסעתי במשך 15 שעות כדי להגיע לקהילה שלי בג'ורג'יה", סיפר בראון בלייב אינסטגרם בו קרא למפגינים מ"מכל רקע, צבע ומעמד" להצטרף אליו. "זו מחאה שקטה. בתור סלבריטי, בתור שחקן NBA, אין לי את הזכות לוותר על המחאה הזו. בראש ובראשונה אני אדם שחור וחבר בקהילה השחורה. אנחנו מנסים לעורר מודעות לחלק מחוסר הצדק שאנחנו עדים לו. הקול שלנו חייב להישמע. אני רק בן 23, ואין לי את כל התשובות לכל השאלות. אבל אני מרגיש את מה שכולם מרגישים עכשיו".

אחד הנואמים בעצרת היה מלקולם ברוגדון, עוד שחקן NBA שנודע כדעתן ופעיל. בנאומו הזכיר הגארד של הפייסרס את סבו, שצעד לצד מרטין לותר קינג במחאת השחורים בשנות ה-60.

"זהו רגע חשוב בהיסטוריה האמריקנית", אמר. "יום יבוא והילדים שלכם ילמדו על זה בבתי הספר ויתגאו בכך שהייתם חלק מזה. סבי צעד עם ד"ר מרטין לותר קינג בשנות ה-60, והוא היה איש מדהים. הוא היה כל כך גאה לראות את כולכם כאן. אנחנו חייבים להמשיך קדימה".

ברוגדון הוסיף ש"יש לי אחים, אחיות וחברים שצועדים ברחובות, שלא הגיעו ל-NBA ולא הרוויחו כסף כמוני, שחווים אפליה נוראית. הם מתמודדים עם אותו בולשיט מדי יום, וזה עניין מערכתי".

עוד בוואלה!

מייקל פורטר ג'וניור הביע תמיכה בשוטרים, שחקנים ב-NBA הגיבו בכעס

לכתבה המלאה

שחקני NBA נוספים השתתפו בהפגנות בסוף השבוע. קארל אנתוני וג'וש אוקוגי לקחו חלק במחאה במוקד ההפגנות של הקהילה במיניאפוליס; טוביאס האריס ומאטיס ת'ייבול צעדו בפילדלפיה; דניס סמית' ג'וניור מחה בצפון קרוליינה; ג'ורדן קלרקסון וג'יי אר סמית' יצאו לרחובות לוס אנג'לס; ומעל כולם ניצב שחקן ה-NBA לשעבר סטיבן ג'קסון, חבר קרוב של הנרצח ג'ורג' פלויד, שהפך לאחד מראשי המחאה;

אבל בקהילה השחורה קראו לסלבריטאים וספורטאים שחורים נוספים לקחת חלק גדול יותר במחאות, ולא להסתפק בגינויים ברשתות החברתיות. לברון ג'יימס, סמל אפרו-אמריקני ומי שלחם בעבר לא פעם למען זכויותיה של הקהילה, היה אחד הספורטאים הבכירים הראשונים שגינו את הרצח. אולם כמה ממארגני המחאה מבקשים ממנו להפוך לפנים שלה - בייחוד על רקע סרטון שפורסם אמש בארצות הברית, בו ג'יימס נראה מטייל באופניים להנאתו בלוס אנג'לס עם אנתוני דייויס וג'יי אר סמית'.

"זה הזמן לצאת לרחובות ולהשפיע. מנהיגי הקהילה - זה לא הזמן לטיולי אופניים", קרא אחד ממובילי המחאה, עם קריצה ללברון ג'יימס.

הסרטון של לברון

באופן לא מפתיע, גם קולו של מייקל ג'ורדן לא נשמע בימים האחרונים. ג'ורדן, שהואשם לא פעם באדישות כשמדובר בזכויות של שחורים, שיתף סרטון מחאה של "נייקי" בעמוד האינסטגרם העסקי שלו - אבל את מארגני המחאה זה לא סיפק.

"ברק אובמה, מייקל ג'ורדן, אופרה ווינפרי - הגיע הזמן להשמיע את קולכם!", קראו.

הקריאות לשחקני NBA שחורים להשתתף במאבק נמשכו גם על ידי עיתונאים. דייויד אולדריג', שדר הקווים הוותיק וכתב "האתלטיק", כתב ש"בתקופה הזו, החזרת ה-NBA נראה כמו עניין שולי למדי. אנחנו רוצים להחזיר את הכדורסל, אבל הדבר החשוב באמת שחיי שחורים לא יילקחו ככה סתם. יותר מאימונים, יותר מתכניות חזרה ומחשבות על דיסניוורלד, הפוקוס שלנו צריך להיות על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully